כנס המסעדנות 2025 – צילום: אבי בר
כנס המסעדנות של ישראל חגג עשור בכנס חגיגי וגדול במיוחד בסימן מתגייסים למען מסעדני ישראל.
כנס המסעדנות של ישראל, הכנס הגדול והמקצועי בישראל המיועד לבכירים ומקבלי החלטות בענף המסעדנות, חגג עשור. הכנס שהפך זה מכבר לפגישת הפסגה של הקולינריה הישראלית, העלה על הבמה את הדוברים החשובים בתעשייה שהציגו כיצד מתמודדים בענף המסעדנות בעת מלחמה, על הקשיים, ההתמודדות וכל מה שמביאה איתה התקופה האחרונה. השנה, הכנס הוקדש להתגייסות למען מסעדני ישראל.
בסוף ההודעה – תוצאות הסקר הגדול של "ontopo".
שנה מטלטלת במיוחד עברה על ענף המסעדנות: מלחמה בדרום, מלחמה בצפון, עליות מחירים, אתגרים עם אפליקציות המשלוחים ועוד ועוד. השנה , כנס המסעדנים חוגג עשור ועסק בדיוק בנושאים הללו ובעוד מגוון נושאים מעניינים. במסגרת הכנס התקיימו פאנלים ושיחות מרתקות עם מיטב אנשי הקולינריה, חיי הלילה, משלוחים, בריאות ועוד. בנוסף, במהלך הכנס חולקו פרסים בשלל קטגוריות, בין היתר שף השף לשף מושיק רוט שגם הגיע להתראיין בפאנל יחד עם השפים שגב משה, רותי רוסו וקרן קדוש. וגם פרס מרגש במיוחד בקטגוריית ״גיבורי מלחמה״ הוענק לאיריס חיים, אימו של יותם חיים ז״ל. הכנס בהנחיית נדב בורנשטיין.
בין הפאנלים הבולטים שהתקיימו במליאת הכנס:
* פאנל "שוק המשלוחים לאן" – איך תתמודד התעשייה עם כשל השוק שיצרה וולט – בהנחיית לירן שבתאי ובהשתתפות דניאל רחמים מנכ״ל ומייסד קבוצת משלוחה ושף יהונתן בורוביץ׳ יו״ר משותף מסעדנים חזקים יחד.
* איך לנהל עסק גם בזמן המחלמה – ברנרדו בלחוביץ, מבעלי קבוצת קפה גן סיפור ואיתן זינגר מנכ״ל סיבוס ידברו על איך להמשיך לנהל מסעדות ואף לצמוח בשנה מלאת אתגרים.
* פאנל "שפים בין מלחמות״ – בהנחיית נדב בורנשטיין ובהשתתפות שף מושיק רוט, שף שגב משה, שפית רותי רוסי ושפית קונדיטורית קרן קדוש.
* פאנל קיימות וצמצום מזון – בהנחיית שף רז רהב ובהשתתפות שפית שיראל ברגר.
*פאנל ״איך הופכים מסעדה להכי מדוברת״ – בהנחיית נדב בורנשטיין ובהשתתפות המשפיעניות לירן רוזן, אפרת רענן ובתיה סורק.
* בנוסף: יתקיימו פאנלים ודיונים נוספים בנושאים מרתקים כמו מהפכת רפורמת משרד הבריאות בהשתתפות ד״ר שרון אלרעי פרייס (ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות). פאנל בנושא ״שוק המשלוחים לאן״ – בהנחיית לירן שבתאי ובהשתתפות דניאל רחמים, מנכ״ל ומייסד קבוצת משלוחים ושף יהונתן בורוביץ יו״ר משותף מסעדנים חזקים יחד. ופאנל בנושא התהפוכות בשוק חיי הלילה – ״פיין דינינג אווט, ברי יין אין״ – בהשתתפות דויד טור, יזם חיי לילה, עומר עוז , מייסד ויו״ר קבוצת NOX ורז אבידן מקבוצת האחים אבידן.
SE כנסים פתח מתחם עוטף לעידוד וצמיחה של עסקים שמנסים לשרוד בעוטף ובצפון. בירה לזכרו של תומר אשר נפל בקרב ב-7 באוקטובר כשבחר להגן על חבריו.
בין העסקים הקטנים: ביכורים – יוזמה חברתית שקמה לתמוך בעסקים הקטנים של משרתי המילואים, הפצועים והמשפחות השכולות.
תומר מור, מנכ״ל מסעדנים חזקים ביחד: "השנה תעשיית המסעדנות גאה לקחת חלק בכנס המסעדנות שחוגג עשור. השנה כמו השנים האחרונות הייתה מאתגרת מאין כמותה לתעשיית המסעדנות בהרבה גזרות, אך כמו תמיד המסעדנים והמסעדניות שלנו הם חלק מתעשייה של יזמים ואנשי מעשה שתמיד מתמודדים עם הקשיים באופן מעור השראה ועושים מהלימון לימונדה לרווחת העובדים והלקוחות. מסעדנים חזקים ביחד, שותפה לתוכן הכנס ופעלה גם השנה בשיתוף SE להביא תוכן רלוונטי, אקטואלי ומעורר השראה למעל 1,500 המסעדנם שיקחו חלק בכנס. השנה השמחה לא שלמה כל עוד כל החטופים לא עימנו בבטחה ונשים דגש על החשיבות להחזיר את כל החטופים הביתה בשלום ובמהרה!"
