כותרות אחרונות
Search

לרגל חג השבועות יקב "טפרברג" משיק שני בצירים חדשים.! * רוזה אסנס 2019 * דסטיטאז אינספייר 2019….

 

 

לרגל חג השבועות המתקרב ובא, יקב "טפרברג"  משיק שני בצירים חדשים.!

* רוזה אסנס 2019

 * דסטיטאז אינספייר 2019

 

אסנס רוזה 2019

שם הסדרה : אסנס

 

צילום: אייל קרן

הרכב זני:

45% גראנש נואר,35% מורבדרה, 20% ברברה

מקור הענבים:

חלקות מובחרות בעמק אילון אשר עברו מספר דילולי אשכולות על מנת למקסם את  האיכויות של כל זן.

בציר:

מכני בשעות הלילה וידני בשעות הבוקר

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס: 21.5  חומצה [ג/ל]: 6.2   pH: 3.3

 

תהליך ייצור היין:

ענבי הגראנש נואר, הברברה והמורבדרה נבצרו במועדים שונים עם הגעת כל זן. בציר הענבים לכל זן נעשה בשעות קרירות כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות. עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק עדין.

 

הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים.

 

הענבים שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת  למצות ארומה וצבע עדין מהזגים. עם סיום ההשריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם.

 

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

 

התסיסה  האלכוהולית של המיץ הנקי ערכה כ-24 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

 

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו, לאחר ייצובו של היין פאנל הטועמים של היקב החליט על היחס הסופי של הזנים המרכיבים את היין.

 

תיאור היין:

היין מתאפיין בצבע בהיר מאוד, האף עשיר בארומות של פירותיות, תות ושושנים. בפה היין בעל חמיצות מאוזנת, גוף תומך, פריך ורענן ובעל רכות נעימה.

 

אנליזת היין:

סוכר: יבש    כהל  [ב-%]:11.7  pH: 3.36   חומציות [ג/ל]: 6.7

לשתייה החל מ:

הוצאתו לשוק

מחיר  מומלץ לצרכן:

75 ₪

 

אינספייר דסטיטאז 2019

שם הסדרה: אינספייר

 

צילום: אייל קרן

 

הרכב זני:

78% ענבי סוביניון בלאן, 22% ענבי פרנץ קולומבר

מקור הענבים:

ענבי הסוביניון בלאן נבצרו מההר הגבוה שבהרי אפרים והפרנץ קולומבר נבצר מחלקה מובחרת מאזור מבוא חורון.

הבציר:

מכני בשעות הלילה 

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס:

22.3      

חומציות

[ג/ל]: 5.5  pH: 3.55

תהליך ייצור היין:

ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר שנבצרו מכאנית. הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים .

 

הענבים נסחטו בפרס הפניאומאטי האינרטי בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר ואיכותי.

 

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן והמאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

 

למיץ הוספו שמרים והיין תסס במיכל נירוסטה במשך של כ-15 יום.

 

ענבי הפרנץ קולומבר שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה.

 

לאחר מספר טעימות של היינות השונים, פנל הטועמים של היקב הרכיב את הבלנד הסופי. היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

 

תיאור היין:

ממסך זה מציע מורכבות ארומטית עם נגיעות אננס ופרי כתום. יין יבש זה הינו קסום, פריך ורענן, עם נוכחות מלאה ורכה, חמיצות שובה וסיומת עדינה.

 

אנליזת היין:

יבש   כהל 

סוכר:

[ב-%]: 12.3

 חומציות:

[ג/ל]: 6.3   pH: 3.38

לשתייה החל מ:

הוצאתו לשוק

מחיר  מומלץ לצרכן:

60 ₪