כותרות אחרונות
Search

לבעלי עסקים קטנים – כיצד לשרוד את תקופת הקיץ

טיפים כיצד לשרוד את תקופת הקיץ – באדיבות אריאל פטל, רואה חשבון

מזג האוויר הקייצי כבר מאותת על עוד יולי-אוגוסט מורכב לעסקים רבים. אם נוסיף למשוואה  גם את התנודתיות במצב המשק וחוסר הוודאות לגבי המצב הביטחוני וההידרדרות האפשרית ללחימה בקיץ, נקבל מתכון להגדלת הסיכון להמשך קיומם של עסקים רבים.

אלפי עסקים חוו ירידה משמעותית של כ-50% בפעילות העסקית, בין באופן ישיר ובין באופן עקיף כתוצאה ממבצע 'צוק איתן' בשנה שעברה. מאות עסקים אחרים קרסו כלכלית ובעליהן נותרו בחובות כבדים.

אריאל פטל

אריאל פטל, רואה חשבון

להלן מספר עצות לבעל עסק, באדיבות אריאל פטל, רואה חשבון ועד לאחרונה יו"ר קבוצת רואי החשבון אליוט ישראל, אשר עשויות לך לשפר משמעותית את יכולת ההישרדות של העסק:

  1. שיווק פייסבוק-לכל אחד מבני משפחתנו חשבון בפייסבוק, שהפך כבר מזמן מכלי חברתי לכלי שיווקי. מוצע להעלות פוסט (הודעה) עם מרכולתכם ומיקום מדויק, שעות פתיחה ומספר טלפון. חשוב לבקש להפיץ (SHARE) בין חברים. כן מוצע לאפשר הזמנה טלפונית ולחלק בצורה מרוכזת באזורי הביקוש.

  2. שיווק באתר אינטרנט-אם לעסקכם אתר אינטרנט (או יותר מכך אתר מכירות אינטרנטי), דאגו לקידום זמני (חודשיים לכל היותר) באמצעות מילות קישור כגון "פעילות פנאי בדרום" וכיו"ב. עצבו את דף הבית כדי ש"יזמין" את הקונים הפוטנציאליים והשאירו מספר טלפון להזמנות טלפוניות.

  3. שלבו זרועות עם שכניכם-חקלאים, בעלי צימרים, פינות ליטוף, מדריכים (ובעלי עסקים נוספים) מוזמנים להציע פעילות משותפת של לינה, סיור וקטיף באופן משותף למשפחות. בנוסף, חשבתם לארח משפחה לסוף שבוע? פרסמו את ביתכם כ"צימר" זמני לאירוח בתמורה לתשלום ראוי של 500 ₪ לזוג ללילה (עם או בלי ארוחת בוקר משפחתית). יש לזכור כי מדובר בפעילות עסקית המחייבת הוצאת חשבונית מס בגין אירוח.

  4. השתתפות בירידי מכירות-ארגנו והשתתפו בירידי מכירות ברחבי הארץ תוך הבלטת משכנו של העסק. כך למשל, מוצע לקיים באשקלון יריד חזרה לבית הספר בהשתתפות בעלי עסקים מהדרום במחירים אטרקטיביים. תתפלאו עד כמה הישראלים פותחים את לבם וכיסם לעסקים בפריפריה.

  5. רשתות שיווק-פנו לרשתות חנויות המוכרות מוצרים זהים או משלימים לאלה המיוצרים על ידכם ובקשו לפתוח את "פינת הדרום" ברשתות.

  1. פריסת אשראי-הקדם תרופה למכה ופנה בהקדם לסניף הבנק בו מנוהל חשבונך כדי לבקש הגדלה ופריסה מחודשת של האשראי הניתן לך. במקרים רבים תוכל למצוא אוזן קשבת ונכונות לסייע בפתרון הבעיה טרם היווצרותה ולא לאחר ששיקים חזרו.

  2. דחיית תשלומי ספקים-צור קשר עם ספקים ונותני שירותים ובקש לאור תקופת הלחימה הגדלת מספר ימי האשראי (דחיית מועד התשלום או פריסה מחדש של השיקים הדחויים). מוצע לא להשאיר בידי הספקים שיקים דחויים שידוע שאין כיסוי לפירעונם.

בהצלחה!