כותרות אחרונות
Search

פסטיבל 'רמלה עיר עולם' הראשון יתקיים בחוה"מ סוכות

חוה"מ סוכות

פסטיבל  'רמלה עיר עולם' הראשון

עדן בן זקן * חנן בן ארי * שלומי סרנגה * רותם כהן * סאבלימינל * איתן מסורי * שלמה בר * אבנר גדסי * 'עוץ לי גוץ לי' של תיאטרון הקאמרי * הצגות וסיורים * כתבי חידה * סרטי ילדים * סדנאות יצירה * פעילויות לכל המשפחה* מחול ופולקלור * קונצרטים ווקאלים * שוק קולינרי למאכלים מהעולם * מנות מיוחדות בשלל מסעדות העיר ועוד ועוד.

חוה"מ סוכות 8-10.10.2017 בין 11:00 ל 23:00

רוב האירועים חינם. חלקם בתשלום סמלי של עד 20 ₪ בלבד

העיר רמלה ידועה ברב-תרבותיות, במגוון העדות, הדתות והקבוצות החיות בה, באתריה ההיסטוריים, בשוק האותנטי, בצבעוניות ובססגוניות שבה. במטרה לחשוף את הציבור הרחב בישראל לייחודיות זו מזמינה עיריית רמלה במהלך חוה"מ סוכות את עם ישראל- ילדים, הורים, סבים וסבתות, משפחות ובודדים, לבקר בפסטיבל הראשון בתולדות העיר, לבלות עם כל המשפחה, להינות ממופעים ופעילויות, לגלות פניני תיירות שלא כולם מכירים, לאכול מנות אוכל רחוב ומאכלי עדות מהטובים בארץ וליהנות מחווייה אותנטית, עשירה ומיוחדת.

 

הפסטיבל, שייערך במספר מוקדי תרבות ברחבי העיר החל מה-8 ועד ה-10 באוקטובר בין השעות 11:00-23:00 מציע כניסה חינם אל מרבית האירועים והשאר בעלות סמלית של עד 20 ₪.

 

מיכאל וידל, ראש העיר: 'אני מזמין את כל עם ישראל להגיע ולבקר ברמלה במהלך חוה"מ סוכות. השנה, לראשונה בתולדות העיר, החלטנו ליזום ולהפיק פסטיבל שישפוך אור על מגוון התרבותיות, הצבעוניות והאותנטיות המאפיינים את העיר רמלה ותושביה. תכניית הפסטיבל העשירה כוללת לשמחתי מופעי פולקלור, הצגות, מופעי מוסיקה של מיטב האמנים הישראלים העכשוויים, מופעי מחול, סיורים באתרי התיירות המיוחדים שלנו ועוד ועוד כל זה בעלויות שוות לכל הכיס".

 

בפסטיבל יקחו חלק עשרות רבות של אמנים, שחקנים, זמרים, רקדנים ועוד יתקיימו מופעי מוסיקה, הצגות, מופעי מחול, תערוכות, הקרנות סרטים, פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.

צילומים: רון פלד

בין האירועים הבולטים בפסטיבל:

לילדים ולכל המשפחה  

הפעלות ואטרקציות לקטנטנים בכל יום. ראשון, שני ושלישי 8-9-10.10.17 > 11:00-18:00 מתחם הדשא היכל התרבות

ההצגה 'עוץ לי גוץ לי" של תיאטרון הקאמרי  תגיע לפסטיבל ביום שני, 9.10.17  בשעה 12:00

עלות כרטיס : 20 ₪ בלבד.

תהלוכה חגיגית ברחבי העיר אליה מוזמן הקהל הרחב תתקיים ביום ראשון 8.10.17 בשעה 16:00 בנוסף יתקיימו סדנאות יצירה לכל המשפחה ועוד.

 

סרט, פיצה ושתייה קלה ב-20 ₪ בלבד

סרטים מרחבי העולם יוקרנו בבית אשכול פיס בעלות של 20 ₪ בלבד לסרט, פיצה ושתייה קלה.

