כותרות אחרונות
Search

משלחת בכירים מרשות התיירות של קוריאה, בראשות המנכ"ל האזורי של רשות התיירות הקוריאנית (KTO), קים קיון-סו, משתתפת ביריד התיירות הבינלאומי IMTM בתל אביב

קוריאה הדרומית וישראל מציינות 54 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים ביניהן

משלחת בכירים מרשות התיירות של קוריאה, בראשות המנכ"ל האזורי של רשות התיירות הקוריאנית (KTO), קים קיון-סו, משתתפת ביריד התיירות הבינלאומי IMTM בתל אביב שנפתח היום, במטרה לחזק את קשרי התיירות בין המדינות ולעודד את תנועת התיירות לשתי המדינות

המנכ"ל האזורי ציין כי המטרה של קוריאה לשנת 2016 ביחס לשוק הישראלי היא לפעול להוזלת חבילות תיור לקוריאה וכן לשלבה בחבילות התיור המוצעות למדינות אסיה

משלחת בכירים מרשות התיירות של קוריאה בראשות המנהל הכללי של רשות התיירות של קוריאה היושב באיסטנבול, קים קיון – סן, משתתפת ביריד התיירות הבינלאומי IMTM בתל אביב, שנפתח היום.

ישראל וקוריאה מציינות השנה 54 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים ביניהן. שתי המדינות נוסדו באותה שנה ויש ביניהן הרבה מהמשותף. קוריאנים רבים מזדהים עם ההיסטוריה של עם ישראל, ופעם בשנה באי ג'ינדו הם מציינים את קריעת ים סוף. העם הקוריאני אוהב מאוד את ישראל, ומסיבה זו המוני קוריאנים נוהרים לישראל מידי שנה. מספר התיירים מקוריאה לישראל הוא הגדול ביותר מבין מדינות אסיה (כ-30 אלף בשנה). בשנת 2015 ביקרו בקוריאה 12,706 תיירים מישראל – גידול של 3.3 אחוז בהשוואה לשנת 2014. גם יחסי המסחר בין המדינות משגשגים.

קוריאה מציגה ביריד IMTM דוכן משותף עם חברת התעופה הקוריאנית  Korean Airlines. בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים מהמערב מתחילים להיחשף לקסמה של דרום קוריאה. יש בה את אחת הערים המרתקות בעולם הבירה סיאול, שמשלבת ישן וחדש, מסורת וקדמה. יש בה נופים מלהיבים, שמורות טבע, חופים, שווקים ציוריים, איים, מאכלים אקזוטיים, היסטוריה עשירה ועוד. באביב זוהרת קוריאה בלבן וורוד עדין של פריחת עצי הדובדבן. בסתיו מעוטרים פני הארץ בגווני שלכת מרהיבים באדום וזהוב. הצבעים בקוריאה מהווים חלק חשוב מהתרבות המסורתית, שדוגלת בהרמוניה ואיזון.

סיאול בירת קוריאה הינה מטרופולין ענק המשמש כביתם של יותר מעשרה מיליון תושבים. היא שוכנת באגן טבעי מוקף הרים וגבעות ונחצית לשניים בידי נהר ההאן (Han river). העיר משלבת מרכזי קניות ענקיים, גורדי שחקים, שפע מרכזי קניות, שפע ארמונות, שווקים ואתרים תרבותיים שכדאי לבקר בהם. האתר הפופולרי בעיר הוא שרידי הארמון היפה ביותר מחמשת הארמונות שבשטחה – גיונגבוקונג (Gyengbokgung). הארמון נבנה ב-1395 ושימש כארמונה המרכזי של שושלתJoseon  . המתחם משתרע על פני יותר מ-500 אלף מטר רבוע של מבנים מרתקים, שערים מפוארים, בריכות וחצרות, ושומרים בתלבושות מסורתיות.

koria 3

המנכ"ל האזורי של רשות התיירות הקוריאנית במרכז התמונה ולצדו 2 בכירים מרשות התיירות הקוריאנית – צילום: באדיבות: רשות התיירות של קוריאה

