כותרות אחרונות
Search

מבדיקה שערכה חברת "לביא" עולה כי בירושלים יש כיום 80 בתי כנסת חדשים בבנייה……

לקראת יום ירושלים !

ירושלים לא רק של זהב אלא גם של בתי כנסת !

בדיקת שוק שערכה חב' "לביא תעשיות" לקראת יום ירושלים קובעת שבירושלים יש כיום 80 בתי כנסת חדשים בבנייה ועוד עשרות בתי כנסת בתכנון.

צילומים: יח"צ

בית כנסת "לב הגבעה"

בשל מצוקת קרקע בירושלים בקהילות רבות בציבור החרדי מקימים מגה קומפלקסים שכוללים בתי כנסת של בין  10,000-5,000 מקומות ישיבה כל אחד.

 

מיכה אוברמן מנכ"ל חב' "לביא תעשיות" : "ההערכה שההשקעות בהקמת בתי כנסת חדשים בירושלים בשנה הקרובה יהיו למעלה מ-800 מיליון ש"ח.

 

לקראת יום ירושלים ערכה חב' "לביא תעשיות" שהינה החברה הגדולה בישראל ובעולם לעיצוב וייצור ריהוט ואיבזור משלים לבתי כנסת בדיקת שוק בנושא של הקמת בתי כנסת בשנה האחרונה בירושלים.

 

בית כנסת "בית יהודה"

מבדיקה זו עולה שכיום יש בירושלים כ-80 בתי כנסת חדשים בבנייה ועוד עשרות בתי כנסת בתכנון.

 

כאשר בשכונות החרדיות בשל מצוקת קרקעות מקימים מגה קומפלקסים שכוללים גם בתי כנסת גדולים לדוגמת הרחבת בית הכנסת בחסידות בלעז הכולל כבר היום כ- 6,000 מקומות ישיבה בעוד  1,600 מקומות ישיבה.

 

עלות ממוצעת של הקמת בית כנסת בן 300-400 מקומות ישיבההינה כ-10 מיליון ש"ח, מתוכה כ-1 מיליון ש"ח ריהוט, אך יש בתי כנסת מפוארים כמו בית הכנסת החדש שנבנה בשכונת "משכנות האומה" שעלות הקמתו מוערכת בכ-30 מיליון ש"ח.

 

מיכה אוברמן מנכ"ל חב' "לביא תעשיות" מציין, שלמרות תנופה גדולה בהקמת בתי כנסת חדשים בירושלים עדיין יש מצוקה של מחסור בבתי כנסת בירושלים באזורים כמו הר חומה, הדבר נובע בין היתר עקב אי תכנון מוקדם של מבני הציבור ובנייתם כחלק מייזום הפרוייקט בחלק מתהליך הבניה של בנייני המגורים, דומה לכך הוא איזור נוסף שנבנה בקצה המזרחי של המערבי של שכונת ארנונה בה נבנים בניינים גדולים שרובם יהיו מאוכלסים בציבור דתי אך ללא תכנון של בתי כנסת.

 

בית כנסת "אולפנת חורב"

לצד הקמת בתי הכנסת הבינוניים והגדולים יש לאחרונה גם טרנד חדש בירושלים של הקמת בתי כנסת בסופרמרקטים גדולים ובמרכזי קניות, וברוב הסניפים של רשת רמי לוי, רשת יוחננוף ורשת "יינות ביתן" הוקמו בתי כנסת לרשות הלקוחות. גם בקניונים , כגון בקניון מלחה יש בית כנסת.

 

המגמות האחרונות בעיצוב בתי כנסת הינן עיצובים מיוחדות של ארונות קודש בסגנון סופר מודרני כגון: ארונות קודש בצורת נבל, בצורת עוגב, בית כנסת בעיצוב חצי גורן כמו אמפיתאטרון, בתי כנסת סופר מודרנים עם גאדג'טים , עם מחיצות לנשים עולות ויורדות בהתאם לנסיבות (בזמן דרשת הרב המחיצה של עזרת הנשים יורדת ובתפילה עולה), במת ארון קודש מתפרקת, ועוד….

 

חב" "תעשיות לביא" תכננה ועיצבה את בית הכנסת המונגש הראשון מסוגו בעולם – שבימים אלה עובדים על סיום הקמתו בצמוד לבית החולים "הרצוג" בירושלים. בית הכנסת המונגש יאפשר לבעלי מוגבלויות, נכים ואנשים שסובלים מליקויי ראייה ושמיעה כניסה נוחה, ישיבה נוחה וגישה נוחה לארון הקודש, שולחן הקריאה, ועוד.

 

בית כנסת חסידי טאלאנט

בשנים האחרונות מפעל "תעשיות לביא" ייצר וסיפק ריהוט למאות בתי כנסת בישראל וברחבי העולם. עד כה התקין המפעל ריהוט בכ-5,600 בתי כנסת בישראל וברחבי העולם.