ביום ראשון יוקרנו שני סרטים: סידה ארטה (סרט הודי), ילדות פרא (סרט תורכי)- בשעות 19:00 ו-21:00

בשני, יוקרן הסרט הערבי מים ואהבה בשעה 21:00. ובשלישי יוקרנו הסרטים לונה פאפה (סרט בוכרי) ווואג'דה (סרט ים תיכוני).

הסרטים בשיתוף האוזן השלישית.

 

 

LIVE בפארק עופר ולמרגלות המגדל הלבן:

עדן בן זקן במופע פתיחה בפארק עופר בשילוב להקות מחול, חנן בן ארי, סאבלימינל, רותם כהן, שלומי סרנגה ואיתן מסורי במופעים שונים למרגלות המגדל הלבן, שלמה בר בסוכה במתחם העירייה ועוד

הצגות

'חנדה חנדה חמה על הכלה' של חי ורונן דוידוב, 'אום כולתום' מחזה מוזיקלי בכיכובה של גלית גיאת, ההצגה "הבנות של אבא" בכיכובו של אורי גבריאל ועוד יתארחו בפסטיבל. 

קבלת פנים בסוכת ראש העיר החדש של רמלה,

מיכאל וידל יערוך קבלת פנים במהלך חוה"מ לציבור הרחב בסוכה רחבה שתוצב במתחם העירייה. 

עיר התבלינים 

מיוחד לרגל הפסטיבל.

אושיית הקולינריה והעיתונאית הילה אלפרט יצרה ערב מיוחד בו תקריא 7 סיפורים  פרי יצירתה, על תבלינים ייחודיים מסתוריים ומסקרנים המסמלים עבורה את תמצית העיר רמלה. בשיתוף המוסיקאים: ישראל ברייט, אלון אולארצ'יק, אבי בללי וקרן טננבאום. 9.10.17, יום שני בשעה 20:00 בספרייה, כרטיס : 20 ₪.

 

אוכלים וטועמים בשוק הקולינרי בפסטיבל

רמלה היא ללא ספק בירת אוכל הרחוב של ישראל והמסעדות האותנטיות המציעות מנות ממטבחים שונים כמו המטבח הבוכרי, האתיופי, המרוקאי, העיראקי ועוד. מנות כמו פריקסה, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות מהמטבח ההודי, תבשילים עיראקיים, מנות מהמטבח הערבי, מלבי ועוד. במהלך ימי הפסטיבל יוצעו למבקרים עשרות מנות ממטבחים ברחבי העולם במחירים סמליים ביריד אוכל מיוחד שיוקם למרגלות המגדל הלבן. מסעדות ברחבי העיר יציעו מנות מיוחדות במחירים מיוחדים שינועו בין 20 ₪ ל-40 ₪ למנה בלבד.

 

בנוסף מוזמנים המבקרים להשתתף בסיורים ובמשחק 'מחפשים את המטמון'  נושא פרסים לכל המשפחה שיתקיים בין אתרי התיירות של רמלה. למשתתפים תחולק מפה ייעודית עם מסלול המשחק ורמזים שונים לפתרון החידות. חידון המשחק יעסוק בהיסטוריה של העיר רמלה (כתב החידה יחולק באתרי התיירות).

 

בריכת הקשתות מאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל = חול בערבית), שבו גם צולם הסרט "חסמב"ה ונערי ההפקר". המאגר הוקם בשנת 789, בימי החליף הארון אל ראשיד, ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום.

 

מוזיאון רמלה מגולל את סיפורה של העיר, שנבנתה לפני 1300 שנה, מאז הקמתה ועד היום. במוזיאון מוצג אוצר העיר, הכולל  376דינרי זהב בוהקים, בני יותר מאלף שנה. במהלך חול המועד יוכלו ילדים ליהנות מהטבעת מטבעות (5 ₪ למטבע) בעזרת מתקן  משוחזר המטביע מטבעות נחושת באמצעות פטיש ורושמה, בדיוק כמו בעבר הקדום.

