כותרות אחרונות
Search

פסח 2021 – ליהנות מהיינות המצויינים והמשובחים של יקב "טפרברג".

 

 

יקב "טפרברג" 

פסח  2021 – ליהנות מהיינות המצויינים של "טפרברג" 
ליל הסדר וארוחות החג מהוות הזדמנות מיוחדת להתכנסות מרגשת ולאחדות משפחתית.
זוהי הזדמנות נהדרת לחגוג את האביב והפריחה ולהודות על מה שיש.

 

כמדי שנה, רגע לפני שאווירת החג הקסומה תורגש באוויר, אנו מתחילים להתכונן עם יינות איכותיים שישדרגו כל שולחן חג, ויאפשר לבני הבית חוויה איכותית ומרגשת של אוכל טוב עם יינות משובחים.

 

מי ייתן והחג הבא עלינו לטובה יביא לכולנו הרבה רגעים שמחים עם יין משובח שיקרב, יחבר ויתמזג ברגעים הכי משפחתיים. רגעים אליהם התגעגענו.

 

לחיים!

 

יקב טפרברג מציע 3 יינות לחג, יינות המתאימים לכולם סביב השולחן החגיגי:

רוזה אימפרשן 2020

קברנה פרנק לגסי 2016

מרלו אסנס 2016

 

רוזה אימפרשן 2020

 

צילום: אייל קרן

 

שנת בציר: 2020

הרכב זני: 60% ברברה  40% גראנש נואר

מקור הענבים: כרם עמק אילון

בציר: מכני בשעות הלילה

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס

21.4

חומצה [ג/ל]

6.1

pH

3.45

 

תהליך ייצור היין:

בציר הענבים לכל זן נעשה באופן מכאני בשעות הלילה כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות. ענבי הגראנש והברברה הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר מכני, כל זן ברמת ההבשלה המיטבית. עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק עדין.

 

הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים. הענבים שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת למצות ארומה וצבע עדין מהזגים. עם סיום ההשריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם קל. המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן והמאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

התסיסה האלכוהולית ארכה כ-25 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים. היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. לאחר ייצובו של היין פאנל הטועמים של היקב בחר את  הבלנד הסופי.

 

תיאור היין:

היין ססגוני ומלא חן, מלווה בפרי הדר ופרחוניות יפה ותיבול עדין. היין יבש, בעל חמיצות צעירה ורעננה ונוכחות פרי צעיר .

 

אנליזת היין:

סוכר

יבש

כהל  [ב-%]

11.8

pH

3.36

חומציות [ג/ל]

6.5

 

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן: 40  ₪

 

קברנה פרנק לגסי 2016

 

צילום: אייל קרן

 

הרכב זני: 100% ענבי קברנה פרנק

מקור הענבים: ענבי הקברנה פרנק נבצרו משני כרמים ייחודיים, הכרם הראשון הנמצא ברום הרי אפרים והכרם השני נמצא ברום הרי יהודה, כרמים אלו מתאפיינים בגובה רב, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה התורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס

26.5

חומצה [ג/ל]

5.6

pH

3.57

 

תהליך ייצור היין:

ענבי הקברנה פרנק נבצרו בבציר מוקפד והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה פרנק למיכל נירוסטה מקורר למשך יום להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית.

עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית טבעית של ענבי הקברנה פרנק בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים. עם סיום ההשריה,  extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים.

לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין:

צבע היין אדום ומלא. האף של היין מתאפיין בפרות אדומים, ומנעד ארומות המאוד אופייניות לזן עם נגיעות ירקרקות בשלות עדינות  הנעטפות עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין עגול ובעל מבנה גוף בינוני עם טעמים ארוכים ומתובלים. העץ.

אנליזת היין :

סוכר

יבש

כהל  [ב-%]

14.9

pH

3.76

חומציות [ג/ל]

6.0

 

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו

מחיר מומלץ: – 200 ₪

 

מרלו אסנס 2016

צילום: אייל קרן

 

שנת בציר: 2016

הרכב זני: 100% ענבי מרלו

מקור הענבים:

ענבי המרלו נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה שונה לחלוטין, הכרם הראשון והעיקרי נמצא בעמק האלה ליד הישוב גבעת ישעיהו בעוד הכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. הכרם של גבעת ישעיהו  נמצא בעמק בין שני ערוצים המנקזים אוויר קר מהרי ירושלים, בקרקע שולית עם אבנית גבוהה. מנגד הכרם של הרי אפרים מתאפיין בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים  ובעוצמת צימוח מתונה. שני כרמים אלה מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת  לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

נתוני בציר ממוצעים :

בריקס

25.8

חומציות [ג/ל]

5.4

pH

3.55


תהליך ייצור היין:

ענבי המרלו הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות כשהחלקה של עמק האלה הקדימה את זו של הרי השומרון בכ-10 ימים. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר למשך שלושה ימים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית.

עם סיום ה- cold soaking העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי המרלו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כ-חמישה ימים. עם סיום ההשריה extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה  למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-8 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

 

תיאור היין:

היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק, באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים, דובדבן, נגיעות טבק ומחטי אורנים. בפה, היין חלק, בעל גוף מלא, טנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה.

 

אנליזת היין :

סוכר [ג/ל]

יבש

כהל [ב-% ]

14.4

חומציות [ג/ל]

6.1

pH

3.63

 

לשתייה החל מ:

הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