כותרות אחרונות
Search

קונגרס יהדות בוכרה העולמי נערך אמש בהיכל התרבות בתל אביב

הקונגרס העולמי של יהדות בוכרה ה-16 עמד השנה בסימן – "קהילה ללא הפסקה"

בכנס, שהתקיים ביום ראשון 21 בפברואר 2016 בהיכל התרבות בתל אביב, השתתפו הגב' שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, הרב אריה דרעי, שר הפנים הנגב והגליל הגב' מירי רגב, שרת התרבות והספורט, מר רון חולדאי, ראש עירית תל אביב יפו,  לב לבייב, נשיא קונגרס יהדות בוכרה העולמי, רבנים, שגריר אוזבקיסטן בישראל, מר אובייק אושנוב, שגריר קזחסטן בישראל, ח"כ רוברט אילטוב, ח"כ יואב בן צור, אמנון כהן, חברי נשיאות הקונגרס, נציגים מכל העולם, אישי ציבור ועוד.

bucara 5

ברכת ראש הממשלה לבאי האירוע

במהלך האירוע נהנו האורחים הרבים ממופעים עוצרי נשימה של מוזיקה וריקודים. להקת בלט בוכרית של בנים הפליאה בהופעה וירטואוזית מהממת וזמרים מהשורה הראשונה שימחו את לב האורחים. כמו בכל שנה נבחרו אנשי השנה מהעדה הבוכרית שקיבלו מגן הוקרה על פ]ועלם למען העדה הבוכרית. כמו כן קיבלו חברי נשיאות העדה הבוכרית תעודות הוקרה. אשת ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו כיבדה את האירוע בנוכחותה וזכתה לתשואות רמות בעת שנכנסה לאולם. 

bucara 1

לב לבייב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי: "השנה מציין קונגרס יהודי בוכרה העולמי 16 שנה של קהילה הפועלת ללא הפסקה. האדם מוצא עצמו בחיי היום יום נע בין שני עולמות, העולם הפיזי והעולם הרוחני. רוב שגרת יומי מורכבת מהעולם הפיזי. מפגשים עם אנשים, עסקאות, מחשבות על דרכים לפתח את העסקים, ליצור פרנסה לעוד ועוד אנשים. אך ישנם מקרים לא מעטים במהלך היום בהם אני מוצא את עצמי מהרהר בעולמות הנוספים, באלו שאני צריך לכוון אליהם, להתכוון אליהם. האם עשיתי מספיק היום למען העולם הרוחני? האם תרמתי מספיק? האם עזרתי לחנך ילד מקהילות ישראל? האם סייעתי ולו לנפש אחת?ההרהורים הללו מלווים אותי בכל אשר אלך ואעשה, וכך אני דורש מילדיי. הרבי מליובאוויטש ז"ל התייחס לכל יהודי כיהלום. עולם ומלואו. במסגרת ראייה זו, תבע גם מכל אחד לפעול לא רק למען עצמו, אלא גם ובעיקר למען הזולת ולמען כלל ישראל. זו הגישה שמאפיינת את הקהילה הבוכרית שאני כל כך גאה להיות חלק ממנה. רבים לא מודעים למידת הערבות ההדדית והאחריות לזולת שמאפיינות את אורח החיים של הקהילה, הלכה למעשה. הודות לאלה ועל אף הקושי, מצליחה הקהילה פעם אחר פעם לקדם עשייה, לתרום ולהשפיע, הן בתוך הקהילה והן מחוצה לה".

bucara 4

 

 

bucara 3

לטיפולך בנושא אודה.

צילום: ישראל ברדוגו מ