כותרות אחרונות
Search

עמדת טעינת רכב חשמלי – איך קונים?

 צילום:Ev-point" חברת "

 

עמדת טעינת רכב חשמלי – נאיך קונים?

רכבים חשמליים בישראל תופסים בהדרגה את מירב הקניות של הרכבים בארצנו, לכן נתח שוק זה הולך וגדל בעולם הרכב בישראל ואנו עדים לו בכל יום.

 

זה קרה בעיקר בעזרת הטכנולוגיה שהשתפרה פלאים ועם כניסתם המאסיבית של רכבים חשמלים לסביבה היום יומית שלנו.

 

לכן מתבקש שיהיו מספר שאלות בעיקר סביב טעינת הרכבים הללו, החל מסוגי מטענים וכלה באיזו עמדת טעינה לרכב חשמלי לרכוש אם בכלל.

 

טעינה של רכבים חשמליים זה לא צחוק כלל יש לדעת מספר קווים להנחיות כמו חשמל, ביטוח, והסדרה חוקית אך נתחיל מתהליך הבחירה של  הסוגים של העמדות שישנם בשוק היום.

 

ישנם עמדות סיניות וישנם עמדות שמיוצרות באירופה הפער בניהם במחיר הוא כ 1400 ₪ לטובת האירופאי.

 

ההבדל נעוץ בתקנים ובאיכות לא פעם, ככל שהעמדה עם שנות אחריות רבה יש לכך סיבה, מי שמביא את העמדות הללו בדרך כלל מבקש איכות מהיצרן ולא מתפשר על איכות נמוכה וזה מתגלגל על הלקוח שזה אתם.

 

קח שלדעתנו זה שיקולכם האישי בלבחור עמדת טעינה כזו או אחרת.

 

אין מה לעשות רכב חשמלי זקוק לפתרון טעינה שבועי או יומי.

 

בשלב הזה שלפני רכישת רכב חשמלי תשאלו את עצמכם האם אתם יכולים כלל להטעין אותו בסביבת מקום המגורים ואו ניתן להתקין עמדת טעינה בביתכם.

 

צילום: חברת "Ev-point"

 

לכולנו בהתחלה ישנם סימני שאלה לגבי הטעינה של הרכב הזה ואיך זה יטעין ובאיזו מהירות אני אוכל לסיים את הטעינה אלו שאלות שהתשובה עליהם נמצאת כאן.

 

איך טוענים רכב חשמלי?

רכב חשמלי נטען באמצעות עמדת טעינה לרכב חשמלי וזהו אך שימו לב שיש הבדל בין הסוגים השונים שנמצאים בקניונים ולחילופין בית שלכם.

עם זאת, מרבית הרכבים החשמליים ניתנים לטעינה בכל עמדות הטעינה, כי השקע טעינה ברכב הוא אוניברסלי והוא בכל הארץ זהה לתקן האירופאי.

עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי מותקנות בחזית הבניין או ליד חניית הבית שלכם, מול עמדות טעינה ציבוריות וגם במקומות עבודה, חניונים, קניונים הם מותקנות בחנייה של המקום.

 

אז מה ההבדל ביניהם?

מעבר למיקום הפיזי של אותם העמדות, עיקר השוני הוא במהירות הטעינה שלהן והוא ללא ספק משמעותי מבחינת זמנים.

עמדות טעינה מהירות יכולות לטעון רכב בכ- חצי שעה למול כמעט 6 שעות של טעינה ביתית.

וצריך לקחת בחשבון את נפח הסוללה ולעומס החשמלי של העמדה שקניתם כך שגם הרכב בעצם קובע את כמות החשמל והטעינה שהוא מוכן לקבל וגם העמדה מי שמנצח.

זהו הגדרות ייצרן של הרכב התבלבלתם?

 

אז הנה דוגמא:

עם עמדת טעינה ביתית מעבירה כ 22 קילוואט לרכב ואכן החשמל בביתכן מאפשר זאת, אז האם הגדרות הייצרן של הרכב מאפשר לטעון בעוצמה הזו במידה ולא אז העמדה תטען את הרכב לפי הגדרות הייצרן.

 

התקנת עמדת טעינה בבית כדאי?

בכדי להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי צריך הזמין חשמלאי מוסמך מסוג 2, בנוסף יש צורך בחניה בטאבו לאלו שגרים בבית משותף אם אתם בבית פרטי אזי החניה כבר שלכם.

אם מדובר בבית משותף צריך לשאול את הוועד האם ישנם אלו הם הגבלות או התנגדות וזה בשביל שכנות טובה.

במיוחד אם יש צורך בשימוש בחשמל המשותף אם לא ניתן לחבר את העמדה לארון החשמל הביתי ושהכבל יעלה עד לדירה.

 

האם התקנת עמדה זה כדאי בכלל?

רכב חשמלי חוסך לא מעט כסף בל חודש והוא אחד השיקולים המרכזיים בעת קניית רכב ולא רק בגלל איכות הסביבה.

הטעינה הקבועה שלכם בבית היא המומלצת ביותר גם מבחינת הנוחות וגם מבחינת המחיר, היא עדיין זולה בהרבה מההוצאה בטעינה במקומות ציבוריים.

קחו בחשבון כדי להטעין בעמדות טעינה חשמלי צריך כבל טעינה לרכב חשמלי.

כשחושבים על עבודת תשתית החשמל שתידרש נכנסים לא פעם לדילמות של שווי האם זה משתלם אנו טוענים שכן גם בגלל המחיר וגם בשביל הנוחות הרי תחשבו שתחנת הדלק שלכם היא בבית נוח לא?

 

הכתבה נכתבה בעזרת חברת ev-point