כותרות אחרונות
Search

קבוצת צעירים על הרצף האוטיסטי התארחו בבית המשפט העליון.

 

אורחים מיוחדים הגיעו לבית המשפט העליון !

קבוצת צעירים על הרצף האוטיסטי התארחו בבית המשפט העליון

קבוצת צעירים על הרצף האוטיסטי ממרכז התעסוקה של אלו"ט באוניברסיטת בר אילן, המשולבים בעבודה במחלקות השונות באוניברסיטה.

 

שיאו של הביקור היה מפגש עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. הצעירים התעניינו בעבודתה של הנשיאה חיות ושאלו בין היתר האם היא אוהבת ללבוש את גלימת השופטת. חיות השיבה: "לפעמים זה קצת חם, אבל זה חשוב כי ככה יודעים מי השופט וזה חלק מהטקס של הדיון בבתי המשפט". הקבוצה שאלה גם מי ה"מפורסם" שהנשיאה חיות הכי אוהבת, והיא השיבה: רונה רמון ז"ל. הצעירים העניקו לנשיאת העליון במתנה ציור של צעיר על הרצף האוטיסטי.

 

הנשיאה חיות עם הצעירים על הרצף האוטיסטי – צילום ששון תירם

 

 

לקראת הביקור, הצעירים על הרצף האוטיסטי למדו בחודשים האחרונים על מערכת המשפט בישראל מסטודנטים בקליניקה המשפטית לזכויות אנשים עם מוגבלויות לזכרו של פרופ' יעקב נאמן באוני' בר אילן, שהגיעו איתם לסיור.

 

הנשיאה חיות עם הצעירים על הרצף האוטיסטי – צילום ששון תירם

 

בין הצעירים הנרגשים שפגשו את הנשיאה היה גם שי איציק, בן 28 על הרצף בתפקוד בינוני. אימו, מלכי איציק, חברת הנהלה באלו"ט, החליטה להגשים חלום ולמצוא לשי תעסוקה במסגרת הקהילה כדי שיתאפשר לו לעבוד וללמוד כמו צעירים אחרים בני גילו. מהר מאוד הבינה שיהיה עליה להקים מרכז תעסוקה כזה בעצמה. אחרי תלאות רבות המרכז קם, בליווי מקצועי של אלו"ט, וכיום שי ועוד 15 חברים כמוהו, בתפקוד בינוני, גם לומדים וגם עובדים בבר אילן במחלקות שונות, כגון: מחסן לוגיסטיקה, משאבי אנוש, מחלקה משפטית, בספריה ובמסעדה. אוניברסיטת בר אילן מצידה עשתה גם היא צעד לדוגמא, כשהחליטה לאחרונה להעסיק את החברים בשכר מלא באוניברסיטה.