 

המגדל הלבן התצפית היפה ביותר. המגדל הלבן, שהדעות לגביו חלוקות אם היה צריח או מבצר צבאי עם חרכי ירי, הינו המבנה הגבוה ביותר ברמלה ומתנשא לגובה 30 מ'. הוקם בתחילת המאה ה-14. מעל מרפסת הגג של המבנה ניתן לראות ביום בהיר את נופו של כל גוש דן. מבנה זה מועמד להיות מוכרז כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו.

 

עלות כניסה מוזלת לאחד מאתרי התיירות למבוגר/ילד (בריכת הקשתות, מגדל לבן, המוזיאון העירוני): 10 ₪

עלות כניסה לשני אתרים: 15 ₪ ולשלושה האתרים – 20 ₪.

 

שוק העיר ליבה הפועם של העיר רמלה. בעיר, בה חשקו דמויות מוכרות כמו נפוליאון, צלאח א-דין, הארון אל ראשיד, ריצ'רד לב הארי ואחרים, מתקיים פסיפס רב תרבותי בין דתות וקהילות רבות מ-56 מדינות. במקום ניתן למצוא את הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם של רמלה, את הבורקס הטורקי המוכר ושלל דוכנים קטנים וגדולים של ירקות, פירות תבלינים ועוד.

 

חומת המנזר הפרנציסקני – הכנסייה נחשבה בנצרות כביתו של יוסף הרמתי. בקומה השנייה של המבנה, אשר הוקם במאה ה-15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799. האגדה המקומית מספרת שמחלון חדרו בקומה זאת ירה נפוליאון במואזין שניצב בראש המסגד הסמוך, כי הוא הפריע לשנתו. אל חלון החדר ניתן להציץ מרחוב המסדר הפרנציסקני, המוביל אל הכנסייה. במרכזו של אולם הכנסייה מתנוסס ציור בן 500 שנה של צייר הרנסאנס האיטלקי המפורסם טיציאן.

 

 

מרכז היהדות הקראית העולמית – העדה הייחודית, שצמחה במאה ה-8 לספירה, מזמינה את באי הפסטיבל לסיור בבית הכנסת הגדול של הקהילה בעיר ולהכרת זרם הקראים הביקור נחשב לפנינה נסתרת בין כל אתרי התיירות וההיסטוריה הרבים הקיימים בעיר.

עלות כניסה: 10 ₪ לאדם.

 

סיורים מודרכים באתרי התיירות (העלות כוללת כניסה לאתרים ומדריך) בהרשמה מראש בלבד:

 

ראשון, 8.10.17 > 09:00-13:00, מפגש בבריכת הקשתות, רח' ההגנה 12

לפרטים ולהרשמה 08-9292650 עלות : 30 ₪  למבוגר, 20 ₪ לילד.

 

שני, 9.10.17 > 10:00-14:00, מפגש בריכת הקשתות, רח' ההגנה 12.

סיור למבוגרים מודרך מורחב הכולל את בריכת הקשתות, המוזאון העירוני, המגדל הלבן,

הכנסיה הקתולית והמסגד הגדול: עלות 40 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד

 

שלישי, 10.10.17 > 9:00-13:00, מפגש בריכת הקשתות, רח' ההגנה 12.

סיור מודרך בבריכת הקשתות, המגדל הלבן, המוזיאןו העירוני  כולל שתי טעימות בשוק

עלות: 40 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד

 

קונצרט ווקאלי בכנסיה האנגליקנית, רח' הרצל

שני, 9.10.17 > 16:00-17:00, עלות קונצרט: מבוגר/ילד 25  ₪

 

"על המים" קונצרט ווקאלי בבריכת הקשתות, רח' ההגנה 12

שני, 9.10.17 > 18:00-19:00, עלות קונצרט: מבוגר/ילד 25  ₪

 

לפרטים והרשמה לסיורים וקונצרטים ווקאלים 08-9292650 או www.goramla.com

לרכישת כרטיסים למופעים: 08-9232542.