כותרות אחרונות
Search

מפיקי פסטיבל "הנובה" ערכו בשדות ים אירוע זיכרון למאות נרצחים, חטופים ונעדרים.

מיצג אורות באירוע זיכרון לנפגעי פסטיבל "נובה" – צילום: גיל טייכמן

 

אירוע זיכרון למאות נרצחים, חטופים ונעדרים נערך בשדות ים.

נמרוד ארנין, עומרי סאסי, ועומרי כוכבי, שלושת מפיקי פסטיבל "הנובה": "אנחנו קוראים לכל מי שנכח במסיבה להגיע אלינו למתחם הטיפולים ולקבל תמיכה וסיוע. אתם לא לבד!"

השלושה סיפרו על מאמצי החילוץ תחת אש שאפשרו להציל חיים של מאות אנשים.

 

אירוע זיכרון והנצחה ייחודי לחברי וחברות קהילת שבט "הנובה" נערך  במתחם שהוקם לפני כחודש באולם "כוכב הים", שבשדות ים, במסגרתו הופעל מיצג של כ-500 פנסים שהאירו את השמיים, כי: "את האור של הנפגעים – לא יכבה שום כוח בעולם", זאת לצד מוזיקה והופעה חיה של אושר כהן וישי ריבו.

 

הטקס הוקדש לנרצחים ולנרצחות, נעדרים ונעדרות, לחטופים והחטופות מפסטיבל ״סופר נובה" מהשבת של השבעה באוקטובר ונכחו בו המשפחות השכולות והכואבות, משתתפי ומשתתפות פסטיבל הסופרנובה הם התכנסו יחד, קיבלו תמיכה, וחיבוק חם ואוהב מהקהילה שמשקמת את נפגעיה ומחזקת את המשפחות. במהלך הטקס דיבר נמרוד ארנין, אחד המפיקים שאחותו, איילת ארנין נרצחה במסיבה. הדלקת הפנסים הוקדשה להשבת החטופים והחטופות, להעלאת מודעות לנעדרים והנעדרות ולעילוי נשמת הנרצחים והנרצחות, ת.נ.צ.ב.ה.

 

מימין: יוני פיינגולד, עומרי כוכבי, עומרי סאסי, נמרוד ארנין באירוע זיכרון לנפגעי פסטיבל "נובה" – צילום: גל אהרונוביץ

 

נמרוד ארנין, עומרי סאסי, ועומרי כוכבי הם שלושה שותפים בחברת ״קצת לנשמה״ וממייסדי פסטיבל "הנובה" שאליו חדרו מחבלים בבוקר ה-7 באוקטובר.  השלושה פעילים בתחום מזה כעשור ואת "הנובה" הם הקימו לפני כשנתיים וחצי.

 

במתחם הטיפולים שהקימו עבור ניצולי המסיבה ומשפחות הנרצחים, החטופים והנעדרים בגן האירועים כוכב הים שבשדות ים, יצאו השלושה בהצהרה ראשונה לתקשורת מאז התרחש האסון הנורא. 

 

מיצג אורות באירוע זיכרון לנפגעי פסטיבל "נובה" – צילום: גיל טייכמן

 

השלושה הדגישו כי לפסטיבל היו כל האישורים הדרושים על ידי כל גורמי הביטחון: "את האירוע אבטחו כ-27 שוטרים חמושים בשכר, ועוד צוות אבטחה של 80 מאבטחים על פי הדרישות. ב-10 וחצי הגיע כוח צבאי ראשון למתחם המסיבה במטרה לחלץ את המבלים".

 

״עוד סיפרו הערב כיצד היו מעורבים בניסיונות החילוץ והסיוע מרגע תחילת המתקפה: "תוך כדי תנועה ובזמן שיורים עלינו וכדורים שורקים מעל ראשנו, הקמנו חמל מבצעי וחיברנו לכוחות הביטחון מיקומים בזמן אמת שנשלחו אל ההפקה על ידי המבלים. כך התאפשר לנו לסייע ולאתר מבלים שהתחבאו ולחלץ אותם וכך הצלנו מאות אנשים".

 

מיצג אורות באירוע זיכרון לנפגעי פסטיבל "נובה" – צילום: גיל טייכמן

 

השלושה שילמו מחיר כבד מנשוא גם ברמה האישית: נמרוד ארנין איבד את אחותו הקטנה איילת בפסטיבל, עומרי סאסי איבד את דודו ובת דודו שהייתה בחודש החמישי להריונה. יהי זכרם ברוך. הערב סיפרו השלושה כי את ליין המסיבות הם הקימו לפני כשנתיים וחצי במטרה לשמח ולהרקיד את מיטב צעירי ישראל.

 

"מזה למעלה מחודש״, סיפרו השלושה: ״אנחנו עוסקים בטיפול ובסיוע לניצולים, אנחנו מבינים שזהו תהליך ארוך והוא חלק מהאחריות שלנו. במתחם כוכב הים בשדות ים הקמנו מרחב טיפולי של טיפולים עם פסיכותרפיסטים לקהילה שלנו ולאנשים שלנו ואנחנו רוצים לקרוא לכל מי שנכח באירוע, בואו! אם משפחה וחברים יודעים שיש אנשים שנכחו באירוע ולא הגיעו למתחם, יש לנו כאן במתחם עמדות של ביטוח לאומי, טיפולים ועוד במטרה לתמוך ולחזק את אלה שחוו את הטראומה הקשה. המטרה שלנו היא לבנות מרחב בטוח, נעים ומשקם. מיטב אומני ישראל התגייסו וממשיכים להתגייס. כל הפעילות מתקיימת בסיוע תרומות ואנחנו מודים לכל מי שתמך בנו עד כה וסייע לנו".

 

מיצג אורות באירוע זיכרון לנפגעי פסטיבל "נובה" – צילום: גל אהרונוביץ

 

יוני פיינגולד, יו"ר איגוד תעשיית התרבות והפקות הבמה שהגיע לסייע למפיקים, ציין: "בישראל כל המדינה היא גבול והפסטיבלים מתקיימים בכל מקום שמאשרים כוחות הביטחון." הוא הוסיף כי מתוך האחריות והמסירות של קהילת הנובה ושל הצעירים שלוקחים אחריות ודואגים לסייע לקהל ולמשפחות- יצמח תיקון חברתי חדש".

 

ארז צרפתי, שבתו רון נרצחה במסיבת הטבע, הודה לצוות המפיקים על הטיפול המסור בו ובמשפחתו ומנציחים את זכרה של בתו. צרפתי: "בזכות קהילת הנובה ראיתי איך הבת שלנו מתפתחת ומתחזקת". ברגע הזה כל הנוכחים מחו דמעה.

 

מפיקי הנובה זקוקים לתרומות כדי להמשיך ולהפעיל את מתחם הטיפולים המתנדב – לתרומות: https://giveback.co.il/project/75961