כותרות אחרונות
Search

על 85% משולחנות ליל הסדר נוהגים להניח צלחת פסח, כך עולה מסקר שנערך לבקשת חברת "הצורפים"

84% מהישראלים נוהגים לקיים את מנהג כוס אליהו הנביא בליל הסדר

סקר של בית "הצורפים" שבוצע באמצעות מכון הסקרים "טאק" במדגם ארצי בנושא מנהגים הקשורים לשולחן ליל הסדר קובע כי: על 85% משולחנות ליל הסדר נוהגים להניח צלחת פסח,  84% מהישראלים נוהגים לקיים את מנהג כוס אליהו הנביא בליל הסדר ו -63% מתוכם נוהגים להשתמש בגביע כסף ככוס לאליהו הנביא

מהסקר של בית "הצורפים" עולה עוד כי 94% מהישראלים מקפידים על עריכת שולחן סדר חגיגי ו – 59% מתוכם מקפידים ששולחן ליל הסדר יהיה חגיגי עפ"י מיטב המסורת, 35% מקפידים יותר על התפריט המוגש מאשר על עיצוב השולחן.

בית "הצורפים" שהינו הגדול והמוביל בישראל בתחום עיצוב, ייצור ושיווק כלי כסף ומוצרי יודאיקה מכסף, ערך סקר באמצעות מכון המחקר "טאק" (במדגם ארצי של 504 מרואיינים), בנושא מנהגים הקשורים לשולחן ליל הסדר. מתוך הסקר עולה כי 85% מהישראלים נוהגים להניח על שולחן ליל הסדר את צלחת פסח המסורתית, 11% ציינו כי הם עצמם לא נוהגים להניח על שולחן ליל הסדר צלחת פסח אבל במקום שהם מתארחים נוהגים כך, ורק 4% אינם מקפידים על מנהג זה. מעניין לציין בנושא זה שגם בקרב הציבור החילוני כ-81% נוהגים להניח את צלחת הפסח על שולחן ליל הסדר.

בנושא קיום מנהג כוס אליהו הנביא בליל הסדר, 84% מהמרואיינים הצהירו כי הם נוהגים לקיים את מנהג כוס אליהו הנביא, כאשר 63% מתוכם מקפידים שגביע אליהו הנביא יהיה גביע מכסף. בולטת התופעה שבקרב אלו שלא מקפידים על מנהג זה 26% מתוכם הינם תושבי השרון לעומת 15% תושבי גוש דן ורק 6% תושבי הדרום.

hzorfim 2

רפי פרידמן מנכ"ל בית "הצורפים" צילום: מורג ביטן

רפי פרידמן מנכ"ל בית "הצורפים" מציין שלשאלה האם מקפידים על עריכת שולחן סדר חגיגי עם כלי אוכל מהודרים, 94% ציינו שהם מקפידים על עריכת שולחן סדר חגיגי, כאשר 59% מתוכם מקפידים שהשולחן יהיה שולחן ליל סדר עם כלי אוכל מהודרים, פמוטים וגביעי כסף ו-35% מקפידים יותר על התפריט המוגש מאשר על עיצוב השולחן. 6% ציינו שהם לא עורכים שולחן מיוחד לליל הסדר.

73% מבין תושבי העיר ירושלים  מקפידים מאוד ששולחן ליל הסדר יהיה חגיגי עפ"י מיטב המסורת לעומת  42% בלבד של תושבי השרון שעושים כך. עוד עולה מהסקר כי  50% מתושבי השרון מקפידים יותר על התפריט המוגש בערב החג לעומת  19% בלבד מתושבי ירושלים.