כותרות אחרונות
Search

מה עדיף הלוואות בערבות מדינה לעסק או פניה לקרנות אחרות?

צילום: freepik

 

מה עדיף הלוואות בערבות מדינה לעסק או פניה לקרנות אחרות?

שאלת מיליון הדולר לכל בעל עסק שרוצה לפתח עסק, או יזם שרוצה לפתוח עסק חדש, העוסק בשאלה, למי עדיף להגיש בקשות? הלוואות בערבות מדינה או לקרנות אחרות.

 

יעקב אלון יועץ הלוואות בערבות מדינה מסביר:  "כל בעל עסק חדש או קיים, מסתנוור מכמות הקרנות, ויודע ש בראש הקרנות יש את הלוואות בערבות מדינה  ולאחר מכן שאר הקרנות, כאשר כל קרן יש לה תנאים משלה, קריטריונים משלה מי יקבל ומי לא בעיקר בתחומי עסק חדש או עסק קיים, יתרונות וחסרונות, הגבלות על הגשות, הקמתי כאן מדריך מקוצר שיסכם את מגוון הפתרונות המובילים שקיימים, וזאת על מנת להקל עליך בסבך הגדול."

 

הלוואות בערבות מדינה:

הלוואות בערבות מדינה היא הקרן הגדולה והמועדפת על בעלי עסקים, הלוואות בערבות מדינה מתאימות לעסק שרוצה להתרחב ומעוניין בהלוואות למטרות מימון הון חוזר, או השקעות בעסק, כמו כן יש מסלול מיוחד וייעודי של  הלוואות לפתיחת עסק חדש, בדרך כלל ההמלצה שלי היא תמיד לגשת לפתרון מועדף זה שמאפשר לקבל הלוואות של עד חמש מאות אלף שקלים לעסק קטן, ולעסק במחזורים גבוהים שמונה אחוזים על מחזור המכירות של שנה קודמת, והריבית היא ריבית נמוכה משמעותית מהמערכת הבנקאית הכללית, כמובן חשוב לציין את הגרייס הארוך של שישה חודשים להתחלת החזר הלוואות בערבות מדינה.

 

קרן עוגן הלוואות לעסק:

לקרן עוגן מסלול הלוואות לעסק קיים או חדש יש מספר מסלולים שמאפשרים הלוואות שמגיעות לסכום מקסימלי של שלוש מאות אלף שקלים ועד ארבע מאות אלף שקלים, בעקרון יש דרישה לערב אחד על ההלוואות, דבר שאינו קיים במסלולי הלוואות בערבות מדינה, ישנה החרגה של נושא זה באחד המסלולים אבל זה המיעוט של הלוואות לעסק בקרן עוגן, חשוב ללחוץ על לינק זה בכדי לבדוק את האפשרות שלך לקבל או לא לקבל את הלוואות בערבות מדינה או קרן עוגן בהתאמה  , כי לא חשוב למי מהן תגיש אלה הם אותם הקריטריונים שנבדקים.

 

צילום: freepik

 

קרן נתן וקרן סולם יעקב:

קרן נתן היא קרן הלוואות לפתיחת עסק חדש בלבד, שהוקמה על ידי נדבן יהודי שפתח אלפי עסקים חדשים בישראל, קרן מקסימה שמאפשרת ליזמים צעירים שכירים לפתוח עסק חדש, ללא הון עצמי, ללא ריבית,  הלוואות לפתיחת עסק חדש ניתנות רק ליזמים שלא קיבלו אישור חיובי של הלוואות בערבות מדינה או מקרנות אחרות או קיבלו תשובה שלילית במערכת הבנקאית לבקשת הלוואות לפתיחת עסק חדש, זו קרן משפחתית שמחבקת את היזמים שלה ומאפשרת להם לפתוח עסק חדש, ויותר מזה, עוזרת ליזמים אם הם נתקעים מעט ובחודש זה או אחר לא מצליחים לשלם את התשלום החודשי . הקרן דורשת ערב אחד לצורך קבלת הלוואה לעסק של עד מאה אלף שקלים, או דורשת שני ערבים על הלוואות לפתיחת עסק חדש של עד מאתיים אלף שקלים, מספר התשלומים הוא עד 36 תשלומים להלוואות של מאה אלף שקלים, ושישים תשלומים להלוואות של מאתיים אלף שקלים. יש לציין שגרייס להלוואות ניתן בהתאם לצורך האמיתי של היזם,  כאשר יש מטרת על של פתיחת עסק חדש.

 

סולם יעקב:

קרן סולם יעקב היא הקרן הקטנה יותר של מתן הלוואות לפתיחת עסק חדש בלבד, סולם יעקב הוקמה על ידי נדבנים שמעוניינים לפתוח עסקים חדשים בישראל, זו כל מטרתה, קרן מקסימה שכל יזם שרוצה לפתוח עסק חדש, או יזם שרוצה לפתוח חנות נוספת, סניף נוסף – זהו המקום, הרעיון הוא מתן של הלוואות לפתיחת עסק חדש ללא הון עצמי של היזם, הלוואות ללא ריבית,  הלוואות לפתיחת עסק חדש ניתנות רק ליזמים אשר קיבלו תשובה שלילית במערכת הבנקאית או בקרנות אחרות, הבקשות נבדקות כהרף עין ובמהירות האור, הרעיון כאן הא שהיזם צריך להיות מקצוען בתחומו והדרך לפתיחת עסק חדש סלולה בפניו. קרן סולם יעקב מאפשרת קבלת הלוואות לפתיחת עסק חדש של עד מאה אלף שקלים עם החיזר של עד 36 תשלומים, הגרייס ניתן בהתאם לעניין ומותאם אישית ליזם.