כותרות אחרונות
Search

בעיצומה של מגפת הקורונה, "פרטנר" מדווחת על רווח נקי של 7 מיליון ש"ח ברבעון השני של שנת 2020.

 

 

בעיצומה של מגפת הקורונה, חברת "פרטנר" מדווחת על רווח נקי של 7 מיליון ש"ח ברבעון השני של שנת 2020.

 

32 אלף מנויי סלולר נוספו ברבעון, ושיעור הנטישה ירד ל-7.5% בהשוואה ל-7.9% ברבעון המקביל אשתקד.

 תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר מגיעה כבר ליותר מ- 657 אלף משקי בית ברחבי הארץ, מנהריה ועד אילת.

 3 שנים להשקת שירות הטלוויזיה: לפרטנר TV יותר מ- 220 אלף מנויים נכון להיום, תוספת נטו של 15 אלף מנויים ברבעון השני.

למרות הקורונה נרשמה יציבות בהכנסות שהסתכמו ב-774 מיליון ש"ח (ירידה של 1% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד).

הכנסות המגזר הקווי גדלו ב-7% ברבעון לעומת אשתקד, והסתכמו ב-272 מיליון ש"ח בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה, ומהגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה.

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר: "ההתאמה המהירה שביצענו בפרטנר לשגרת הקורונה באה לידי ביטוי בתוצאות שאנו מפרסמים היום. פרטנר סיימה את הרבעון ברווח נקי של 7 מיליון ש"ח, למרות השפעות הגבלת הטיסות והצמצום בפעילות בקניונים. התחזקות המגזר הקווי וביסוסה של החברה כקבוצת תקשורת תרמו ליציבות בתקופה זאת"……………."בנוסף, האיתנות הפיננסית של פרטנר הובילה להעלאת אופק דירוג ה- A+ של החברה משלילי ליציב. העובדה שהדבר מתבצע בעיצומן של השפעות משבר הקורונה מעיד היטב על יכולות החברה להמשיך ולהתמודד עם מציאות של ודאות מוגבלת."

 

 

עיקרי תוצאות רבעון שני 2020:

  • הרווח הנקי הסתכם ב-7 מיליון ש"ח ברבעון השני, גידול של 133% בהשוואה ל-3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
  • ההכנסות הסתכמו ב- 774 מיליון ש"ח, כאשר למרות השפעת הקורונה, החברה שמרה על יציבות בהכנסות (ירידה של 1%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
  • הכנסות המגזר הקווי הסתכמו ב-272 מיליון ש"ח, גידול של 7% בהשוואה ל-254 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה, ומהגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה
  • הכנסות מגזר הסלולר הסתכמו ב- 539 ש"ח, ירידה של 5% שנבעה בעיקר מהשפעת הקורונה על הכנסות משירותי נדידה, שקוזזה חלקית מעלייה בהכנסות מציוד קצה
  • Adjusted EBITDA הסתכם ב- 200 מיליון ₪, ירידה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
  • תזרים מזומנים חופשי מתואם (לפני ריבית) הסתכם ב- 44 מיליון ש"ח, עלייה של 13 מיליון ש"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
  • הכנסה חודשית ממוצעת למנוי סלולר (ARPU): 51 ש"ח, ירידה של 12% מ-58 ₪ ברבעון שני אשתקד, בעיקר כתוצאה מהשפעת משבר הקורונה על ההכנסות משירותי נדידה והשחיקה המתמשכת במחיר בשירותי סלולר כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק הסלולר.
  • שיעור הנטישה בסלולר הסתכם ב-7.5%, בהשוואה ל-7.9% אשתקד
  • גידול בבסיס מנויי הסלולר: הסתכם בכ- 2.71 מיליון מנויים נכון לסוף הרבעון, תוספת של 32 אלף מנויי סלולר ברבעון השני, ותוספת של 92 אלף מנויים בהשוואה לרבעון השני אשתקד.
  • גידול בסיס מנויי טלוויזיה: 215 אלף מנויים בסוף הרבעון, עלייה של 55 אלף מנויים מרבעון שני 2019, וגידול של 15 אלף מנויים ברבעון.
  • גידול בפריסת הסיבים: תשתית הסיבים האופטיים העצמאית פרטנר פייבר מגיעה כבר ליותר מ-657 אלף משקי בית ברחבי הארץ, מנהריה ועד אילת
  • חוב נטו הסתכם ב- 658 מיליון ש"ח, ירידה של 307 מיליון ש"ח בהשוואה לסוף הרבעון השני אשתקד
  • איתנות פיננסית: לאחר תקופת הדו"ח, הודיעה חברת מעלות על העלאת אופק דירוג ה- A+ של החברה משלילית ליציבה.

 

איציק בנבנשתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר – צילום: דודו בכר

 

בהתייחסו לתוצאות הרבעון השני 2020, ציין איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "ההתאמה המהירה שביצענו בפרטנר לשגרת הקורונה באה לידי ביטוי בתוצאות שאנו מפרסמים היום. פרטנר סיימה את הרבעון ברווח נקי של 7 מיליון ש"ח, למרות השפעות הגבלת הטיסות והצמצום בפעילות בקניונים. התחזקות המגזר הקווי וביסוסה של החברה כקבוצת תקשורת תרמו ליציבות בתקופה זאת.

בנוסף, האיתנות הפיננסית של פרטנר הובילה להעלאת אופק דירוג ה- A+ של החברה משלילי ליציב. העובדה שהדבר מתבצע בעיצומן של השפעות משבר הקורונה מעיד היטב על יכולות החברה להמשיך ולהתמודד עם מציאות של ודאות מוגבלת.

אנו ממקדים מאמץ בשוק העסקי בהבטחת המשכיות עסקית ללקוחותינו, שהרחיבו את מעבר העובדים שלהם לעבודה מהבית, וזאת באמצעות הטמעת מערכות אבטחת מידע ושירותי ענן שפרטנר מספקת. השינויים האלה בהרגלי העבודה העסקיים במשק והצורך בתשתיות תקשורת ושירותים מתקדמים, תומכים בהמשך הגידול בפעילות של פרטנר בשוק העסקי.

במגזר הסלולר, צמחנו ב- 32 אלף מנויים ברבעון, ורשמנו יציבות בשיעור הנטישה שעמד על 7.5%. בחודש שעבר חשפנו את Partner 5G, מערך הרשת הסלולרית דור 5 שפרטנר מקימה עם יכולות גלישה בסלולר בקצב של 1 ג'יגה לשניה. 

בשבוע שעבר רשמה החברה הישג אסטרטגי במכרז התדרים, עם רכישת תדרים לדור 4 ודור 5 שיאפשרו לפרטנר להציע ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים את שירותי הדור ה- 5 המתקדמים ביותר. תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של פרטנר 'פרטנר פייבר' מגיעה היום כבר ליותר מ- 657 אלף משקי בית ברחבי הארץ, מאילת בדרום ועד נהריה בצפון ובעוד עשרות ערים ברחבי הארץ.  החודש אנחנו מציינים 3 שנים לשירות פרטנר TV שמאז השקתו צמח ביותר מנויים מכל שירות טלוויזיה אחר בישראל וכיום מונה יותר מ- 220 אלפי מנויים."