כותרות אחרונות
Search

רשות העתיקות מקימה מאגר מידע לאומי לארכיאולוגיה שצפוי להיות מהגדולים בעולם.

צילום: יח"צ

 

רשות העתיקות מקימה מאגר מידע לאומי לארכיאולוגיה שצפוי להיות מהגדולים בעולם.

הפרויקט בו זכתה קבוצת "Yael" צפוי להביא למודרניזציה של מערכות המחשוב במסגרת פרויקט "נימבוס" הממשלתי.

 

רשות העתיקות של ישראל מקימה מאגר מידע לאומי לארכיאולוגיה, בפרויקט שכולל תהליכי מודרניזציה של מערכות המחשוב, לרבות יכולות ענן, ביג דאטה ו-AI, שצפוי להיות מהגדולים בעולם בתחומו. הפרויקט, בו זכתה קבוצת Yael וכולל טרנספורמציה דיגיטלית של תהליכי העבודה ברשות, מוערך בהיקף כספי של מיליוני שקלים, כחלק מפרויקט נימבוס הממשלתי וצפוי להתפרס על פני מספר שנים.

 

רשות העתיקות, התאגיד הלאומי האחראי על חשיפה, שמירה, שימור, חקירה, הצגה, פרסום וניהול של אוצרות המדינה בישראל, יוצאת בפרויקט רחב היקף למודרניזציה של מערכות המיחשוב האחראיות על תהליכי העבודה של הרשות. הפרויקט, שיכלול תוספות של יכולות שלא היו עד היום בעולם הארכיאולוגיה, יאפשר ריכוז וטיוב מידע ארכיאולוגי במקום אחד, תוך אינטגרציה מקיפה של מערכות מידע לכדי מאגר ממוחשב ארכיאולוגי מהגדולים בעולם.

 

אלבי מלכה, סמנכ"ל טכנולוגיות ברשות העתיקות – צילום: יח"צ

 

אלבי מלכה, סמנכ"ל טכנולוגיות ברשות העתיקות: "הפרויקט שאנחנו מובילים לצד צוותי קבוצת יעל, צפוי להפוך לגורם שישנה את המציאות של עולם המחקר הארכיאולוגי.  העבודה עליו היא חלק מתכנית אסטרטגית רב שנתית למודרניזציה של מערכות הרשות והקמת המאגר הלאומי לארכיאולוגיה של ישראל, בה התחלנו בשנה שעברה, תוך הגדרת צרכים, אסטרטגיה, ארכיטקטורה ודרישות. הפרויקט, שמתוקצב בחלקו גם על ידי מערך הדיגיטל הממשלתי ואג"ת במסגרת פרויקט נימבוס, מתוכנן להתפרס על פני כמה שנים".

 

עוד ציין אלבי: "מעבר לאתגר הטכנולוגי, הפרויקט מחייב התאמות ושינוי תהליכי עבודה רוחביים בתוך ומחוץ לרשות והקמת ממשקים עם שותפים במשרדי ממשלה ובאקדמיה בארץ ובחו"ל, באפריל האחרון זכה הפרויקט להכרה מקצועית כפרויקט מצטיין מטעם אנשים ומחשבים וכן, הוצג כפרויקט מוביל בכנס השנתי של גוגל קלאוד בישראל. השלמת הפרויקט השאפתני הזה תאפשר, מעבר לשיפור יכולות המחקר הארכיאולוגי, גם את ייעול תהליכי העבודה והשירות שניתן לאזרחים בנושאים סטטוטוריים, את חיזוק השת"פ בתחומי המידע עם משרדי ממשלה ומוסדות אקדמיים, את הנגשת המידע הארכיאולוגי לציבור באופן מיטבי, וכד'. דבר זה יעמיד  את רשות העתיקות בישראל כגוף מוביל בעולם בתחום ניהול מידע ארכיאולוגי".

 

אורית קניגסברג, סמנכ"ל בכירה וראש חטיבת הדאטה והאנליטיקה בקבוצת Yael: "ייחודיות הפרויקט הזה, שליבתו היא דאטה ואנליטיקה, הוא שילוב כלים ויכולות מתוך יחידות הקבוצה השונות, לתוך יצירה אחת.  חטיבת הדאטה מובילה את הפרויקט ואת פתרון ה–AI  הנכלל בו. אבל כל זה קורה לצד RealCommerce שיעניקו לו את ה-UI ואת הפלטפורמה האפליקטיבית ולצד OppsGuru (שנרכשה לאחרונה בידי הקבוצה) לטובת העצמת המענה הטכנולוגי למימוש על גבי גוגל. זהו, למעשה, פרויקט שנותן ביטוי ליכולות האינטגרציה של הקבוצה כגוף בעל ידע ויכולות מקיפות, בעולמות טכנולוגיים מקוונים".

 

אודות Yael

Yael היא קבוצת IT מהמובילות בישראל, המספקת פתרונות טכנולוגים מתקדמים במענה לאתגרים עסקיים עכשויים. הקבוצה, הפעילה בישראל משנת 1963 ומונה למעלה מ- 2000 עובדות ועובדים, מתמחה בפתרונות עסקיים מבוססי טכנולוגיה ועוסקת ביישום והטמעה של מגוון מוצרי תוכנה וחומרה מהמובילים בעולם, ביניהם: תשתיות ואינטגרציה, מערכות ERP ו-CRM, פתרונות פיננסיים, דאטה ואנליטיקה, ענן, דיגיטל, ניהול תוכן ומסמכים ואבטחת מידע. זאת, לצד הענקת שירותי מיקור חוץ וייעוץ.

 

Yael עובדת בשותפות מתמשכת עם מיטב הספקים כגון: Salesforce ,IBM ,Microsoft ,Oracle ,Google ,TIBCO ,Dell ועוד, ומספקת פתרונות IT מתקדמים לגופים בכל תחומי המשק: בנקים, חברות ביטוח, קופות החולים, גופים ציבוריים, גופים ביטחוניים, משרדי ממשלה, חברות פרמצבטיקה, טכנולוגיה, מוצרי צריכה ועוד. 

 

לאתר הקבוצה: www.yaelgroup.com