כותרות אחרונות
Search

עוברים את חג החנוכה בשלום – באדיבות עדי קליינמן דיאטנית קלינית B.Sc, הולמס פלייס רחובות

חג החנוכה כבר ממש מעבר לפינה ועמו שפע של אירועי הדלקת נרות ואוכל טעים ומטוגן. בכל שולחן חג יככבו הלביבות, מאפי הבצק והסופגניות שנראות מחג לחג טעימות וצבעוניות יותר, בשלל מילויים וגרסאות שונות ומגוונות. עבור רבים מאתנו רק המחשבה על החג מכניסה ללחץ. שאלות כמו: איך אעבור את החג הזה מבלי לעלות במשקל מעסיקות אותנו ללא הרף.

אז נכון, סופגנייה אחת מכילה כ-500 קלוריות, לרוב היא מטוגנת  בשמן לא איכותי שעבר סבבים  רבים ועשירה בסוכר פשוט . כך שיש המון סיבות לבחור שלא לאכול מהסופגנייה.  אבל… ויש אבל גדול מאוד, הימנעות מוחלטת מאכילתה של הסופגנייה, מייצרת אצלנו  התעסקות בלתי פוסקת באותה סופגנייה שהופכת למאכל האסור והנחשק. ובכך, מביאה עלינו תחושות  אומללות וויתור המציפות אותנו ויכולות להוביל, בסופו של דבר, לאכילה מפצה ולאכילת יתר שתביא כמובן לעלייה במשקל ולתוצאה הפוכה לגמרי ממה שקיווינו להשיג.

אבל אפשר גם אפשר אחרת !

  • הסופגנייה ממש מגרה? בחרו לעצמכם סופגנייה אחת ממש טעימה ואכלו אותה לאט ובהנאה. אכלתם ונהניתם? מעולה! היפטרו חיש מהר מרגשות האשם וחזרו לשגרת אכילה בריאה.

  • בחרתם לוותר על הסופגנייה? וויתור ממקום של הימנעות וחסך עלול להוביל לאכילה מפצה. חשוב שתהיו שלמים עם כך. אמרו לעצמכם שבחרתם בדרך בריאה יותר ושאתם מעדיפים להתענג על ארוחה איכותית, בריאה וטעימה מאשר לאכול סופגנייה שוות ערך בקלוריות לאותה ארוחה.

  • מארחים או מתארחים בחג? הקפידו להציע או להביא בעצמכם אופציה בריאה יותר כמו לביבות אפויות, פשטידת ירקות וגבינות רזות או ירקות חתוכים ומטבלים דלי קלוריות. לא תאמינו עד כמה אלו יכולים לשדרג את הארוחה.

  • מעוניינים לגוון את הארוחה? הוסיפו ירקות שונים ללביבות כמו קישוא, בצל, כרישה, גזר או כרובית. אלו יעשירו את המנה בסיבים תזונתיים, יוסיפו לתחושת השובע ויסייעו בשליטה טובה יותר על הכמויות הנאכלות בארוחת החג.

  • אם כבר בחרתם לטגן? עשו זאת נכון! הקפידו על טיגון בשמן עמוק, ווודאו שהשמן חם מספיק כדי שהסופגנייה לא תספוג כמויות גדולות של שמן במהלך הטיגון. העדיפו להשתמש בשמן קנולה המתאים לטיגון ממושך וחשוב שלא למחזר את השמן לטיגונים חוזרים.

  • וכמובן, איך אפשר בלי פעילות גופנית? הקפידו על שיגרת אימונים קבועה גם במהלך החג. נצלו את החופשה לטיולים משפחתיים, לטיול ברגל בקניון או בעיר- אלו מהווים תוספת נחמדה לאימונים שאתם כבר עושים בשגרה.

חג שמח