בכנס השתתפו יותר מ-1,200 בכירים ומקבלי החלטות מתחום המסעדנות וביניהם בעלי מסעדות, שפים, בכירים בענף המזון והמלונאות, בתי קפה, ברים ורשתות, זכיינים, מנהלי רכש בתחום המסעדנות והמלונאות, בעלי בתי מלון ואולמות אירועים, בכירים מתעשיית מטבחי הענק, מנהלי מטבח מוסדי ועוד מקבלי החלטות בתחום. בין הדוברים הבולטים בכנס: שף מושיק רוט, שף שגב משה, שפית רותי רוסי, שפית קונדיטורית קרן קדוש, שף רז רהב, שפית שיראל ברגר, המשפיעניות לירן רוזל, אפרת רענן ובתיה סורק, ברנרדו בלחוביץ מבעלי קבוצת גן סיפור, עומר עוז, מייסד ויו״״ר קבוצת NOX , ד״ר שרון אלרעי פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, דניאל רחמים מנכ״ל ומייסד קבוצת משלוחה.
תוצאות הסקר הגדול של "ontopo"
בסקר שנערך על ידי חברת אונטופו לקראת כנס המסעדנות העשירי בקרב 304 מסעדנים מרחבי הארץ נמצאו ממצאים מאוד מעיינים שמפורטים מטה.
"כמי שמנהלים את ההזמנות של רוב המסעדות בישראל, אנחנו רואים באונטופו את מדד מצב הרוח של הישראלים משתנה בזמן אמת", אומר דניאל מוסטקי, מנהל הפעילות של אונטופו בישראל. "השנה החולפת הייתה רצופה בתנודתיות חדה – שבועות של יציאות מוגברות למסעדות לצד שבועות של ביטולים וירידה חדה בהזמנות. הסקר שלנו מצביע על כך שהשנה הקרובה צפויה להיות אפילו מאתגרת יותר. החשש בקרב המסעדנים כפול: מצד אחד, ירידה בתנועת הסועדים המקומיים בשל יוקר המחיה והגידול בנסיעות לחו״ל; מצד שני, היעדר תיירות נכנסת – כבר שנה שלישית ברציפות"
"רק שליש מהמסעדנים מגדירים את העסק שלהם יציב, והיתר מתמודדים עם צעדים דרסטיים, קיצוצים והתייעלות. ובכל זאת, יש לא מעט אופטימיות בשטח – אנחנו פוגשים מסעדנים שלא מוותרים, ממשיכים להמציא את עצמם מחדש, בונים שיתופי פעולה, ומשקיעים יותר מתמיד בשיווק ובחדשנות".
תקשורתי-עסקי
- 63% מהמסעדנים חוששים מהשפעת יוקר המחיה והמע״מ על היציאה למסעדות.
- 68% חוששים מהשפעת העלייה בנסיעות לחו"ל על תנועת האורחים במסעדות בישראל.
WOLT
- 63% לא שינו את פעילותם.
- 26% התחילו לעבוד במקביל עם המתחרים.
- 10% עזבו את Wolt לחלוטין.
אתגרים
68% מהאזכורים קשורים לכוח אדם – גיוס, עלות, ומחסור באנשי מקצוע.
- 28% – גיוס והכשרת כוח אדם
- 21% – עלות כוח אדם
- 19% – מחסור באנשי מקצוע איכותיים
רק 8% – רגולציה ורשויות מקומיות
35% מרגישים שהמצב הכלכלי מסוכן אך מקווים לשרוד עם שינויים והתייעלות.
30% מציינים שהעסק דורש צעדים דרסטיים כדי לשרוד.
3% חוששים שהמסעדה תיאלץ להיסגר.
רק 31% מציינים כי העסק שלהם יציב.
כדי להישאר רווחים:
25% העלו מחירים.
20% הפחיתו עובדים במשמרות.
17% ויתרו על רווח אישי.
12% עברו לספקים זולים יותר.
9% לא ביצעו שינויים מהותיים.
7% גייסו כספים או לקחו הלוואות.
כשרות:
52% מהמסעדות הן כשרות.
35% אינן כשרות.
7% אינן כשרות אך שוקלות להפוך לכשרות.
5% ויתרו על כשרות בגלל העלויות.
1% הן כשרות אך שוקלות להפוך ללא כשרות.
אתגרים בשיווק
18% מסכימים שאין להם עם מי להתייעץ בנושאי שיווק וניהול עסקי.
35% מסכימים שמגוון הפלטפורמות והכלים הדיגיטליים מקשה עליהם לנהל את השיווק.
29% מסכימים שאין להם מספיק ידע שיווקי כדי לנהל את השיווק של המסעדה.
ערוצי שיווק האפקטיביים לדעת המסעדנים:
38% נעזרים בפייסבוק/אינסטגרם.
24% עובדים עם משפיענים ויוצרי תוכן.
14% נעזרים בקידום בגוגל (SEO / ממומן).
10% משתמשים ב-SMS, וואטסאפ או דיוור ישיר.
תודה רבה.
צוות אונטופו