כותרות אחרונות
Search

מחקר חדש – מעמד מותגי הטחינה בישראל – בדיקת נתוני המחקר העלה כי 61% מהצרכנים יגלו נאמנות למותג הטחינה המועדף עליהם.

סדרת הטחינות הגולמיות של חברת "אחוה" – צילום: יעל האן

 

 

סקר חדש בדק את מעמד מותגי הטחינה בישראל.

בדיקת נתוני המחקר העלה כי 61% מהצרכנים יגלו נאמנות למותג הטחינה המועדף עליהם.

הצרכן הישראלי נוטה להשתמש בטחינה בתדירות של כ-11 פעמים בחודש ומעדיף טחינה קודם בגלל הטעם • חברת אחוה מדורגת מעל הממוצע ונתפסת כטחינה המהווה את המקסימום תמורה ביחס למחיר.

 

מחקר חדש של חברת "גיאוקרטוגרפיה", בראשות פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני, בדק את הרגלי הצריכה של טחינה בקרב הצרכן הישראלי ומה חשוב לו כשהוא רוכש טחינה. לפי המחקר, צרכנים מעידים כי הם צורכים טחינה בתדירות של 11.3 פעמים בחודש בממוצע, כשני שליש (33%) משתמשים בטחינה מספר פעמים בשבוע. 61% מעידים כי מותג הטחינה הגולמית חשוב, ותפיסת החשיבות עולה עם הגיל. על פי נתוני הסקר, אחוה ובארכה הם המותגים הבולטים ביותר במודעות של קהל הצרכנים. המודעות לאחוה גבוהה יותר בקרב דתיים-חרדים (60%, ביחס ל-37% חילונים).

 

מוצרי חברת "אחוה – המותג האהוב על הישראלים – צילום: יעל האן

 

המחקר נערך עבור חברת "אחוה" בקרב תושבים בישראל בגילאי 25 ומעלה, הצורכים טחינה בתדירות כלשהי ומהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה. על פי המחקר, המניע העיקרי להעדפת מותג טחינה מסוים, קשור עם הטעם, ולאחר מכן, בפער, המחיר והאיכות. זה מתנה כאשר נשאל הצרכן מהם הדברים החשובים לו בבחירת מותג טחינה תשובתו הייתה, הגורם החשוב ביותר הוא מחיר הטחינה ולאחר מכן הטעם והאיכות. "אחוה" מדורגת מעל לממוצע ביחס לתפיסות של אמינות, איכות, טעם וכו', ומובילה במקום הראשון בכל הקשור למחיר משתלם.

 

טחינה גולמית רגילה ומלאה של חברת "אחוה" – צילום: דרור קליש

 

על פי דו"ח "סטורנקסט" (ינואר 2025), חברת "אחוה" מובילה את שוק הטחינה עם נתח שוק כמותי של 33.6% ונתח שוק כספי של 27%. אחריה חברת "בארכה" עם נתח שוק כמותי של 23.5% ונתח שוק כספי של 24.6%. שלישית היא טחינה "אלארז", המחזיקה נתח שוק כמותי של 14.1% וכספי 17.8 ואחריה "הר ברכה" עם נתח שוק כמותי של 5.1% וכספי 7.8%.

 

סדרת הטחינות הגולמיות של חברת "אחוה" – צילום: יעל האן

 

המחיר הממוצע לקילו טחינה במותג "אחוה" עומד על 21.2 ש"ח, "בארכה" 24.6 ש"ח, "אלארז" 32.8 ש"ח ו"הר ברכה" 40 ש"ח. לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה: "פער המחיר הממוצע השנתי בין אחוה לבארכה עומד על כ-29% לכל אורך השנה. זהו מקרה חריג ומיוחד של יצרן המוביל את הקטגוריה ולא מנצל זאת לעשיית רווח, אלא מביא לצרכן מוצר מזון בסיסי במחיר זול כל כך".