מרתון סמסונג תל אביב-יפו 2019 22 בפברואר 2019 !
אירוע הספורט הבינלאומי הגדול ביותר בישראל.
80% מהישראלים עוסקים בספורט, מתוכם למעלה מ33% עוסקים בריצה, כך עולה מסקר שנערך לקראת מרתון סמסונג תל אביב.
נחשפה חולצת הריצה הרשמית של המרתון: החידוש-לראשונה תהיינה שתי חולצות רשמיות למרתון כאשר רצי המרחק המלא, 42.2, יקבלו חולצה בצבע שחור, עם ציון מרחק הריצה, ויבודלו מהרצים במקצים השונים, אשר יקבלו חולצה בגוון ייחודי: sunset glow.
חברת SAMSUNG ישראל הכריזה כי "מרתון סמסונג תל אביב 2019" יוקדש השנה למטרת תרומת מזון למשפחות נזקקות. התרומה תתבצע באמצעות המרת הקלוריות שישרפו הרצים בזמן המרתון למוצרי מזון.
מרתון סמסונג תל-אביב-יפו 2019 , אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל, שהפך למסורת בתחום הספורט הישראלי, יתקיים השנה בפעם ה11 בלב העיר תל-אביב-יפו ובמתכונת גדולה וחגיגית מתמיד שבמרכזה המוטו BE YOUR BEST המזמין את כל הרצים, חובבים ומקצועניים, לעשות את הכי טוב שהם יכולים ולהצטרף למעל 100,000 איש הצפויים לקחת חלק באירוע המרתון.
האירוע, המתקיים ביוזמת עיריית תל-אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים", יתקיים ביום ו', 22.02.19, עם כ-40,000 רצים ורצות הצפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים והמרהיבים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים ומקצה מיני מרתון לילדים שיתקיים ב20.2.19 (500 מטר ו-1 ק"מ).
ישראל שומרת על כושר! 81.2% מהגברים ו77% מהנשים בישראל עוסקים בפעילו גופנית כלשהי. כך עולה מסקר שנערך לקראת מרתון סמסונג תל אביב והוצג היום במסיבת העיתונאים. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר "גאוקרטוגרפיה" במסגרת סקר ייעודי בקרב מדגם ארצי מיצג של 500 נשאלים מגיל 18 ומעלה.
נתוני הסקר מראים כי קרוב ל80% מהישראלים עוסקים בפעילות גופנית וכ-60% מהם מקדישים לכך עד 5 שעות בשבוע. שיעור העוסקים בפעילות גופנית בקרב בעלי השכלה נמוכה קטן בכ10% מבעלי ההשכלה האקדמית.
33% מהנשאלים עוסקים בריצה . פלח הרצים הגדול ביותר הוא בגילאי 18-34 -קרוב ל42% לעומת % 13 בלבד מעל גיל 55.
53% מהרצים ציינו, כי הם נוהגים לרוץ לבד, 26% אוהבים לרוץ עם חבר או קרוב משפחה ורק 3% רצים עם מאמן כושר צמוד.
העדפת מקום הריצה: כ-70% מהרצים מעדיפים לרוץ בחוץ -בפארק, או על חוף הים וכ12% מעדיפים לרוץ על מסילה בבית או בחדר הכושר.
כ51% מתושבי גוש דן ציינו , כי העיר בה הם מתגוררים מעודדת עיסוק בפעילות גופנית, זאת לעומת ממוצע ארצי של קרוב ל44% מהמשתתפים שציינו, כי העיר בה הם מתגוררים מעודדת עיסוק בפעילות גופנית.
כוח נשי – מנתונים שחשפו היום מארגני המרתון, ניתן לראות לאורך השנים עליה תלולה במספר הנשים הנרשמות למקצים השונים: בשנת 2011 עמד אחוז הגברים הנרשמים למרתון על 73% והנשים היוו רק 27% מכלל הנרשמים, בשנת 2019 59% מהנרשמים הם גברים, ו-41% הן נשים.
רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "העיר תל-אביב-יפו כבר מזמן הפכה לעיר עולם, הניצבת בשורה אחת עם הערים הגדולות והמובילות בעולם כדוגמת ניו-יורק, פריז ולונדון. אחת ההוכחות לכך היא מרתון תל־אביב-יפו, המתקיים ברציפות זו השנה ה-11 , הפך עם השנים לאירוע בין-לאומי המהווה מוקד משיכה של ספורטאים מכל קצוות תבל, חובבנים ומקצוענים כאחד, הבוחרים בתל אביב-יפו שנה אחרי שנה כעיר היפה והאופטימלית לריצת מרתון ייחודית ואורבנית. המסלול השנה יעבור ברחובות המרכזיים ובמהלכו יוכל הקהל להנות מהרב-גוניות והססגוניות של העיר תל אביב-יפו ותושביה. המרתון מהווה חגיגה גדולה, לא רק לספורטאים, אלא לכל תושבי העיר ומבקריה ומעודד פעילות גופנית כחלק מאורח חיים בריא בעיר. אני מאחל הצלחה והנאה לכל המשתתפים ומזמין את כל תושבי העיר לקחת חלק בחוויה".
חברת SAMSUNG ישראל הכריזה כי "מרתון סמסונג תל אביב 2019" יוקדש השנה למטרת תרומת מזון למשפחות נזקקות. התרומה תתבצע באמצעות המרת הקלוריות שישרפו הרצים בזמן המרתון למוצרי מזון ועל כן ייקרא המרוץ "מרתון הקלוריות". מספר הקלוריות שישרוף כל משתתף יספרו ויקובצו, כאשר בסוף המרוץ יחושב סכום הקלוריות הכולל שנשרף על ידי כלל הרצים אותו תמיר SAMSUNG למוצרי מזון. כך למשל, אם יישרפו כ- 500,000 קלוריות, אלו יומרו לאלפי מוצרי מזון אשר מכילים יחדיו 500,000 קלוריות. מוצרי המזון יארזו בקופסאות מיוחדות וייתרמו למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. המשמעות- יותר משתתפים=יותר קלוריות= יותר חבילות. התרומה תיעשה ב-LIVE, כך שהרצים לא יצטרכו להסתפק רק בידיעה שהם תורמים, אלא גם יראו את התרומה מתרחשת לנגד עיניהם כבר מרגע קבלת ערכת המרתון ועד לקו הסיום.
רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל מסר: "תרומה לקהילה הינה אחד מערכי הליבה המרכזיים של סמסונג, ולכן מזה 6 שנים, שאנו מוצאים את מרתון תל אביב, אירוע הספורט הגדול במדינה, כהזדמנות מצוינת לרתום עשרות אלפי אנשים למען מטרה נעלה. השנה החלטנו לנצל את המאורע כדי לדאוג שכמה שיותר משפחות יזכו לחגוג את חג הפסח בצורה מכובדת, לצד שולחן מלא בכל טוב".
במהלך אירוע לקראת הפתיחה, חשפה היום במסיבת עיתונאים "נייקי" את חולצות מרתון סמסונג תל אביב -יפו 2019.