כותרות אחרונות
Search

נפתחו אולמי האירועים "אריא" בלב מתחם היי פארק בשוהם

 

מתחם האירועים הענק והמפואר "אריא" פתח את שעריו באירוע מרשים ומלא מוסיקה ואוכל. לאירוע הגדול והמכובד הגיעו זוגות מתחתנים, בני משפחה, אורחים ואנשי תקשורת. את המטעמים שהוגשו באירוע הוכנו על ידי צוות בראשותו של השף אלי זיגדון שמונה להיות השף הראשי של מתחם "אריא". 

אריא 1

הדמיה אריא צילום תומר

 

"אריא", הממוקמת בלב מתחם היי פארק המתפתח בשוהם, הנה הזדמנות יוצאת דופן לקיים אירועים בקומפלקס ענק שגודלו 12 דונם ולצדו 15 דונם של אזור חניה. הכניסה לאומות הענק היא  דרך שער  מרשים המצופה בזהב והמתנשא לגובה 15מ'.  השער מוביל את האורחים לתוך  4000 מ"ר של גני אמפי ירוקים ןצבעוניים לצד  3200  מ"ר של היכלי אירועים,  שתוכננו ובוצעו על ידי המעצב הבינלאומי שוקי בגים.

אלי מרדכי מבעלי מתחם אריא:"כשאתה מנהל מינימרקט בפריפריה ואתה בא מהדרום אתה למעשה מתמחה בעסקים של נתינה"

השף אלי זיגדון נבחר בימים אלה לכהן כשף מתחם אריא בשוהם. מתחם אריא הוא ארנת האירועים היחידה מסוגה בישראל והיא תיפתח לאירועים לקהל הרחב בחודש יוני הקרוב.

אריא 2

זיגדון, זוכה מדליות ארד וכסף בתחרויות בישול בינלאומיות, היה השף של מסעדת מלון Schlossfuschel זכה ב-3 כוכבי מישלן והוא בעל ניסיון עשיר בניהול וייעוץ קולינרי למסעדות ובתי מלון בישראל ובניו יורק

אלי זיגדון: "המטרה שלי היא לקחת את הידע והמקצועיות שלי ולהציע רמה קולינרית גבוהה יותר מהסטנדרט בשאיפה להציע מנות ברמת גורמה לאורחי המתחם, תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים, המיוחדים והמפתיעים ביותר. המטבח ישלב סגנונות שונים של המטבח הישראלי: מנות אירופאית לצד מנות מרוקאיות אותנטיות, מנות בוכריות לצד מנות אמריקאיות קלאסיות וכדומה".

אריא 5

הדמיה אריא צילום תומר

זיגדון, בן 39, נשוי + 2, החל את דרכו בעולם הקולינריה בלימודי טבחות בבית לני בנתניה. לאחר סיום שירותו הצבאי, עבד במלון רדיסון סאט בזלצבורג במשך 3 שנים. למסעדת המלון כוכב מישלן וכן במסעדת Schlossfuschel   המחזיקה ב3 כוכבי מישלן ונמצא ברשימת 100 המלונות המובילים בעולם, משם המשיך למסעדת rathus בשוויץ .

עם שובו לישראל, התמנה למנהל שתי מסעדות מלון הנסיכה  באילת – מסעדת פאמס ומסעדת לבל אפוק ומשם עבר לתפקיד סו שף מלון שרתון מוריה.

בשנים 2003-2004 שימש כיועץ קולינארי במסעדת רנסנס והשיק את מסעדת רנסנס ביסטרו בברוקלין ארה"ב שהוקמה במטרה להשאיר את תושבי רובע ברוקלין באיזור תוך כדי שמציעים להם מסעדות איכות כמו במנהטן, המציעות קולינריה משובחת מהמעלה הראשונה.

לאחר שובו לישראל התמנה לשף התפעולי של מלון הרודס באילת ובשנים האחרונות כיהן כשף התפעולי של מתחם לוקה ושרונית המצליחים.

אריא 3

האחים אלי וניסו מרדכי, במרכז השותף השלישי דוד מרדכי

קצת היסטוריה

לפני 15 שנה חברו האחים אלי מרדכי (בן 46  נשוי + 4 מרחובות) וניסו מרדכי (בן 44, נשוי עם 5 ילדים) חברו לבן הדוד שלהם דוד מרדכי (בן 53 נשוי עם 3 בנות ו-8 נכדים) במכירות במינימרקט. בתחילה, היה להם מינימרקט בהרצליה, לאחר מכן בהרצליה וברחובות ואחרי שביססו את עצמם החליטו לפני כעשור להיכנס ביחד לעסקים ופתחו את "גני טל" בצומת כנות.

