כותרות אחרונות
Search

מייזם "ציפורי לילה" באילת: מצילים את הילדים שפונו מהעוטף.!

מיזם "ציפורי לילה" – צילום: הנוער העובד והלומד

 

 

מייזם "ציפורי לילה" באילת: מצילים את הילדים שפונו מהעוטף.!

מאות בני נוער מפוני העוטף פוקדים מידי לילה את הטיילת באילת, שותים אלכוהול או משתמשים בסמים. חלק מהצעירים חווים משבר, רבים מהם מגיעים ממשפחות שקרוביהם או חבריהם נפצעו, נרצחו או נחטפו.

כאן נכנסים לפעולה מדריכי תנועת הנוער העובד והלומד ששמו להם כמטרה לסייע לאותם בני נוער.

 

הכל החל לפני שלושה שבועות, מיד לאחר השבת השחורה התגייסה תנועת הנוער העובד והלומד לעזרתם של המפונים בכל רחבי הארץ ובתוכם העיר אילת שקלטה אלפי מפונים.

 

לאחר מספר ימים מדריכי התנועה הבחינו בתופעה הולכת וגוברת של בני נוער שספונים בחדרים ונמנעים מלהגיע לפעילות. מרביתם מחפשים מפלט מהמציאות הכואבת באמצעות שימוש באלכוהול וסמים.

 

מיזם "ציפורי לילה" – צילום: הנוער העובד והלומד

 

מדריכי תנועת הנוער העובד והלומד אשר נמצאים מאז תחילת הלחימה עם המפונים ודואגים להם לפעילויות הבחינו במתרחש והחליטו שהם לא יושבים בחיבוק ידיים. החליטו להקים את מיזם "ציפורי לילה".

 

מדריכי התנועה מגיעים לחבורות הנערים, שואלים לשלומם בודקים אם הכול בסדר וכיצד ניתן לסייע, פורסים מחצלות, מחלקים להם שתיה קרה ועוגיות ומבררים באיזה מצוקה נמצאים הנער או הנערה.

 

לאחר שבועיים של סיורים הצליחו להגיע למצב שהנוער בוטח בהם, מחכה להם. הם מבינים שהם נמצאים שם בשבילם ועבורם.

 

מיזם "ציפורי לילה" – צילום: הנוער העובד והלומד

 

מספר אורי קרן מדריך בתנועה: "אחרי שהתמקמנו כמדריכים לנוער והילדים במלונות זיהינו את הקושי לפגוש את בני הנוער שרוב שעות היום מסתגרים בחדרים. החלטנו להקים מתחם נוער בטיילת בשעות הערב המאוחרות ולהזמין את החניכים לבוא להיות איתנו ואחד עם השני. קצת משחקים, ישיבה על מחצלות ושיחות אל תוך הלילה וגיטרה ושירים שמקבלים משמעות חדשה כששרים יחד נוער מהעוטף בימים של מלחמה".