כותרות אחרונות
Search

פרשת השבוע כי תשא ! מאת: הרב יחזקאל נגר – מרכז מיכאל.

 

 

פרשת השבוע כי תשא !

פרשת כי תשא אחת מחמש פרשיות העוסקות בבניין המשכן כליו בגדי הכוהנים וכו'

בתחילת הפרשה מציינים את חשיבות נתינת תרומות לעבודת המשכן ובפרט השתתפות כל אחד מישראל בנתינת מחצית השקל. בנתינה זו שווים כל ישראל! "העשיר לא ירבה והדל לא ימעיט"

 

 

הרב יחזקאל נגר – צילום: אבי בר

 

סגולת הצדקה:

וכך מסביר בעל הטורים – המילה ונתנו נקראת מהתחלה וגם מהסוף אותו הדבר, וזה הרמז שאף פעם לא יגרם חיסרון בגלל נתינת צדקה.

 

יש מנהל לעולם:

בהמשך התורה מספרת לנו על מינוי לא שיגרתי, נער בן 13 נבחר להיות האומן בה הידיעה לבניית כלי המשכן, הבורא מברך אותו ומעניק לו יכולות מיוחדות, בידיעת סוד האותיות וכיצד בכוח המחשבה ליצור מציאות "ולחשוב מחשבות"

 

נער שיכל לזהות באיזו כוונה נתרמו החפצים למשכן ולכוון כל תרומה לעשיית החפץ הראוי לה, תרומה שניתנה בכוונה נעלה נעשה עימה כלי מקודש יותר במשכן וכן על זו הדרך.

 

 

עגל הזהב:

ואז … מגיעים לעניין שאת תוצאותיו אנו סובלים עד היום והלו הוא עגל הזהב ושבירת הלוחות הראשונות, וכבר כתבו המפרשים שאין צער בעולם שאין בו משהו מחטא העגל.

 

לאחר החטא, משה רבנו עמל קשות כדי לבטל את הדין שהתעורר כתוצאה ממעשה העגל וכך זכינו לתפילת 13 מידות הרחמים המהווה אמצעי מיוחד בו אנו משתמשים בכל מצב בו אנו מבקשים להמתיק דין (13 מידות הרחמים-תפילה מיוחדת המצריכה מניין כדי לאומרה כראוי)

 

מכוון שבעשיית העגל למעשה עבדנו עבודה זרה, ממשיכה הפרשה ומדגישה את החשיבות של הימנעות מעבודה זרה ומיד גם קיבלנו את המצווה של עליה לרגל בשלושת הרגלים, העלייה בקדושה לבית המקדש 3 פעמים בשנה היא למעשה כלי מתקן למעשה העגל.

 

חיסון:

לעניות דעתי העלייה לרגל מהווה חיסון כנגד "הווירוס" של עבודה זרה, ווירוס שנוצר בחטא העגל ולא טופל במלואו.

 

למעשה, הפרשה מבארת לנו שלבד לא ניתן להתגבר על הווירוס של עבודה זרה הפושטת ולובשת צורה חדשה בכול דור ודור, כל אחד מישראל צריך אחת לכמה זמן, בשלושת הרגלים, להתחבר לכוח הקדושה, המתגלה בירושלים, כדי להתגונן מראש שלא ליפול לעבודה זרה.

 

התקופה העכשווית:

אנו נמצאים בתקופה מאד לא פשוטה באבולוציה של האנושות, האתגרים משתנים בקצב גבוה בהתאם לשינויי הקדמה של העולם המערבי, בלי ההתחברות לתורת אמת ולעוגן החזק של אמונה במקורות שלנו, נרגיש כמו עלה נידף ברוח.

 

בפרשת שמות בספר הזוהר כבר כתבו על התקופה שלנו, המבחן הוא מבחן האמונה, אשרי מי שיהיה באמונה ואוי למי שלא, כמו כן כבר נאמר שתופעת יציאת מצרים תחזור על עצמה בגאולה האחרונה אבל בעוצמות גדולות יותר.

 

כבר נאמר שבזכות ספר הזוהר נצא מהגלות ברחמים, לכן ממליץ אני לכם להתחיל לקרוא בכול יום בספר הזוהר, גם ללא הבנה.

 

בברכה

הרב יחזקאל נגר

מרכז מיכאל רעננה

טל'  09-7404969

לאתר מרכז מיכאל לחץ כאן: http://www.michael-center.com/