כותרות אחרונות
Search

"פסטיבלוטוס" – פעילויות ואירועים לילדים בגן הבוטני בירושלים.

הגן הבוטני – הלוטוס הפורח באגם – צילום: תום עמית

 

"פסטיבלוטוס".

פעילויות ואירועים לילדים בגן הבוטני בירושלים.

* תחרות צילום נושאת פרסים

* פינות ציור על יד האגם

* סיור בחממה הטרופית

* דמויות שטח מפתיעות

* מגלים את פרח הלוטוס בתרבויות שונות

* סדנת יצירה מחומרים אקולוגיים.

שתי  שבתות  10.07 וה- 24.07 בשעות 10:00 – 14:00

 

הגן הבוטני – הלוטוס הפורח באגם – צילום: תום עמית

 

בכל קצוות תבל אנשים נוסעים קילומטרים כדי לצפות בפריחת הלוטוס הנחשבת כאחת הפריחות היפות בטבע ונחשבת לסמל של יופי, טוהר וחיי נצח. תושבי ישראל בכלל, ואזור ירושלים בפרט, זכו שיש להם בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים את אחד ממופעי פריחת הלוטוס היפים בעולם. לכבוד פריחת הלוטוסים המרהיבה שבאגם, מזמין אתכם הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, בתאריכים 10.07 וה-24.07, לפסטיבלוטוס – חוויה משפחתית בפנינת הטבע של העיר ירושלים הכוללת מגוון פעילויות והפעלות לכל המשפחה: סדנאות יצירה, סיור בחממה הטרופית, עמדות ציור וצילום מסביב לאגם המרהיב, דמויות מהטבע  ועוד הפתעות והכל על פי הנחיות משרד הבריאות.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים משתרע על שטח של כ120 דונם וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית באישור משרד הבריאות מה שמאפשר חוויה מהנה ובטוחה על פי התו הסגול

 

הגן הבוטני – הלוטוס הפורח באגם – צילום: תום עמית

 

הפעילויות בפסטיבלוטוס:

מצלמים את הלוטוס:

הגן הבוטני מזמין את הקהל הרחב לצלם את פרח הלוטוס המרהיב, להעלות תמונות ולתייג את הגן, התמונה היפה ביותר תעניק לצלם מנוי כניסה משפחתי לגן הבוטני וחבילת זרעים של פרחי הבר הנדירים ע"ש נחמה ריבלין. את הצילומים ניתן לשלוח לכתובת המייל sales@botanic.co.il בצירוף שם פרטי ומשפחה, כתובת, מס' טלפון וכתובת מייל.

 

מציירים את הלוטוס:

על במת העץ המשקיפה על האגם, תתקיים סדנת ציור חופשית של פרחי הלוטוס. את הסדנא ינחה וילווה מדריך מקצועי. המשתתפים יקבלו כלי רישום כדי ליצור ציור ברמה הגבוהה ביותר וליהנות מהחוייה של רישום באחד המקומות היפים בירושלים.

 

סיורים מודרכים בחממה הטרופית:

הסיור מכניס את מבקרי הגן לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא האזור הטרופי ובו ג'ונגל מטורף, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים, לגיאוגרפיה ולבתי הגידול. סיורים בחממה הטרופית יצאו כל שעה עגולה בין השעות 14:00-10:00.

 

הגן הבוטני – הלוטוס הפורח באגם – צילום: תום עמית

 

הרצאה על פרח הלוטוס בתרבויות השונות:

הרצאה שלוקחת את אורחי הגן למסע ברחבי העולם במהלכה ילמדו פרטים וישמעו סיפורים על פרח הלוטוס בתרבויות השונות: מצרים, יוון , הודו וסין. ההרצאה תתקיים במרפסת התצפית מעל משחקי המים בשעות 10:00, 11:30, 13:00

 

לוטוס קידס:

סדנת יצירה לילדים בגילאי 5-10, בה הילדים יקשטו ויצבעו פירות ראשי זרעים של הלוטוסים, יכינו מגוון יצירות עם צמחים וחומרים טבעיים שנאספים בגן. בנוסף יחולקו דפי צביעה עבודת יד של מגוון הפרחים והצמחייה של הגן. הסדנה תתקיים בשטח מוצל ליד המפל שבגן

 

מחיר: כרטיס מבוגר 40 ₪, כרטיס ילד 35 ₪, ילד ירושלמי ומנויים: חינם

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,600 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים ופרחים לאורך כל השנה.