כותרות אחרונות
Search

נהג כשהוא שיכור, התנגש בקיר וטען כי יודו עליו אבנים

נהג מונית התנגש בגדר הפרדה לאחר שלטענתו יודו עליו אבנים. השוטרים מצאו כי שתה לשוכרה ושללו את רישיונו

לאחרונה ניצל מענישה קשה בשל מחדלי המשטרה !!

נהג מונית מירושלים, שהואשם בנהיגה בשכרות ובתאונה עצמית, עמד בפני ענישה קשה: התביעה דרשה לשלוח אותו למאסר בפועל ולשלול את רישיונו לתקופה ארוכה.

עו"ד חנה דוד, שייצגה את הנהג, מצאה ליקויים רבים ברישומי השוטרים והצליחה לקעקע את גרסתם. וכך, הנהג, שטען כי התאונה נגרמה בשל ידויי אבנים לעבר רכבו, יצא מבית המשפט לתעבורה בירושלים עם עונש קל יחסית: שלילת רישיון לשמונה חודשים, בהם רק שלושה חודשים למונית, וקנס סמלי בסך 500 שקלים.

 

לדברי עו"ד חנה דוד, החוק מחמיר עם נהג רכב ציבורי בכל הנוגע לנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים. "מנגד, שלילת רישיון מנהג מונית כורתת את מטה לחמו". אומרת עו"ד דוד.

התאונה אירעה בירידה משכונת גילה בירושלים לפני כעשרה חודשים, בשעת הקטנות של הלילה. נהג המונית התנגש בגדר ההפרדה, וגרם לה ולמכונית המרצדס שלו נזקים כבדים. הנהג הזמין משטרה, וטען בפני השוטרים כי התאונה נגרמה בשל אבנים שהושלכו לעברו.

השוטרים לא מצאו במקום אבנים, אבל הריחו אלכוהול – וביצעו לנהג המונית בדיקת ינשוף, בה נמצא ריכוז גבוה מהמותר בחוק. הנהג עוכב לחקירה ורישיונו נפסל מנהלית לשלושים ימים.

המשטרה הגישה נגד נהג המונית כתב אישום חמור – בשל נהיגה בשכרות, רשלנות וגרימת תאונה עצמית – וטענה כי הוא מסוכן לציבור, גם בשל היסטוריית עבירות התנועה שלו: 36 הרשעות קודמות. דרישת התביעה הייתה למאסר בפועל ולפסילה ממושכת, אף למעלה משנתיים

"העבירות החמורות המיוחסות לנהג מלמדות, כי חזרתו לנהיגה תהווה סיכון ברור ומוחשי לביטחון הציבור בכלל, ולמשתמשים ברכב בפרט", נכתב בבקשה לפסול את רישיונו עד תום ההליכים.

שריר עו''ד חנה דוד

בצר לו, פנה הנהג לעו"ד חנה דוד, שייצגה אותו בדיונים בבית המשפט לתעבורה בירושלים.

כבוד השופט נאיל מהנא דחה את הבקשה לפסול את רישיונו עד תום ההליכים, ונימק כי אין ראיות לתאונה וכן השתכנע כי הנהג אינו מסוכן לציבור. "הנאשם ציין שטעה כשנהג לאחר ששתה. עם זאת, הנאשם לא מייחס את התאונה לשתייה, וטוען כי אין לראות בו כמי שמזלזל בחוק".

בדיונים הבאים, טענה עו"ד דוד לפגמים רבים בעבודת המשטרה, בהם: דו"ח העיכוב ודו"ח הפעולה נרשמו באותה השעה, השוטר רשם שלא ראה אבנים שגרמו לתאונה למרות שלא הוסמך להיות בוחן תנועה, השוטר שחקר אותו לא ציין בפניו כי זכותו להתייעץ עם עו"ד ולא החתים אותו על הנאמר, ומפעילת הינשוף פעלה בחוסר מקצועיות כשעיגלה את התוצאה.

בעקבות הליקויים הרבים, הסכימה המדינה לתקן את כתב האישום כך שלא יואשם בתאונת הדרכים ,לוותר על דרישת המאסר בפועל, ולדרוש פסילה של 11 חודשים ושעות שרות למען הציבור , אולם עו"ד חנה דוד החליטה שלא להסכים  גם להסדר המקל ובסופו של יום לאחר ניהול הוכחות, כבוד השופטת שרית זוכוביצקי-אור המליצה לצדדים להגיע להסדר, בו אכן יתוקן כתב האישום והנהג יואשם רק בנהיגה תחת השפעת אלכוהול (ללא התאונה). העונש שנגזר עליו שלילה לשמונה חודשים, רק שלושה מהם למונית, וקנס בסך 500 שקלים.

עו"ד חנה דוד, http://hanna-law.zapages.co.il/ עוסקת  בתחום המשפט הפלילי ובדיני תעבורה הכוללים עבירות מהירות, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, ביטול פסילות מנהליות, תאונות דרכים, ייצוג נהגים חדשים וניהול תיקי גרימת מוות ברשלנות.