כותרות אחרונות
Search

ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ישדר לראשונה בשידור בכורה סדרת הדרמה "גאון" על חייו של אלברט איינשטיין

איך זה שאיש אינו מבין אותי, והכל מחבבים אותי? אלברט איינשטיין 1944

ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ישדר לראשונה בשידור בכורה סדרת דרמה.  הסדרה "גאון" בכיכובם של השחקנים ג'פרי ראש (נאום המלך), אמילי ווטסון (לשבור את הגלים), ג'וני פלין,  טי אר נייט, סת' גייבל, וינסנט קרטיזר ואניה בוקשטיין.

שידור בכורה של הסדרה ביום שבת  29.4.17 בשעה  21:45

בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

 

הסדרה בת 10 הפרקים  של אולפני פוקס המאה ה – 21 (שהפיקה בשנים האחרונות את סיפור פשע אמריקאי, זוכת פרס גלובוס הזהב) ואימג'ן טלויז'ן (מפיקת "24") ובהפקת זוכי פרס האוסקר בריאן גרייזר ורון הווארד. שידור בכורה של הסדרה ב – 29 באפריל בנשיונל ג'יאוגרפיק

 

למרות שפעילותו המדעית ממשיכה לעורר יראת כבוד, מעטים יודעים את סיפור חייו הפרטיים והסוערים של אחד הסמלים הבולטים ביותר של המאה ה -20,  אלברט איינשטיין. הסדרה עוקבת אחר חייו של המדען היהודי המבריק, זוכה פרס נובל לפיזיקה ומגלה כיצד הפך איינשטיין, פקיד יצירתי במשרד הפטנטים, שמתקשה לקבל משרת הוראה ולכוד בנישואים כושלים, לפענח את סודות האטום והייקום באמצעות תורת היחסות שהגה. הסדרה עוסקת באדם שמאחורי ההישגים המדהימים, פעילותו הפולטית, חיי המשפחה שלו ומערכות היחסים המורכבות שקיים.

 

כל פרק יעסוק בהשגיו המדעיים יוצאי הדופן של איינשטיין, לצד הקשרים האישיים מלאי התהפוכות בחייו. הסדרה מבוססת על ספרו רב המכר של וולטר אייזקסון: " חייו והיקום שלו". מפיקים את הסדרה רון הווארד, שאף מביים את הפרק הראשון ובריאן גרייזר.

בתפקיד איינשטיין הצעיר משחק ג'וני פלין ובתפקיד איינשטיין הבוגר השחקן, זוכה פרס האוסקר, ג'פרי ראש. עוד מככבים: אמילי ווטסון כאשתו השניה של איינשטיין, ניקולס רו ועוד רבים וטובים. אניה בוקשטיין הישראלית משחקת אף היא בסדרה בתפקיד מרגריטה קוננקובה, המאהבת האחרונה של איינשטיין.

 

"גאון" עוקבת אחר  עלייתו של איינשטיין מהוגה רעיונות בעל דימיון מפותח, מרדני,  דרך מאבקו להכרה של הממסד, ועד להפיכתו לידוען בעל שם עולמי כאיש שהפיג את המסתורין סביב היקום באמצעות תורת היחסות שלו.  הסדרה עוסקת בהתמודדות של איינשטיין עם הקשרים האישיים הקרובים שלו, כולל ילדיו, שתי נשותיו והנשים שאיתם הוא בוגד בהן.

הסדרה מתרחשת בתקופה של אי שקט העולמי במהלך שתי מלחמות העולם ועליית האנטישמיות באירופה. איינשטיין נאבק כבעל ואב, שלא לדבר כאדם בעל עקרונות,  גם כחייו שלו בסכנה.

 

" אין בי כישרון מיוחד, אבל יש בי הרבה סקרנות!"

