כותרות אחרונות
Search

לראשונה בישראל: מרחב חוויות אינטראקטיבי המבוסס על קונספט המשחק הוירטואלי "מוגובי"

בימים אלו מוקם במתחם  "אושילנד" בכפר סבא, מתחם "מוגופארק" המשתרע על שטח של כ-1000 מ"ר,  הכולל 120 עמדות משחק ב-5 מתחמים נושאיים מרחב חוויות אינטראקטיבי המבוסס על קונספט המשחק הוירטואלי "מוגובי" אשר במהלך השנים משחקים בו למעלה מ-2 מיליון ילדים.

בהקמת המתחם השקיעו כ-10 מיליון ₪. עולם המוגובי הוקם בשנת 2009 על י. קהל היעד הינו בנים ובנות בגילאי 6-12, מתחם ה"מוגופארק" מבוסס על הערכים של העולם הוירטואלי של "מוגובי".

oshira 4

מתחם "מוגופארק" במתחם "אושילנד" הוקם ע"י חב' "מוגובי" בשיתוף חב' "אושירה" המקימה את פרוייקט "אושילנד" ומטרתו הנגשת המרחב הוירטואלי הבטוח לילדים, לעולם החוויות הפיזיות, וזאת באמצעות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם. מתחם "מוגופארק" משתרע על שטח של כ-1000 מ"ר, כולל 120 עמדות משחק ב-5 מתחמים נושאיים ובהקמתו השקיעו כ-10 מיליון ₪.

"מוגובי" שהוקם בשנת 2009, הינו עולם של ילדים, כאשר הקונספט שעומד מאחורי המשחק באינטרנט הינו שהילדים מנהלים את חייהם בסביבה עצמאית, ללא הכוונה של דמויות סמכותיות, מעבר למפקחים אשר באופן קפדני מרחיקים מהאתר שחקנים שמדברים בצורה לא הולמת או מבקשים פרטים וכדומה (עולם בטוח).

האתר מציג אתגרים בפני השחקנים והם ברצותם עוברים הרפתקאות, פותרים חידות או משחקים במשחקים שונים, מרוויחים מטבעות ורוכשים פריטים שמתעדכנים מדי חודש באתר.

oshira 1

אביב כהן, מנכ"ל חב' "אושירה"

אביב כהן, מנכ"ל חב' "אושירה" מציין שמתחם ה"מוגופארק" צפוי להיות אחד מהאטרקציות המובילות ב"אושילנד", בנוסף לאטרקציות ייחודיות נוספות כגון פארק פנטזיה, מגלשת אקסטרים ועוד.

ה"מוגופארק" פותח תחת אותו רעיון, אזור שהוא מתחם פעילויות מותאם ואוטונומי לילדים בגילאי 5 – 11. המבקרים יוכלו לשחק באופן עצמאי במשחקים לשחקן בודד, משימות עם שחקנים רבים, או משחקים תחרותיים של אחד מול השני.

ב"מוגופארק" שולבו טכנולוגיות גבוהות שהופכות את הפעילויות מרתקות וייחודיות וגם פעילויות פיזיות וחברתיות כדי לייצר מערכת שלמה שתעניק למבקרים חוויה של ביקור בעולם בדיוני חוויתי מתקדם שיסקרן את המבקרים וייצור ביניהם אינטראקציה. כמו ב"מוגובי" גם כאן יהיו משגיחים שישגיחו על הסדר ויגרמו לילדים להרגיש בטוחים להנות.

oshira 2

יעקב בן שמעון מנכ"ל מתחם "אושילנד" בכפר סבא

מגוון המתחמים :

מוגו סטודיו – "החופש ליצור" באמצעות טכנולוגית צילום מתקדמת, הילדים יקבלו משימה להכין קטע ריקוד לקטע מוזיקלי ואז יצולמו על רקעים שונים יחד עם דמויות מוגובי שהוכנו במיוחד לפארק החדש. הילדים יוכלו לצפות תוך כדי ריקוד בדמויות המציירות וליצור קליפ משעשע על פי דמיונם חלקו מצולם וחלקו מונפש.

מוגו חלל – משימה קבוצתית של 12 ילדים אשר נקראים להציל חבר מידי "סופר נובה". הילדים נכנסים לתוך חללית אשר בתוכה מערכת מתוחכמת של סרט עלילתי בעל התפצלויות רבות אשר מובילים לקווי עלילה שונים.ההחלטות של הילדים יתקבלו באמצעות מחוות ידיים ועוצמת קול והעלילה תתפתח ביחס להחלטות שהתקבלו בידי הקבוצה.

