כותרות אחרונות
Search

לופטהנזה מציינת 50 שנה לקשרים הדיפלומטיים בין גרמניה לישראל

לופטהנזה מציינת 50 שנה לקשרים
הדיפלומטיים בין גרמניה לישראל

  • משתי טיסות בשבוע ב-1968 ליותר מ-70 טיסות בשבוע בארבע חברות התעופה של הקבוצה המשרתות את תל אביב.

  • יותר מ- 1 מיליון נוסעים שטסו עם קבוצת לופטהנזה ב-2014  מ/אל ישראל

  • קבוצת לופטהנזה מציעה ללקוחותיה בישראל יותר מ-11,000 טיסות בשבוע ל-321 יעדים ב-103 מדינות.

    צילום: אביב חופי

    צילום: אביב חופי

כינון היחסים הדיפלומטיים המלאים בין הרפובליקה הפדרלית של גרמניה ומדינת ישראל ב-12 במאי 1965 היה והינו צומת דרכים חשוב בהיסטוריה של שתי המדינות. הוא סימן את תחילתם של קשרים פוליטיים וכלכליים ייחודיים וקשרים אמיצים בתחומי התרבות, האמנות והמסחר.

"מבחינת לופטהנזה, תחילת היחסים הדיפלומטיים עם ישראל הובילה להשקת שירות טיסות לישראל ב-1968, שירות אשר גדל במשך השנים לאחד הנתיבים המצליחים והפעילים ביותר שלנו עם לקוחות מכל רחבי העולם," אמר טמור גודרזי-פור, ( Tamur Goudarzi-Pour) סגן נשיא למכירות ושירותים במזרח התיכון, אפריקה ודרום מערב אירופה,  בלופטהנזה,  במהלך תדרוך לעיתונאים בתל אביב.

גודרזי-פור, אשר נשא דברים באירוע "Made in Germany", שנערך כחלק מכינוס של לשכת המסחר גרמניה ישראל לציון 50 שנה לשיתוף הפעולה הכלכלי והקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, הדגיש את ההצלחה שנחלה קבוצת חברות התעופה בישראל.

"בהיסטוריית לופטהנזה, השקת השירות לישראל הינה ציון דרך חשוב, הן עבור מנהלי החברה והן עבור עובדיה. להשקת המסלול החדש משמעות רבה הרבה מעבר להיותו יעד מרכזי לתיירות ולעסקים," ציין גודרזי-פור.

קבוצת התעופה הגרמנית חוגגת כעת גם את יום השנה ה-60 להשקת שירות טיסות מקומי ובינלאומי באפריל 1955 עם קומץ נתיבים צנועים.

גם שנותיה הראשונות של לופטהנזה בישראל היו צנועות. חברת התעופה החלה לפעול ב-3 בנובמבר 1968 עם שתי טיסות שבועיות מפרנקפורט דרך מינכן לשדה התעופה בלוד, כיום שדה התעופה הבינלאומי בן גוריון. בתחילת שנות ה-70 החלה החברה להרחיב את השירותים בנתיב זה עם ארבע טיסות בשבוע שצמחו בהדרגה להיצע הטיסות הנוכחי שלה. כיום, לופטהנזה משרתת את תל אביב עם 28 טיסות בשבוע עם שלוש טיסות ביום (למעט יום שישי) לפרנקפורט ושמונה למינכן.

"בנוסף, קבוצת לופטהנזה כולה מתגאה ביותר מ-70 טיסות שבועות המתבצעות על-ידי ארבע חברות תעופה ומחברות את העולם לתל אביב באופן ששום חברת תעופה אחרת לא עושה, דרך מרכזי תעופה ומרכזים כלכליים חשובים באירופה," אמר רולף קולר, מנהל המכירות של לופטהנזה בישראל.

ללופטהנזה מסייעות חברות התעופה סוויס אינטרנשיונל איירלינס, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס וג'רמן ווינגס אשר ב-2014 הטיסו יחדיו, לתל אביב, מעל מיליון נוסעים ממרכזיהן בפרנקפורט, מינכן, ציריך, וינה, קלן, ברלין ובריסל (מקור: רשות שדות התעופה של ישראל). ממרכזים אלה מציעה לופטהנזה יותר מ-11,000 טיסות בשבוע ל-321 יעדים ב-103 מדינות. מעבר להיצע הנתיבים הנרחב, לופטהנזה ממשיכה להשקיע בשיפור מתמיד של מוצריה בטיסות בינוניות וארוכות כאחד.

הקו לתל אביב היה הראשון שהציע את מערכת הבידור בטיסה של לופטהנזה לטיסות קצרות עד בינוניות, המבוססת על פלטפורמת Board Connect עטורת הפרסים שפיתחהLufthansa Systems AG, חברה בת של קבוצת לופטהנזה. ברוב הטיסות לתל אביב וממנה יכולים הנוסעים לצפות באלפי שעות של תוכניות וידיאו ואודיו היישר מההתקנים הניידים שברשותם, לרבות טבלטים ואפילו מחשבים נישאים.

כעת משקיעה חברת התעופה מיליון אירו מדי יום בשיפור היצע המוצרים בטיסה לרבות עיצוב מחדש של אזור הנוסעים ביותר מ-100 מטוסים רחבי גוף המשרתים בצי של לופטהנזה.

תוכנית ההשקעה הרב שנתית נועדה ליצור קו מוצרים עקבי בצי הטיסות הארוכות של הקבוצה –  מחלקה ראשונה, מחלקת עסקים ומחלקת תיירים פרימיום חדשות בכל הטיסות הטרנס-אטלנטיות ובנתיבים לאסיה ואפריקה אשר הלקוחות המקומיים הפכו לפופולריים.

בנוסף, קבוצת לופטהנזה התחייבה לביצוע תוכנית החידוש הגדולה ביותר של צי מטוסיה מאז הקמתה. יותר מ-260 מטובים, המוערכים ב-36 מיליארד אירו (מחירי מחירון) יתווספו לצי המטוסים של הקבוצה בעשור הקרוב. בין המטוסים האלה 34 מטוסי בואינג 777-9X ו-25 מטוסי איירבוס A350-900 רחבי גוף אשר ייכנסו לשירות בשנה הבאה.

"ללא ספק, זהו הישג לכל חברת תעופה. אנו מודים ללקוחותינו הנאמנים, לשותפינו בענף הנסיעות ולעובדים שסייעו לנו בבניית חברת התעופה מתחילתה הצנועה עד לרשת נתיבים ברחבי העולם עם רוח חלוצית שאיפשרה לנו להפוך למובילה בענף התעופה העולמי," הוסיף גודרזי-פור.

קולר, הזוקף לזכותו 30 שנות ניסיון בענף התעופה, התייחס להישגיהם של רבים מעובדי לופטהנזה לשעבר, בהם כאלה שתרמו להפיכת חברת התעופה לשגרירת רצון טוב בין גרמניה לישראל, במיוחד בשנים הראשונות לאחר הקמת השירות. בין עובדים אלה מנה קולר את יצחק "צ'קי" זרעוני, הדובר הראשון של לופטהנזה, אשר הלך לעולמו בתחילת 2015.

"כמו רבים מעובדינו, זהרוני הציב את לופטהנזה על המפה והפך את חברת התעופה למותג מוכר בכל בית בישראל. אנו מצדיעים לכל העובדים האלה ולתרומתם," אמר קולר.