כותרות אחרונות
Search

שגרירת הרפובליקה של קוסובו בביקור ב "HIT" המכון הטכנולוגי בחולון.

השגרירה החדשה של הרפובליקה של קוסובו, הגב' אינס דמירי ונשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב – צילום: עופר עמרם

 

שגרירת הרפובליקה של קוסובו בביקור ב "HIT".

"HIT" המכון הטכנולוגי בחולון שוקד מזה שנים על חיזוק הקשרים עם מוסדות אקדמיים ברחבי תבל לרבות במדינות מרכז אסיה, בתחומים רבים. למכון קשרים עם מעל מאה ועשרה מוסדות אקדמיים בכ-35 מדינות.

 

מזה ארבע שנים המכון שותף לפרויקט חדשני בתחום טכנולוגיות למורשת בצפון מקדוניה. לאור הצלחת המיזם וביוזמתו של השגריר מר דן אוריין, מנהל מחלקת הבלקן במשרד החוץ ושגריר ישראל בצפון מקדוניה, התקיים ביקור רשמי של השגרירה החדשה של הרפובוליקה של קוסובו במכון.

 

 

הגב' אינס דמירי, השגרירה החדשה של הרפובליקה של קוסובו בחרה לקיים את הביקור הרשמי הראשון שלה בתפקיד, במכון הטכנולוגי עם פתיחת השגרירות בירושלים.

 

את פני השגרירה קיבלו נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות, ד"ר רפאל ברכאן, מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג והאחראית על קשרי חוץ בלשכת הנשיא הגב' טוני לוי.

 

הגב' דמירי ציינה כי העם בקוסובו מודה למדינה ישראל על ההכרה בעצמאותו וכי ברצונה להעמיק את היחסים עם ישראל בכל התחומים לרבות תחום ההשכלה הגבוהה, אשר לו היא מיייחסת חשיבות מיוחדת ואשר לדבריה נמצא בראש סדר העדיפויות של מדינתה. "יש לנו יותר מ-70 הסכמים עם מוסדות להשכלה גבוהה בכ-26 מדינות ואנו רוצים להמשיך ולקדם את תחום ההשכלה הגבוהה אצלנו" אמרה השגרירה. "לצורך כך אנו רוצים להיעזר בידע האקדמי והמקצועי הרב שיש ל HIT להציע ולא במקרה בחרתי במכון לביקור הרשמי הראשון שלי ואנו נשמח להעמקת הקשרים בינינו".

 

השגרירה דמירי הזמינה את נשיא המכון לבקר בארצה וציינה כי מרכז החדשנות שהוקם שם יכול להוות בסיס לפעילות משותפת.

 

השגרירה החדשה של הרפובליקה של קוסובו, הגב' אינס דמירי ונשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב צילום: עופר עמרם

 

נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, בירך על ההצעה ואמר כי ישמח לחתום על מזכר הבנות עם מוסדות אקמדיים בקוסובו יחד עם קיום תוכניות לימודים משותפות, חילופי סגל וסטודנטים ופרוייקטים וכנסים משותפים יחזקו את הקשרים ואף יעמיקו ואתם.

 

ד"ר רפאל ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות, סקר בפני השגרירה את הפעילות האקדמית והמחקרית במתבצעת במכון במסגרת התוכנית החדשה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה וציין כי נושא החדשנות הינו בסיס מצוין לביסוס והעמקת הקשרים בין ישראל לקוסובו ואף למדינות נוספות בבלקן.

 

השגריר אוריין, ציין כי ישראל מייחסת חשיבות רבה מאוד לקשרים עם הבלקן בכלל ועם קוסובו בפרט וכי יש לנו הערכה מיוחדת לקוסובו אשר פתחה שגרירות בירושלים ופועלת לקידום נושאים של שיתופי פעולה אקדמיים וכן טיפול בנושאי המורשת היהודית באזור הזה.