כותרות אחרונות
Search

מתכונים לקציצות – איפה מוצאים את הטובים ביותר?

צילום: resized_pexels-photo-5863610.jpeg  ל Rachel Claire באתר PEXELS

 

מתכונים לקציצות – איפה מוצאים את הטובים ביותר?

לא מקצצים בקציצות – טיפים לגיוון בקציצות

בוקר טוב לכם היום, שוב יש לכם מספר פגישות חשובות היום וכמה לקוחות שאי אפשר לדחות, וכמו אתמול אתם מגלים שאין- אין- אין לכם זמן להכין ארוחת צהרים, שלא לדבר על לאכול אותה. אבל מה יהיה עם הילדים? מגיע להם ארוחת צהרים חמה בסוף יום לימודים, זה יעניק להם כוחות ללימודי אחר הצהרים ושיעורי הבית וגם ינחם על הגערה בשיעור או המריבה בהפסקה… אין ספק שחשוב לכולנו כהורים להציע ארוחת צהרים בריאה, חמה ומפנקת בכל יום בצהרים, אבל יחד עם זאת אין ספק שהמציאות מוכיחה לנו שוב ושוב שרצונות לחוד ומציאות לגמרי לחוד… מה עושים אם רוצים בכל זאת להעניק לילדים צלחות מלאות בכל טוב אבל הזמן אינו מאפשר לנו? קחו פתרון מושלם: מתכונים לקציצות.

באתר שלי פודיק יש מבחר מתכונים לקציצות מכל סוג – קציצות עוף, בקר, דגים, פרגיות ועוד 😊

 

איך זה עוזר לכם

קציצות מורכבות מתערובת קצוצה שיכולים להיות בה המון אפשרויות ושילובים אינסופיים, כאשר את התערובת הזו אנחנו מסדרים בערמות, כדורים, קציצות או "קלופסים", וכך מטגנים או אופים בשיטות בישול מגוונות. הקציצות הן עולם עשיר ומזין של ארוחות צהרים שיכולות להכיל המון ערכים תזונתיים, ירקות, בשרים, דגים, מוצרי חלב ועוד הרבה מוצרים שחשובים ביותר לילדינו. ולמה הרעיון הזה יפתור את מצוקת הזמן שלכם? כיוון שתערובות קצוצות לקציצות בהחלט אפשר להקפיא, ופשוט להפשיר בצהרים, להכין במהירות כדורים בגודל הרצוי, להכניס למחבת או אפילו לתנור ותוך כמה דקות יש מנה עיקרית מושלמת. מתכונים לקציצות יכולים להיות גם תוספת למנה מרכזית מושקעת יותר אם זה מה שמתאים לכם, ובאופן כללי להשתלב היטב בכל מקום ולהשאיר אחריה טעם וניחוח שאי אפשר להתעלם מהם. זה פשוט פותר את כל הבעיה והילדים הכי מרוצים בעולם.

אין לזה טעם לוואי?

גם הילדים שלכם מתלוננים לפעמים אם העזתם בכל זאת להוציא להם משהו לאכול שלא התבשל היום? טוענים שהלחם לא טרי אם לפני פחות מעשרים וארבע שעות קניתם אותו בסופר? עיסת קציצות שמקפיאים ומפשירים בהפשרה איטית נשארת טרייה בדיוק כפי שהייתה לפני שהוכנסה למקפיא, באחריות. כך שאם אתם רוצים לנסות פשוט לכו על זה, אתם וודאי תהנו. אם בכל זאת תגלו שיש מעט טעם או ריח אופייניים למוצרים קפואים- כנראה שיש בעיה במקפיא שלכם, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בעניין.

סוגי מתכונים לקציצות

מתכונים לקציצות נחלקים ללא מעט קטגוריות שונות לחלוטין זו מזו בטעמן ומרקמן, ולא רק בחומרים מהם הם מורכבים. ישנם מתכונים כמו מתכוני קציצות דגים, למשל קציצות מוסר ים או קציצות טונה, ועוד לא מעט סוגי דגים, קציצות כאלו מיטגנות או נאפות בזמן קצר מאד. לעומת זאת, קציצות בשר למשל כמו קציצות עוף על האש או אחרים, זקוקות לפעמים לזמן רב יותר. זה כמובן תלוי הפרמטרים נוספים, קציצות ירקות כמו למשל קובה דלעת ואחרים- ידרשו לפעמים עוד פחות זמן, אולם לעיתים יהיה צורך להנמיך את פעולת התנור האקטיבית ואז תהיה אפשרות להגביר מעט את החום.

מה הכי שווה ואיך מגוונים

תוכלו להכין ולהקפיא תערובות לקציצות מגוונות ושונות מאד אחת מן השניה, כך שתוכלו מדי יום להוציא תערובת אחרת ופשוט להכין קציצות. אם למשל תקפיאו ביום ראשון בלילה לקציצות ברוטב עגבניות, תוכלו פעם במספר ימים להפשיר כמות, להכניס לתבנית תנור יחד עם אפונה ואולי עוד משהו ופשוט להכניס ולהוציא לארוחה. אם תקפיאו עיסה לקציצות פרגיות שווארמה יהיה לכם הרבה יותר קל להפשיר כמות כזו או אחרת פעם במספר ימים,  לטגן או אפילו להוסיף פירורי זהב לתוספת חגיגה. ככה מכינים מנה איכותית, בריאה וטעימה בקלי קלות.

 

צילום: resized_pexels-photo-5863610.jpeg  ל Rachel Claire באתר PEXELS

 

כתבה זו נכתבה על ידי שחר חן – מנהל אתר פודיק