 

הסדרה מתחילה כאיינשטיין (פלין) בגיל ההתבגרות, כשהוא עוזב את בית הספר בגרמניה כדי ללכת לאוניברסיטה בשוויץ. אהבתו לנשים ותשוקתו לתאוריות בפיסיקה, לאחר שהוא שובר את ליבה של אהבתו הראשונה, מארי וינטלר (שאנון טרבט "הבטחה") לטובת סטודנטית לפיזיקה שלמדה איתו, מילבה מאריץ (סמנתה קולי "ויקטוריה"). הרומן הסוער שלהם גורר אי נעימות מול מוריהם לאחר שהוא מוביל להריון לא צפוי, ומאלץ אותם להניח את  החלומות הגדולים בצד ואת איינשטיין לקחת משרת פקיד פטנטים.  המוטיבציה לחדור אל הממסד המדעי, מביאה את איינשטיין לפרסם חמישה מאמרים מקוריים בשנה אחת, לתפוס את העין של רבים, כולל המדען שימשיך להיות היריב המשמעותי שלו, ד"ר פיליפ לנארד (מייקל מק'אלהטון "משחקי הכס").

בשעה שמתחילה מלחמת העולם הראשונה ונישואיו מתחילים להתפורר, איינשטיין מוצא את עצמו ברומן עם בת הדוד מהדרגה הראשונה שלו אלזה. הפוליטיקה העולמית מסיטה אותו לתוך חוגים מדעיים פוליטיים, וגורמת לחיכוך עם עמיתים מדענים כמו פריץ האבר (ריצ'רד טופול, "פרשיות סמויות") ומקס פלאנק (ראלף בראון, " הנוסע השמיני"). איינשטיין מסרב לתמוך במאמץ המלחמתי של גרמניה, וכשנחסמים הגבולות, הוא מנוע  מביקור בניו בשוויץ בזמן שהם זקוקים לו ביותר.

 

" אני אף פעם לא חושב על העתיד – הוא מגיע מספיק מהר "

 

מזלו של איינשטיין (ראש) משחק לו אחרי המלחמה, כאשר תורת היחסות מוכחת כנכונה. על סף הפיכתו בן לילה לאדם מפורסם, אלזה (ווטסון) דורשת שיתחתן איתה, כדי למנוע את השערורייה שהפרסום עשוי להביא איתו. לצד המאבק להתגרש ממילווה, איינשטיין צריך להתמודד עם סערת התהילה. לאחר ראיון מתוח עם פקיד בקונסוליה, ריימונד גייסט (וינסנט קרטיז "מד מן"), הוא נמלט מהגל הגואה של האנטישמיות ומבקש מקלט בארצות הברית.

כשהוא חי ומלמד בפרינסטון, ניו ג'רזי, ממשיך איינשטיין להיות מכותר מכל הצדדים. יחסיו המקוטעים עם ילדיו ונכדיו מעיקים עליו, הוא מוצא את עצמו בסופו של דבר במיטה עם מרגלת רוסיה, מרגריטה קוננקובה (אניה בוקשטיין, "משחקי הכס") ונאלץ להתמודד עם ג'יי אדגר הובר (טי אר נייט, "האנטומיה של גריי"), שמעוניין לנקום בו באופן אישי כדי להפיל אותו.  הוא פונה לאתגר הגדול ביותר שלו: המאבק להניח את בצד את הפציפיזם שמלווה אותו כל חייו בתקווה לעצור הכיבוש של היטלר באירופה.

 בעוד מסעו רחוק מלהיות קל, איינשטיין מצליח למצוא תקווה והשראה לפני מותו, בדמות נערה צעירה שלומדת להבין את העולם.  כמו האמרה המפורסמת של איינשטיין,

 

"הדבר הכי חשוב, הוא לעולם לא להפסיק לשאול שאלות. לסקרנות יש את הסיבות שלה כדי להתקיים"

 

הסדרה צולמה בפראג, צ'כיה, שם איינשטיין חי ולימד מוקדם בקריירה שלו, והיא כוללת גם שורה של מדענים מן המאה ה -20, כולל מארי ופייר קירי, וילהלם רנטגן, קארל יונג, ורנר הייזנברג.

 

"גאון" תשודר בשידור בכורה עולמי בנשיונל ג'יאוגרפיק בחודש אפריל