מוגו קלאב – "איזור המפגש החברתי" של המתחם, במרכז המתחם העצום קיימת נקודת מפגש אשר בה הוצבו עמדות בטכנולוגיה של אוגמנטד ריאלטי, הגורמות לדמויות של מוגובי לקום לחיים בתלת מימד. במוגוקלאב שתי שולחנות מגע עם טקסטורות שהילדים יכולים לשנות באמצעות מגע

oshira 6

תקרת כדורים – גולת הכותרת טמונה בתקרה של המתחם. מסביב למתחם 3 עמדות של ירי כדורי גומי שיש לקלוע לפתחים הקבועים בתקרת המתחם. ברגע שמשקל הכדורים בסל יהיה גדול מהדלתות שמחזיקות את המאגר, הוא יפתח ושלל כדורים צבעוניים יפול כמו מפל על הילדים שימצאו באותה עת בקלאב! באותו רגע תתחיל במתחם הפעלה היתולית יחד עם המפקחים שתגרום למפגש חברתי בין הילדים במתחם!

מוגוסיטי:  מתחם של משחקי תחרות ושעשוע באמצעים של הקרנה על פני משטחים או מסכי מגע ענקיים שיאפשרו לילדים להרגיש כאילו צללו הם עצמם לתוך משחק מחשב והם פועלים בתוכו. כך יוכלו הילדים לרוץ ברחובות , להתחמק ממלכודות ולנסות להגיע כמה שיותר רחוק בלי להיפסל במשחק המוגו RUN, במוגופאשן – יכולים השחקנים לקשט דמויות של מוגובי : – משחק אסטרטגיה תחרותי בין שני ילדים שמשתמש בטכנולוגיה של הקרנה מגבוהה וחיבור דרך מסכי מגע שהילדים דרכם ישלטו בקרב.

oshira 5

קיר גרפיטי דיגטלי – אמצעי חדשני המאפשר לילדים לצייר גרפיטי על גבי קירות באמצעות קיר דיגטלי שקולט את תרסיס דיגטלי שיוצא ממיכל שהשחקנים מחזיקים ומאפשר להם ליצור ציורי קירות ענקיים מבלי באמת ללכלך את הקיר. חוויה מרהיבה ויצירתית!

כוכב סופר נובה – הילדים פולשים לכוכב החשוך, מתגנבים במחילות ומעברים צרים ומגיעים לאיזור בו כל אחד מחזיק תותח לייזר ואחראי להילחם בחיות מחמד שהרשאית היממה. המתחם הוא ראשון מסוגו בארץ ובאמצעות חיישנים מאפשר לשחקנים לפגוע באמצעות קרן לייזר במתרחש על גבי מסך שמגיב במדוייק לפגיעה של השחקן. המתחם כולו עוצב באופן מיוחד ויחד עם התאורות ההרגשה היא כמו בביקור בכוכב אחר.

את מתחם ה"מוגופארק" מקימה חב' "בריז קריאייטיב" המתמחה בתכנון והקמה של פרויקטים חווייתיים אינטרקאטיביים. בריז משלבת יכולות הפקת תכנים וטכנולוגיות לצד עיצוב מרהיב. היא מעורבת בפרויקטים הבולטים בישראל והייתה שותף טבעי לפרויקט ייחודי כמו מוגופארק.

oshira 3

גולן דותן סמנכ"ל חברת אושירה

בהקמת ה"מוגופארק" נעשה שימוש בטכנולוגיות שונות: כל שחקן במתחם יקבל בכניסה צמיד RFID (radio frequency identification) לתיוג אלקטרוני המאפשר זיהוי באמצעות גלי רדיו. כל ניקוד או מתנה תיצבר לזכות השחקן בצמיד אשר יוכל להעביר אותן לזכות חשבון השחקן במשחק המחשב. כמו כן שימוש בטכנולוגיית "אוגמנטד ריאליטי"- מציאות מדומה, מאפשרת משחק בשילוב חומרה (מוצרים פיזיים) במרחב וירטואלי. המסכים האקטיביים מאפשרים משחק על קירות וצילומים ייחודיים וכן נעשה שימוש בהקרנות לייזר.

oshira 10

יעל ארד, מנכ"לית חב' "מוגובי"

יעל ארד, מנכ"לית חב' "מוגובי" מציינת שהמיזם "מוגובי" שם לעצמו למטרה מתחילת הדרך לייצר תקשורת חדשנית עם הילדים ולהניע אותם למשחק חוויתי, אתגרי, טכנולוגי וחברתי. בבניית ה"מוגופארק" הצלחנו לייצר חיבור מושלם  בין ההוויה של מוגובי הוירטואלי ובין האתגרים במרחב הפיזי תוך עידוד הילדים-גולשים לשימור עצמאות במשחק, ואיזון בין הישגיות למשחק משותף.

"כמי שעוסקים בעולם הילדים מזה שנים רבות, האתגר לרגש את הילדים ולהפתיע אותם בכל פעם מחדש הולך ונהיה מורכב ממיזם למיזם וככל שאנחנו מבינים שהילדים הם המשתמשים המתוחכמים והרגישים ביותר בעולם, כך זה מחייב אותנו לבנות ריגושים מעניינים ומאתגרים יותר ולתת להם ולהורים ערך מוסף".

oshira 7