כותרות אחרונות
Search

נפתחה לשכת מסחר והשקעות ראשונה בישראל של מדינת אריזונה.!

מושל אריזונה, דאג דוסי, ומנכ"ל לשכת המסחר וההשקעות אריזונה-ישראל, דוד יערי. – צילום: דוידי וורטמן

 

נפתחה לשכת מסחר והשקעות ראשונה בישראל של מדינת אריזונה.!

בראש לשכת המסחר וההשקעות של אריזונה בישראל עומד היזם דוד יערי, שנבחר בעבר לאחד מ-50 האישים המשפיעים ביותר בקרב יהדות ארה"ב.

מטרת לשכת המסחר, קידום קשרי מסחר, השקעות והיי טק בין שתי המדינות.

 

מדינת אריזונה בארה"ב פתחה לאחרונה לשכת מסחר והשקעות ראשונה בישראל. מנכ"ל לשכת המסחר של אריזונה בישראל הוא היזם, דוד יערי, שנבחר בעבר לאחד מ-50 האישים המשפיעים ביותר בקרב יהדות ארה"ב ומילא שורה של תפקידים בכירים במגזר העסקי וגם בתחומי הפילנתרופיה.

 

מושל אריזונה, דאג דוסי, ומנכ"ל לשכת המסחר וההשקעות אריזונה-ישראל, דוד יערי. – צילום: דוידי וורטמן

 

לשכת המסחר וההשקעות  שממוקמת במגדלי אלון בתל אביב עוסקת בקידום קשרי הסחר הבינלאומי, עידוד השקעות וקידום קשרי הטכנולוגיה והיזמות בין המדינות במטרה לקדם את הצמיחה הכלכלית. מושל אריזונה, דאג דוסי, היה תומך נלהב בהחלטה על הקמת לשכת המסחר הראשונה בישראל. לדבריו, "יש הרבה מהמשותף בין מדינת ישראל שהיא אומת הסטארט אפ לבין מדינת אריזונה שהיא מדינת הסטארט אפ". המיקום הגיאוגרפי של מדינת אריזונה הופך אותה למרכז אסטרטגי יבשתי ונגיש לקשרים כלכליים ומסחריים. היא ממוקמת בסמיכות לקליפורניה, טקסס ומקסיקו. גם המיסים הנמוכים הופכים את המדינה לאטרקטיבית לקשרי מסחר לרבות מזג האוויר הנוח ששורר בה, בדומה לישראל. אריזונה ידועה כמדינה שמאוד נוח לחיות בה. היא מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית לקליפורניה בשל יוקר המחיה הנמוך יותר באריזונה והאקלים הנוח יותר ששורר בה לעשיית עסקים.

 

 

מדינת אריזונה נחשבת למדינה מובילה בארה"ב בחדשנות ובשורה של נושאים טכנולוגיים, כגון: הרכב האוטונומי, טכנולוגיית 5G, הגנת הסייבר, הפקת מים נקיים, הנדסת אווירונאוטיקה, טכנולוגיה פיננסית, השכלה גבוהה ועוד. יותר מ-20 חברות ישראליות בתחומי התעופה וחלל, טכנולוגיה, חדשנות ושירותים פיננסיים כבר פועלות מאריזונה. בשנת 2018 עמד היקף הסחר ההדדי בין ישראל לאריזונה על סכום של 460 מיליון דולר, גידול של פי 2 בהשוואה לשנת 2010. שתי המדינות חולקות בסיס חזק ומשותף בתחומי הטכנולוגיה, יזמות, מחקר ופיתוח וחדשנות.

 

דוד יערי מנכ"ל לשכת המסחר וההשקעות אריזונה-ישראל – צילום: דוידי וורטמן

 

מנכ"ל לשכת המסחר וההשקעות אריזונה-ישראל, דוד יערי, ציין כי לשכת המסחר תפעל לקדם את קשרי הסחר והטכנולוגיה בין המדינות בתחומים שונים, לרבות טכנולוגיות פיננסיות ובריאות דיגיטלית, ותסייע לחברות ישראליות שיהיו מעוניינות להקים בסיס באריזונה. לדבריו, הקמת לשכת המסחר וההשקעות הראשונה של אריזונה בישראל מדגישה את חשיבות היחסים החזקים בין המדינות. לדברי יערי המטרה שהציב היא להגדיל את היקף הסחר ההדדי בין המדינות לכמיליארד דולר בשנה. יערי הוסיף כי מושל אריזונה שם לו למטרה להפוך את אריזונה למדינת סטארט אפ וישראל כמעצמת סטארט אפ וחדשנות מתאימה לאותו חזון כדי להתמודד במשותף עם אתגרי העתיד.