האי ז'זו  JEJU)) נבחר בשנת 2011 כאחד משבעת פלאי עולם. זהו אי וולקני שיש בו כל מה שצריך: נופים אקזוטיים, מפרצים מדהימים ביופיים, טבע פראי, ים ונוף ראשוני. במרכזו של האי מתנשא הר געש לא פעיל Halla שגובהו 1,950 מטר, ההר הגבוה בדרום קוריאה. אחד מאוצרות התרבות החשובים ביותר של המדינה צפונים במקדש Haeinsa המפואר. בגובה של יותר מ-1,400 מטר מאוחסנים 81,258 בלוקים מעץ, שעליהם נחרטה לפני 750 שנה תפיסתו של בודהה לתכלית החיים ומהותם. ניתן גם לסייר באזור החיץ בין הצפון לדרום (קו רוחב 38), המשתרע לאורך 241 קילומטרים. אתר מומלץ נוסף הוא מצודת הוואסאונג (Hwaseong) –שנבנתה בשנים 1794-1796 – הוא אחד המבנים המרשימים ביותר שמנציחים את המורשת הקוריאנית. האתר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. מומלץ גם ביקור בכפר הואה אנדונג (Hahoe Andong Village), כפר הפולקלור המושקע ביותר בקוריאה הדרומית. ניתן לחזות בו באורח החיים המסורתי שהיה בקוריאה לפני מאות שנים. לשוק הדגים הנהדר של בוסאן ((Busan, העיר השנייה בגודלה בדרום קוריאה, יצא מוניטין בכל העולם.

הפארק הלאומי סאורקסאן (Seoraksan National Park ) שבצפון-מזרח קוריאה הוא היפה והמפורסם בשמורות הטבע של המדינה. נופו גדוש בצוקי סלע נישאים, וביניהם יערות ומפלי מים, נחלים, מקדשים ומסלולי הליכה מפותלים. בחורף הופך הפארק לארץ פלאות לבנה מכוסה שלג, ואתרי סקי מצוינים פועלים באזור. עוד אטרקציה מעניינת במקום: הפסל הגדול ביותר של בודהא בקוריאה שמשקלו 108 טונות ומתנשא לגובה של 14.6 מטרים. אולימפיאדת החורף תיערך בפברואר 2018 בעיר פיונגצ'אנג בקוריאה. משחקי החורף האולימפיים צפויים למשוך לקוריאה מבקרים רבים מרחבי העולם. מתקני הסקי שמציעה קוריאה לחובבי הסקי הינם מהשורה הראשונה בעולם.

כדאי לבקר בקוריאה הדרומית בעונות המעבר – האביב (אפריל-מאי) והסתיו (ספטמבר-אוקטובר). בעונות אלו מזג האוויר נעים, והארץ נצבעת בגווני הפריחה או השלכת. המטבח הקוריאני ובו הרמוניה של טעמים – מהווה נדבך חשוב בתרבותה של קוריאה ומשקף את אופייה. המטבח הקוריאני נחשב לצבעוני, מתובל, טבעי, תוסס, בריאותי וחריף. אורז, דגים וירקות הם המרכיב במרכזי במטבח הקוריאני.  בין חומרי הגלם הפופולאריים ביותר במטבח הקוריאני: הקימצ'י – כרוב מותסס ברוטב צ'ילי אדום, שמוגש כתוספת בכל ארוחה וארוחה ונחשב למאכל לאומי – והג'ינסנג, שמיוחסות לו סגולות בריאות.

המנכ"ל האזורי של רשות התיירות הקוריאנית, קים קיון-סו, הביע תקווה שיריד IMTM יאפשר לציבור בישראל ולאנשי תעשיית התיירות להעמיק את ההיכרות עם קוריאה ולגלות שקוריאה אינה רק מדינה שמייצרת פלאפונים משוכללים ומכוניות מתקדמות, אלא גם מדינה שמייצרת תרבות עשירה, שמשלבת ישן וחדש, מסורת וקדמה – לצד שמורות טבע, איים שלווים, מאכלים אקזוטיים והיסטוריה עשירה. לדבריו, "אנו מקווים להוריד את מחירי הטיסות לקוריאה ומקומות אירוח ולינה ברחבי קוריאה. כמו כן, אנו פועלים לשילובה של קוריאה במסגרת חבילות תיור המוצעות למטיילים הישראלים למדינות אסיה".