לנד רובר מרחיבה את היצע הדגמים שלה ומביאה לישראל באמצעות "חברת המזרח" את תת-המותג היוקרתי 'וולר' (Velar). רכב חדש, חדיש ומיוחד בעל חזות יוקרתית ומפנקת.
צילומים: יח"צ חברת המזרח ויח"צ חו"ל
באירוע ללקוחות וכתבי רכב מרשים ומרהיב שנערך באולמי "סטואה" בגעש, הוצג הרכב החדש והתקיימה מחירה מיוחדת
על הרכב החדש
שם הרכב ראנג' רובר "ולאר" לקוח ככל הנראה מהמילה בשפה האיטלקית 'Velare', שמשמעותה "כיסוי" או "הסתרה". יש אומרים שהשם Velar הוא דווקא שילוב של חלק מהאותיות של שם חברת האם land rover.
הוולאר הוא רכב אלגנטי ומרשים בעל דמיון ברור למשפחת הראנג' רובר מבית לאנד רובר. הוולר נמוך מראנג' ספורט ורחב מהראנג' איווק. הוולאר הוא בעל מראה קומפקטי וספורטיבי והושם בו דגש על אווירודינמיות של כל מעטפת הרכב המאפשרת נסיעה חלקה יותר ומהירה יותר.
אורכו של הוולר הוא 480 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו 166.5 ס"מ. בסיס הגלגלים שלו הוא 287 ס"מ. בוולר נעשה שימוש נרחב באלומיניום וסגסוגות קלות עם חיזוקי פלדה כל זאת במטרה לייצר רכב קשיח יותר לפיתול וקל יותר. המשקל נע בין 1,829 ק"ג ל-1,959, בהתאם לגרסאות השונות.
נראות ועיצוב
-
עיצוב פורץ דרך.
-
טכנולוגיה כחלק אינטגרלי מעיצוב הרכב
-
בעל טווח היכולות הרחב ביותר בקטגוריה.
-
סביבת נהג נעימה וורסטילית – המקום הטוב ביותר להיות בו על הכביש.
-
עבודת אומנות ברמה גבוהה ושימוש בחומרים הטובים ביותר
מרכב אלומיניום מתקדם ואוירודינמי
-
ה VELAR בנוי על פלטפורמת D7a.
-
מבנה זה כולל שימוש נרחב בסגסוגות אלומיניום.
-
פתחים וכמה חלקי מרכב אחוריים עשויים פלדה.
-
ה VELAR הוא רכב הלנדרובר בעל מקדם הגרר הנמוך ביותר – 0.32
מנוע והינע
הדגם החדש מוצע עם מנועי בנזין ודיזל , המשודכים בכל גרסאותיהם לתיבות אוטומטיות (מתוצרת ZF) עם 8 הילוכים והנעה כפולה
בגזרת הבנזין, גרסת הכניסה מציעה מנוע טורבו בנפח 2.0 ל', המפיק 247 כ"ס ו-37.2 קג"מ; זה טוב להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. צריכת הדלק המוצהרת למנוע זה היא 13 ק"מ/ל'.
תאורת לד
- בכל רמות הגימור ישנה תאורת LED כסטנדרט.
- מערכת MATRIX LED (מרמה SE) כוללת – תאורה עוקבת פנייה ומאפשרת חלוקה של עוצמת התאורה אל מול רכבים נוספים בכביש.
- מערכת MATRIX LASER LED (מרמה HSE) כוללת בנוסף תאורת לייזר משלימה המאפשרת הארה עד 550 מטר קדימה.
עיצוב מיוחד / ידיות
- הידיות הנשלפות מהוות אלמנט עיצובי ייחודי ומשלימות את המראה החלק והמתוחכם של הרכב.
- הפחתת רעשי רוח ושיפור המבנה האוירודינמי.
- נסוגות פנימה מעל 8 קמ"ש.
- בזיהוי התנגדות גבוהה (לדוגמא-חסימה עקב הצטברות קרח על הידית) תופעל עוצמה רבה יותר.
מולטימדיה ומסך בקרה
-
מבוססת שני מסכי מגע 10" המשתלבים באופן מושלם בעיצוב הפנים של הרכב ומוסיפים לו מראה ייחודי ועדכני.
-
3 מתגים פיזיים בלבד.
-
כל מערכות הרכב מפוקדות מהמסכים – שמע, טלפון, TERRAIN RESPONSE, בקרת אקלים, ניווט.
-
כיוונון זווית מסך עליון בטווח 30 מעלות עם זיכרון.
הגה המשמש כמרכז תקשורת ושליטה על הרכב
-
פקדים ורסטליים המפעילים מספר פונקציות.
-
מופעלים על ידי לחיצה או החלקה
-
פונקציות שלא מופעלות מוחשכות
-
אייקונים מוארים מותאמים אוטו' למצב נתון
-
קיצורי דרך בהתאמה אישית מאפשרים גישה בלחיצה בודדת למאפיין נדרש
מפתח אקטיבי
מפתח 'אקטיבי' – Activity Key – רצועה המונחת על פרק כף היד (עמידה במים – עד 30 מ') המאפשרת לנעול את הרכב כאשר המפתח החכם אינו בידי המשתמש.
בהפעלת המפתח האקטיבי הכולל מיקרו-שבב ללא סוללה, כל מפתח חכם הנשאר ברכב הופך לבלתי פעיל / חסום ולא יוכל להתניע את המנוע עד לביטול חסימתם.
מערכת העברת הכוח
-
טכנולוגית IDD מבצעת חלוקת מומנט אופטימלית בין הסרנים.
-
חלוקת המומנט בין הסרנים מבוצעת על ידי שימוש בתיבת ההעברה האקטיבית.
-
המער' עוקבת במירווחים של 100-150 מילי שניות אחר התנהגות הרכב, מצב הגלגלים, מצב המיתלה, תאוצות , מידע נהג (הילוך נבחר, דוושת האצה, זווית ההגה) ותנאי הדרך ומבצעת חלוקת מומנט להשגת אחיזה ויציבות אופטימליות.