כותרות אחרונות
Search

שגריר ארה״ב בישראל קיבל מארז יין מיוחד שתועבר כמתנה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ

שגריר ארה״ב בישראל קיבל מארז יין מיוחד שתועבר כמתנה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ

שגריר ארה״ב בישראל קיבל מתנה מיוחדת כדי העבירה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ

מדובר במהדורת יין ייחודית מיקב האלה הנושאת את דגלי ישראל וארצות הברית. שהוענק כמתנה לדונלד טראמפ, אות לידידות בין שתי המדינות.

 

הבוקר (יום ב') התקיימה ארוחת בוקר חגיגית במלון ולדורף אסטוריה אותה הפיק ארגון ה OU העולמי (Orthodox Union) לרגל העברת שגרירות ארצות הברית לעיר ירושלים.  בין הנואמים היה שגריר ארצות הברית דיוד פרידמן, אשר קיבל מארז יין ייחודי שהושק לרגל המאורע ההיסטורי ועליו דגלי ישראל וארה”ב זה לצד זה עם הקדשה אישית ממנכ”ל היקב לנשיא ארה”ב דונלד טראמפ.

צילום: יקב האלה

באירוע השתתפו משלחת של 250 בכירים אמריקנים אשר כללה בין היתר את שר האוצר של ארצות הברית, דייויד פרידמן שגריר ארה”ב בישראל הסנאטור טד קרוז, הסאנטור לינזי גראהם, מושל פולרידה, השליח המיוחד של נשיא ארה”ב למזה”ת מר ג’ייסון גרינבלט , חברי קונגרס וסנאטורים. את ישראל ייצגו שרים, חברי כנסת ושאר סלב גם איוונקה טראמפ אישרה את הגעתה אך עקב הלו״ז הצפוף בארץ הקודש דמותה נפקדה בין הנוכחים באירוע.   

 

למרות השעה המוקדמת, שמונה בבוקר, נהנו באי הסעודה מהיינות המשובחים של יקבי עמק האלה, אשר נבחר מתוך מאות יקבים לייצג בגאווה את היין הישראלי. היקב שהינו כשר למהדרין נערך מבעוד מועד והכין יין מיוחד למאורע – בלנד ייחודי על בסיס קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו. ראוי לציין כי כל משתתפי האירוע יקבלו במתנה מארז יוקרתי עם היין המשובח והמיוחד.

צילום: יקב האלה

יקב עמק האלה מייצר כ- 350 אלף בקבוקים בשנה, בין היתר הוא מייצא את חלקם לארה”ב, יפן, אנגליה ושוויץ . ליקב יועץ בינלאומי חשוב ומוערך בשם פטריק לאון לשעבר היינן הראשי של יקב “מוטון רוטשילד” בבורדו, צרפת.

 

מטרת היקב הינה לייצר יינות פרימיום ולכן מסיבה זו, איכות הענבים הנה עקרון חשוב ומוביל בהתנהלות היקב. היינן הינו זה שאחראי על הכרמים, והבציר נעשה בשעות הלילה.

 

ליקב שלושה כרמים בעמק האלה, התוצרת המשובחת שלהם זיכתה את היקב בפרסים ומדליות יוקרתיות בתחרויות בארץ ובעולם.

צילום: יקב האלה

למטיילים מבינינו נציין שהיקב נמצא ממש במרכז עמק האלה היפיפה ועל שביל חוצה ישראל. אנחנו לא יודעים עם דונאלד טראמפ יודע אבל באופן סמלי, היקב ממוקם בעמק האלה בסמוך למיקום שבו נערך הקרב המפורסם בין דוד וגוליית.

 

ייתכן שחלק מחברי המשלחת שמגיעה מארצות הברית תוכל ליהנות מהיין גם על המטוס חזרה, לאחרונה בחרה חברת אל על ביין סובניון בלאן של היקב כיין הבית של החברה. בישראל ניתן להשיג אותו לקראת שבועות גם בחנויות המובחרות.