כותרות אחרונות
Search

עבריין מס שהורשע בהפצת וניכוי חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני ₪ נידון ל- 60 חודשי מאסר בפועל

 

 

עבריין מס שהורשע בהפצת וניכוי חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני ₪ נידון ל- 60 חודשי מאסר בפועל.

בית משפט השלום בתל אביב גזר על תושב יפו, עונש של 60 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות של ניכוי מס באמצעות חשבוניות פיקטיביות או ללא חשבונית כלל והפצה של חשבוניות בסכומים של עשרות מיליוני ₪.

החשוד הואשם כי פעל במסגרת 7 חברות שונות שאותן רכש, כאשר בפועל ניצל גם את פרק הזמן בו לא היה רשום כדירקטור בחברות הללו לביצוע עבירות במסגרתן, בטרם יסוכלו החברות וייסגרו על ידי רשויות המס.

 

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ניכה הנאשם בשנים 2019 – 2020 מס תשומות בסכום כולל של כ-12 מיליון ₪ באותן חברות. בחלק מהמקרים נוכה המס באמצעות חשבוניות פיקטיביות ובחלק מהמקרים נוכה המס ללא חשבונית כלל. בנוסף, עשה הנאשם שימוש בחלק מהחברות על מנת להפיץ חשבוניות לחברות אחרות, מבלי שביצע או התכוון לבצע את העסקאות המתוארות בהן. באופן זה סייע הנאשם לאותן חברות לנכות תשומות בסכום כולל של כ-8 מיליון ₪.

 

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון שבו הודה בעובדות המפורטות בכתב האישום בתמורה לכך שהמדינה תטען לעונש של 60 חודשי מאסר. מכיוון שהנאשם כבר מרצה עונש מאסר כיום, גזר כבוד השופט עלאא מסארווה כי הנאשם ירצה 32  חודשים מתוך 60 החודשים בנוסף לעונש המאסר שאותו הוא מרצה כבר כיום. "הענישה המוסכמת בין הצדדים ראויה", קבע השופט בגזר דינו, "והיא עולה בקנה אחד עם מדיניות הענישה הנוהגת בשים לב להיקף העבירות ולנסיבות המחמירות שפורטו בהרחבה על ידי התובע".

 

כתב האישום נגד הנאשם הוגש על ידי עו"ד לירז דבוש מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, בהתבסס על עבודת חקירה של חקירות מכס ומע"מ תל אביב ומשרד מע"מ רמלה. בשלב הטיעונים לעונש ייצג את רשות המסים עו"ד אור הדאיה, ראש צוות ביחידה המשפטית מרכז.