האח ניסו מרדכי מסביר שהחיבור לאירועים היה טבעי עבורו כמי שהיה שף מקצועי בצעירותו ומאז ועד היום הוא אחראי על הצד הקולינרי של עסקי האירועים בעוד האח דוד אחראי על הצד הלוגיסטי.

המשפחה היא משפחה בוכרית מסורתית שעלתה לישראל בשנת 1976 כשאלי היה בן 7 וכל בני המשפחה זוכרים קליטה קשה בתל אביב. "גדלנו עם הרבה כסף, אבא וסבא היו אנשי עסקים מצליחים, נגרים במקצועם שעסקו במסחר בעץ. גרנו באחוזה על שטח של 20 דונם עם צוות של משרתים", מספר אלי מרדכי. בארץ, האבא והסבא התקבלו לעבודה בתעשייה אווירית ואילו האם הייתה עקרת בית וגידלה 6 ילדים שהתחנכו בפנימיות: הבנים בכפר חב"ד והבנות בירושלים ובני ברק. אך ההורים לא שכחו מאין באו וכיוונו את הילדים לעולם העסקים. "תמיד הכניסו בנו את נושא העסקים כשסיימתי לשרת בתל נוף השתחררתי ואבא עזר לי עם העסק הראשון לפתוח מיני מרקט ברחובות".

אריא 4

הדמיה אריא צילום תומר

בשנות ה – 90 רחובות בדיוק התחילה להתפתח והמשפחה החליטה להמר עליה,  "דרך המינימרקט גידלנו את הילדים קנינו נכסים והשאר היסטוריה. היינו בני 22 בעסק הראשון שפתחה. אבא אמר לי שללמוד אני לא אלך, אז שאפתח עסק. אצלנו בבית גדלנו 6 אחים – 4 אחיות אני וניסו (שותפי לעסקים), משפחה בוכרית שבה ההורים תמיד עוזרים לילדים. אני זוכר בתור ילד בבוכרה שאם לא היית עובד במסחר היית הולך ללימודים להיות או רופא או מהנדס כי האפשרות ללמוד היא בחינם! בארץ לעומת זאת היה קשה מאוד וכל הילדים עבדו מגיל צעיר מאוד. אני התחלתי לעבוד בגיל 10 במפעל שבבים בפ"ת, בגיל  14 כבר מלצרתי ועבדתי בגינון ואחר גם בבית דפוס של תשמישי קדושה. כשהייתי בן 22 אבא אסף 80 אלף שקל מהדודים והדודות רק בשביל שאוכל לפתוח את העסק!"

ההורים של אלי וניסו כיום בני 80 + חיים בתל אביב.

גם נינה מרדכי, אשתו של אלי, רואת חשבון במקצועה, עזבה את המקצוע ונכנסה גם היא לעסק המשפחתי. "בגיל 18 עמדתי לפני חתונה ואז הכירו לי את אשתי נינה.  אמא שלה רופאה והיא בוכרית מהעדה שלנו אז פירקתי את היחסים ויצאתי עם נינה. מהרגע הראשון נינה הייתה השותפה שלי, גם בחודש תשיעי נינה הייתה בלילה נמצאת איתי במיני מרקט מסדרת מארגנת ובבית הילדים היו עם המטפלת. העבודה תמיד הלכה איתנו הביתה".

"כשאתה מנהל מינימרקט בפריפריה ואתה בא מהדרום אתה למעשה מתמחה בעסקים של נתינה", אומר אלי מדרכי "אתה מוכר בהקפה ובינתיים אתה גם הפסיכולוג של כולם. תמיד היינו בתחום של שירות ונדבקנו לחיידק שנקרא עבודת לילה. ה"אני מאמין" שלנו הוא שאם תיתן שירות תקבל הרבה יותר בחזרה. אוכל טוב ואהבה באים דרך הבטן"

אריא 6

הדמיה אריא צילום תומר

על ההחלטה המפתיעה לפתוח את אולם האירועים הענק בהשקעה של מיליוני שקלים דווקא בשוהם הוא אומר: "אנחנו מאמינים ואוהבים להפריח את השממה ומצפים החל מיוני הקרוב לבין 500 – 1000 איש שיבואו כל יום למקום. חוץ מזה, עד שאתה לא לוקח ריזיקה בחיים אתה לא מגיע לאן שאתה רוצה". לגבי שוהם ספציפית הוא מוסיף: "חיפשנו לוקיישן ובחרנו בשוהם מכמה סיבות. גם החיבור בין הכבישים,  20 קילומטר מת"א או מירושלים, וגם העובדה שאין עוד אולמות לאירועים גדולים בשוהם"