כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – ספר חדש פורש את משנתו הניהולית של ישראל אלכס קורנהאוזר אחד המנהלים המיתולוגיים של "אינטל".

כריכה קדמית של הספר המנהל האנושי – צילום: יח"צ

 

ספר חדש פורש את משנתו הניהולית של ישראל אלכס קורנהאוזר  אחד המנהלים המיתולוגיים   של "אינטל". 

הספר 'המנהל האנושי' מאגד שיחות שקיימה ד"ר הודיה הופמן עם  קורנהאוזר שבעה חודשים לפני מותו.

 

ספר חדש, המאגד שיחות עם המנכ"ל לשעבר של אינטל ישראל אלכס קורנהאוזר, שופך אור על תפיסת ניהולו המהפכנית של מי שנחשב לאחד המנכ"לים המיתולוגיים של חברת הענק. הספר "המנהל האנושי" הוא מסמך יוצא דופן המציג סדרת שיחות שקיימה ד"ר הודיה הופמן, פסיכולוגית ארגונית וראש תוכניות הניהול בבית הספר ללימודים מתקדמים של מכללת הרצוג, עם אלכס קורנהאוזר בשבעת החודשים האחרונים לחייו.  

 

כריכה קדמית של הספר המנהל האנושי – צילום: יח"צ

 

אלכס קורנהאוזר, המנכ"ל האגדי של אינטל ישראל בין השנים 2007-2000 ומדור החלוצים שלה, הוביל אותה במהלך 20 שנות תפקידי ניהול להיות החברה שהיא כיום – חדשנית ותחרותית, חוד החנית של ההיי־טק הישראלי ושלוחה מרכזית ומשמעותית של אינטל העולמית. סיפור הקריירה של אלכס באינטל הוא סיפורו של אדם, שבזכות החריצות והמצוינות טיפס במעלה ההיררכיה הארגונית ממהנדס פיתוח עד לתפקיד הבכיר של מנכ"ל אינטל ישראל. 

 

הקשר עם אלכס קורנהאוזר החל כשד"ר הופמן נתקלה במשפט שתפס לה את העין: "להיות מנהל זה תפקיד זמני; להיות בן אדם זה תפקיד לכל החיים". כמי שעוסקת שנים רבות בניהול, הופמן קיבלה החלטה כי תפיסת ניהול יוצאת דופן כמו זאת, ראוי שתקבל בולטות. אחרי שנים, ולאחר מספר הודעות, בתחילת 2020 הם נפגשו לראשונה לקפה. בסוף הפגישה היא הציעה לו שייפגשו לסדרת פגישות שיוכלו להעמיק בהצגת משנתו, ובסוף גם הוסיפה בספונטניות – "אולי יצא מזה ספר".  

 

מאז, במהלך שבעה חודשים, קורנהאוזר והופמן שוחחו בכל שבוע. השיחות הללו נהפכו בסופו של דבר לצוואתו המקצועית, כשבנובמבר 2020, חודשיים לאחר שיחתם האחרונה, אלכס הלך לעולמו ממחלת הסרטן.  

 

בספר שזורים סיפורים רבים, שכולם מרכיבים את תפיסת עולמו המקצועית של אלכס כמנהל וכמנכ"ל, שמדגימה את אחד הנושאים המעניינים והנחקרים בשנים האחרונות: המנהל האנושי. מה הופך מנהל למנהל אנושי מוערך ומצליח? כיצד יכול מנהל להיות תובעני ולהוביל למצוינות ועם זאת להישאר "בן אדם" ולנהל "בגובה העיניים"? מה הדבר המשמעותי ביותר שמנהל יכול לעשות למען העובדים שלו?

  

בתוך זה, אלכס משתף בפתיחות ובכנות ייחודית את תפיסתו גם ביחס לדילמות הכי יום יומיות בעבודת המנהל: בניית אמון, ענווה בניהול, היכולת לבקש סליחה, דוגמא אישית, קבלת החלטות, מנהיגות בזמן משבר, בניית צוותי עבודה, איזון בין בית לעבודה ועוד… 

 

דר הודיה הופמן קרדיט דביר הריסון

 

ד"ר הודיה הופמן: "נכנסתי לחייו של אלכס למשך שבעה חודשים בלבד. אדם זר הייתי, וביקשתי לי כניסה למחוזותיו האישיים ושיתוף עם הרהוריו הרפלקטיביים העמוקים על קריירת הניהול המקצועית שלו. אלכס פתח לי את דלת ליבו ביד רחבה, הזמין אותי פנימה לנבכי מחשבתו וצפונות ליבו ושיתף אותי בכנות מרשימה. אלכס הפקיד בידיי את הנכס החשוב ביותר שאדם צובר בחייו, הנכס שהפך אותו לאדם שהיה, ובעיקר למנהל שתמיד יישאר כאן עלי אדמות – הזכות להנציח את חוכמתו, תבונתו וניסיונו הניהולי. בספר זה הייתה לי הזכות להביא את קולו הייחודי של אלכס קורנהאוזר כמנכ"ל אינטל ישראל". 

 

המנהל האנושי 

שיחות עם אלכס קורנהאוזר, מנכ"ל אינטל ישראל 2007-2000 

תובנות ניהוליות ועצות מעשיות למנהלים  

ד"ר הודיה הופמן 

הוצאה לאור: בית העורכים 

400 עמודים  

לינק לרכישת הספר: https://reisha.co.il/ 

מחיר:118 ₪ 

 

 

אודות ד"ר הודיה הופמן 

ד"ר הודיה הופמן  פסיכולוגית ארגונית העוסקת בהכשרת מנהלים כ־20 שנה.  היא בעלת תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית־תעשייתית בהצטיינות מאוניברסיטת ניו הייבן (UNH) בארצות הברית ובעלת תואר שלישי במנהל החינוך מאוניברסיטת בר אילן. כמו כן, היא בוגרת קורס הכשרת דירקטורים של עמותת יסמין ולימודי תעודה  בייעוץ ארגוני של אוניברסיטת בר אילן, וזוכת פרס מרצה מצטיינת של מכללת אורות ישראל לשנת תשע"ז (2016-2017) .

כיום היא מכהנת כראש תוכניות הניהול בבית הספר ללימודים מתקדמים של 'מכללת הרצוג' ובבעלותה העסק 'רישא' המציע הרצאות לארגונים ולמנהלים במגוון נושאי ניהול וכן ליווי מנהלים, ייעוץ לקריירה שניה והכנה לריאיון עבודה ועוד.