כותרות אחרונות
Search

פסטיבל הקיי – פופ הקוריאני (K-POP) בישראל

במסגרת חודש קוריאה בישראל וציון 53 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין קוריאה לישראל, נערכה אתמול באולם "היכל בעיר" בהרצליה אליפות ישראל במוזיקת קיי-פופ קוריאנית, זאת במסגרת התחרות העולמית בהשתתפות 43 מדינות. אורח הכבוד באירוע היה שגריר קוריאה בישראל, לי גן-טה.

פסטיבל ה-K-POP נערך זו השנה השלישית ברציפות בישראל. התחרות נערכת במקביל בעשרות נוספות בעולם, והיא מאורגנת על ידי משרד החוץ הקוריאני בשיתוף עם ערוץ KBS(הערוץ הממלכתי של קוריאה) וגורמים נוספים. מוזיקת הקיי פופ הקוריאנית צברה לה מעריצים רבים בארץ ובעולם. הנציג הבולט ביותר של מוזיקת הקיי-פופ הקוריאנית הוא הראפר סיי ((PSYעם הלהיט הידוע "גנגנם סטייל".

פסטיבל קוריאה 1

בתמונה: שגריר קוריאה בישראל, לי גן טה (במרכז), עם הזוכים בתחרות – צילום באדיבות שגרירות קוריאה בישראל

לתחרות בארץ נרשמו מאות מתמודדים – מתוכם התחרו 15 מתמודדים ב-2 קטגוריות שונות: שירה וריקוד. במקום הראשון בקטגוריית ריקוד זכו הצמד שלי וקסמן (בת 18) מנהריה וליאור גוליאנקה (19) מרמת גן. במקום הראשון בקטגוריית שירה זכתה סנדי דרעי (בת 16) מטבריה. 3 הזוכות העפילו לשלב תחרות נוסף בהשתתפות זוכים ממדינות נוספות, המקנה את האפשרות לזכות בטיול לקוריאה והשתתפות בגמר העולמי, שייערך בסיאול בחודש אוקטובר 2015. התחרות העולמית תשודר בטלוויזיה הקוריאנית ותועבר ל-88 מדינות ברחבי העולם.

שגריר קוריאה בישראל, לי גן-טה, ציין כי הוא מאמין ש "אירועים תרבותיים מסוג זה יאפשרו לציבור בישראל להעמיק את היכרותו עם קוריאה ולגלות את תרבותה של קוריאה ואת המאפיינים המשותפים הרבים לשתי המדינות"