לקראת גיוס אוגוסט לצה"ל !!
מסקר שבוצע ע"י רשת "ריקושט" באמצעות מכון "טק אסטרטגיה" בקרב מתגייסים לצבא עולה ש-89% מהמתגייסים ציינו שלציוד מקצועי ומוצרים איכותיים תהיה השפעה על איכות השירות שלהם בצבא.
69% מהמתגייסים ציינו שהם רוכשים ציוד ומוצרים לקראת הגיוס ביחד עם ההורים ורק 15% רוכשים את הציוד באופן עצמאי.
סקר של רשת "ריקושט" קובע שמתגייסים/ות ליחידות קרביות מוציאים בין 800-1,000 ש"ח לרכישת ציוד אישי ומוצרים לקראת הגיוס ומתגייסים ליחידות עורף מוציאים כ-500 ש"ח.
דודי מנטין מנכ"ל רשת "ריקושט": "מחקר של רשת "ריקושט" קובע שמתגייסים/ות ליחידות קרביות מוציאים בין 800-1,000 ש"ח לרכישת ציוד אישי ומוצרים לקראת הגיוס ומתגייסים ליחידות עורף מוציאים כ-500 ש"ח. עפ"י ההערכה המתגייסים לצה"ל רוכשים מדי שנה לקראת הגיוס ציוד ומוצרים בשווי של כ-20 מיליון ש"ח בשנה".
מסקר שבוצע ע"י רשת "ריקושט" באמצעות מכון "טק אסטרטגיה" בקרב מדגם של מתגייסים לצבא (לקראת גיוס אוגוסט) עולה ש-:
89% מהמתגייסים ציינו שאיכות הציוד לחייל משפיעה על נוחות ואיכות השירות.
11% ציינו שאיכות הציוד משפיעה במידה בינונית או מעטה על איכות השירות, ורק 1% ציינו שאין לזה כל השפעה.
69% מהמתגייסים ציינו שהם רוכשים את הציוד והמוצרים לקראת הגיוס לצה"ל ביחד עם ההורים.
3% ציינו שהם רוכשים את הציוד עם חבר שכבר התגייס ושיש לו ניסיון בשירות הצבאי.
לא נמצאו הבדלים מבחינה סטטיסטית בין מתגייסים למתגייסות.
14% ציינו שההורים רוכשים להם את הציוד לבד.
בנושא – הפריטים החשובים ביותר שהמתגייסים רוכשים :
11.5% ציינו – גופיות, חולצות, טישרט, חולצות מתחת למדים.
15% ציינו שהם רוכשים את הציוד בעצמם.
19% ציינו – תיקי גב, תרמילים, תיקים גדולים.
18.6% ציינו- בגדים חמים, בגדים תרמיים.
10.3% – שעוני יד עם סטופר
2.6% נעלי נוחות, נעלי ספורט
3.2% – טלפון נייד חזק ועמיד.
2.6% – הלבשה תחתונה
7.7% – גרביים
בנושא מה חסר למתגייסים לפני הגיוס:
12% היו מעוניינים שהצבא יסבסד מכינות קדם צבאיות ושהם לא יצטרכו לשלם עבור מכינות פרטיות,
29% ציינו שחסר להם מפגש עם חיילים שמשרתים בתפקידים שמעניינים אותם,
26% – חסר להם יותר פגישות הסברה מצד צה"ל בנושאים המעניינים אותם,
24% היו רוצים ביקור מקדים בבסיס בו הם מיועדים לשרת,
ורק ל-9% לא חסר דבר לפני הגיוס.
עפ"י ההערכה המתגייסים לצה"ל רוכשים מדי שנה לקראת הגיוס ציוד ומוצרים בשווי של כ-20 מיליון ש"ח בשנה. מסקרים עולה שכ-38% מעדיפים לשרת קרוב לבית, 22% מעדיפים לשרת רחוק מהבית ול-40% לא משנה מיקום השירות הצבאי .