כותרות אחרונות
Search

מתחם שרונה מרקט משיק שבוע קולינרי מיוחד שיוקדש לארטישוק

שבוע הארטישוק, השבוע שחובבי הארטישוק לא יכולים לוותר עליו

6.3.16  –  12.3.16 מתחם שרונה מרקט

בממרח, טרי, בפסטה או בסושי…הכל הולך !

שרונה מרקט משיק שבוע קולינרי מיוחד שיוקדש לארטישוק

אז איך אתם אוהבים את הארטישוק שלכם? ממולא? טרי? אולי כממרח על טוסט? לרגל תחילת עונת הקטיף של הארטישוק בשרונה מרקט עושים לו כבוד ויזמו בשבוע שבין ה – 6.3-12.3 פסטיבל שלם סביבו.

במסגרת הפסטיבל יגיעו דוכני חקלאים שיציעו ארטישוקים טריים היישר מן השדה, ממרחים, תחתיות ארטישוק ועוד. המסעדות במרקט יציעו מנות מיוחדות על בסיס ארטישוק. כך, לדוגמא, ב"פסטה פיורי" יציעו לכם פסטה עם חמאת עשבי תיבול, ארטישוק אלה רומנה ועגבניות שרי ב- 59

₪, ברוסקטת ארטישוק ב- 32 ₪ ואפילו רביולי במילוי ארטישוק עם בצק חיטה מלאה עם מבחר רטבים לבחירה ב- 43 ש"ח. ב"זה סושי" יציעו לכם לטעום מנת ארטישוק יפני ספיישל ואף יציעו לכם לטעום צ'ייסר צינאר, משקה אלכוהולי על בסיס ארטישוק. ובביירן יכינו לכם קריספי שוק דוג!  נקניקיית עוף עסיסית מוגשת בליווי מיונז, פרמזן, בצל ירוק וארטישוק קריספי ב-36₪. ב– FISHOP יציעו  סלט ארטישוק ודג כבוש בכבישה ביתית ברוטב הדרים ב- 62 ₪. ואם תרצו לקנות רק יין, אז ב"יין בשוק" ממליצים לכם על ריזלינג ואפילו יעניקו  הנחה בשיעור של 10% על מגוון יינות הריזלינג בקניית 2 בקבוקי ריזלינג ומעלה.

artishok 4

בנוסף, מפגשים קולינריים סביב נושא הארטישוק, יועברו במרכז הקולינרי של "בישולים – ביה"ס הגבוה לקולינריה", ב- culinary hub החדש שלהם בשרונה מרקט. במפגשים יכירו התלמידים את הארטישוק, ילמדו לטפל בו ולקלף אותו וכמובן… להכין ממנו מנות מצויינות.

הארטישוק עשיר בסיבים תזונתיים ולכן מסייע להסדרת פעילות מערכת העיכול ולאיזון רמות הכולסטרול והסוכר בדם. בשל היותו עשיר בברזל, במגנזיום, באשלגן ובסידן הוא נחשב למולטי-מינרל וגם למולטי-ויטמין בשל תכולת הוויטמינים מקבוצה B, ביניהם חומצה פולית, המצויים בו.

 אז איך תבחרו לכם אחד? ארטישוקים כבדים ביחס לגודלם מעידים על כך שהם יהיו לחים ובשרניים (ארטישוק קל ומצומק אולי התחיל להתייבש). עדיף לבחור את אלה שצבעם ירוק זית בהיר, ושהעלים שלהם סגורים או כמעט סגורים. ארטישוק עם עלים פתוחים לרווחה נחשב בשל מדי ועלול להיות קשה ופחות טעים.