כותרות אחרונות
Search

מחקר חדש של "מאסטרקארד" בנושא קניות בסיוע עוזרת קולית חושף……

 

היי מישהו שומע אותי ?

מחקר חדש של מאסטרקארד בנושא קניות קוליות חושף:

> 66% מהצרכנים האמריקאים רכשו מוצרים אונליין עם עוזרת קולית כדוגמת אלכסה של אמזון

עד שנת 2022 הסחר הקולי בארה"ב יעמוד על 40 מיליארד דולר

7% מהאירופאים ביצעו פעולות בנקאיות באמצעות עוזרת קולית

 

רמקולים חכמים ועוזרות דיגיטליות אישיות נהפכו נפוצים בשנים האחרונות. השימוש בהם החל אף להשפיע על הדרך בה צרכנים רוכשים מוצרים אונליין. מחקר של מאסטרקארד בנוגע למסחר קולי (Conversational Commerce) חושף תובנות בנוגע להתפתחות המסחר המקוון באמצעות סייעת קולית או טקסטואלית.

 

המחקר שנעשה בשיתוף Futureagenda מצא כי 87% מהצרכנים האמריקאים מודעים לאפשרות של קניות באמצעות עוזרת קולית או טקסטואלית, 66% מהצרכנים אף רכשו מוצרים אונליין בדרכים אלו. באירופה המצב שונה במעט ונמצא כי 21% ביצעו קניות בסיוע של עזרים קוליים, 16% שילמו דרכם ו-7% ביצעו פעולות בנקאיות.

 

במחקר מקביל שנעשה השנה על ידי חברת CapGemini נמצא כי 56% ביצעו שימוש בעזרים קוליים לטובת הזמנת ארוחות, 52% עבור הזמנת מוצרים אלקטרוניים, 45% עבור מוצרי מכולות ומוצרי טיפול אישיים.

 

בשנים הקרובות נראה כי הסחר הקולי צפוי לצמוח, על פי חברת הייעוץ האסטרטגי OC&C עד שנת 2022 האמריקאים צפויים לבצע רכישות בסך של 40 מיליארד דולר באמצעות עזרים קוליים (6% מסך ההוצאות המקוונת), בבריטניה השוק צפוי לעמוד על 5 מיליארד דולר (3% מסך ההוצאות המקוונות).

צילום: יח"צ

יחד עם זאת, חרף העובדה כי השוק רווי ברמקולים חכמים ועוזרות דיגיטליות אישיות מבוססות קול, המסחר הקולי עדיין לא הגיע למלוא יכולת המיצוי שלו. צרכנים רבים מעידים כי נושא האבטחה הינה הסיבה העיקרית לנטישת עסקאות מקוונת באמצעות עזרים קוליים.

 

אן קיירנס, סגנית יו"ר מאסטרקארד ציינה: "לצמיחה המהירה והחדשנית של הטכנולוגיה הקולית יש פוטנציאל ממשי לשנות לטובה את הדרך בה אנו חיים ועושים עסקים. שימוש קולי מציע הזדמנות ייחודית לעסקים כדי לספק חוויות מהירות, קלות ונוחות יותר. אבל יש לעשות זאת בצורה מדורגת ואחראית. תפקידה של הטכנולוגיה הקולית היא לספק חוויה מאובטחת ואמינה המעניקה תועלת מוחשית ".