כותרות אחרונות
Search

לרגל יום ההתרמה לאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, הושלמה הרכבת "הפאזל החברתי הראשון"

לרגל יום ההתרמה לאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, הושלמה הרכבת "הפאזל החברתי הראשון" 

במהלך היומיים האחרונים הורכבו אלפי פאזלים חדשים ומשומשים בכיכר רבין בתל-אביב, על ידי ילדים עם אוטיזם בשילוב מאות ילדי חינוך רגיל, בהם תלמידי בתי ספר, תנועות נוער ובסיוע הציבור הרחב. התוצר הסופי הוא פאזל ענק משותף בגודל 300 מ"ר.

 

צילום: דרור סיתהכול

 

הרעיון לפרויקט הגיע לאלו"ט מילד בן 13, על הרצף האוטיסטי, תלמיד חטיבת ביניים בתל-אביב. בהרכבת הפאזל סייע שיאן גינס הישראלי ירון שרפשטיין, חובב פאזלים מושבע ששבר שיא עולמי בהרכבת פאזל של 32,356 חלקים.

 

חלק של פאזל, סמל בינ"ל לאוטיזם, מעביר את המסר לשילוב ילדים ובוגרים על רצף האוטיזם בקהילה ובחברה, ומציף את הכמיהה הגדולה שלהם: להיות גם הם חלק מהפאזל האנושי ולתרום לו את הצורה ואת הצבע הייחודיים להם.

 

צילום: דרור סיתהכול

 

בין המשתתפים שתרמו להרכבת הפאזל היו: בתי הספר גיל, יחדיו, אוסישקין, עירוני ה' מת"א, בית הספר לטבע, בי"ס גוונים מאשדוד, בי"ס מסילות מבת-ים, בתי הספר בר-אילן, רמב"ם וברנר מהרצליה, חברי מרכז התעסוקה של אלו"ט באוני' בר אילן, צופי ת"א, עובדי ויזה כאל, חברי מועדון נחמ"ד מלוד, קבוצת איתן – כל אחד יכול, ואפילו תלמידי ביאליק מלבורן מאוסטרליה הרחוקה.

 

לדברי ענת גורן מנכ"לית אלו"ט: "מרגש לראות עד כמה משחק ותיק כמו פאזל יכול לחבר בין ילדים ואנשים מרקעים שונים ויכולות שונות. זו בדיוק היתה כוונת הפרויקט – להראות עד כמה אנשים שונים ואחרים יכולים לייצר משהו יפה כשמשתפים פעולה יחד. לכל חלק בפאזל יש צורה משלו, צבע ומאפיינים משלו והחיבור של כל חלקי הפאזל השונים יוצר תמונה מרהיבה ומיוחדת".

 

צילום: דרור סיתהכול

 

להרכבת הפאזל קדם קמפיין רשת בו השתתפו מפורסמים רבים שהצטלמו עם חלק של פאזל עליו כתוב "גם אני חלק מפאזל". בהם: משי קליינשטיין, אביב גפן, שני קליין, ירדן ברכה, דניאל עמית (מחבר "אוטיסטה"), רמי ורד, עידית טפרסון, מאור שוויצר, דנה סמו, ליהיא לפיד, פלד הראפר, גיא לואל, אפרת בוימולד, אלון דהן, עינת שרוף, ג'וי ריגר, מיה לנדסמן, וכוכבי הרשת "חיים בחארטא".

 

את האירוע הפיקה בהתנדבות חברת בלוסטון לייב ניישן ואת מרבית הפאזלים תרמה רשת פאזלנד.