כותרות אחרונות
Search

שופרסל מדווחת על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2015

 

החברה מציגה שיפור משמעותי ברווח וזאת בהמשך למגמה שהחלה ביישום התכנית האסטרטגית במחצית השנייה של שנת 2014, שבמרכזה הוזלת הסל לצרכן לצד התייעלות

הרווח התפעולי ברבעון השלישי בשנת 2015 הסתכם ב-82 מיליון ש"ח

תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2015 ביחס לרבעון המקביל אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב-3 מיליארד ש"ח, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח הגולמי הסתכם ב-739 מיליון ש"ח ומהווה 24.7% ממחזור המכירות, בהשוואה ל- 21.0% בתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-82 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 2.7% ממחזור המכירות.

  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-47 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 24 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

  • ה-EBITDA לרבעון מסתכמת ב-141 מיליון ש"ח בהשוואה ל- 41 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

 תוצאות תשעה חודשים ראשונים לשנת 2015 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב-8.6 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-8.8 בתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח הגולמי הסתכם ב- 2,043 מיליון ש"ח ומהווה 23.8% ממחזור המכירות, בהשוואה ל- 22.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-182 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 91 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 2.1% ממחזור המכירות.

  • הרווח הנקי בתקופה הסתכם ב-76 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 149 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

  • ה-EBITDA לתקופה מסתכמת ב-378 מיליון ש"ח בהשוואה ל-243 מיליון ש"ח.

    hvarcan 1

    איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל

     

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "תוצאות הרבעון משקפות את המשכה של מגמת השיפור בביצועי החברה וחזרה לשיעורי רווחיות נאותים. מגמה זו הנה תוצאה של יישום אסטרטגיית החברה לצמיחה, פיתוח עסקי וחדשנות וזאת לצד התייעלות תפעולית ונדל"נית וצמצום בהוצאות'.

במהלך הרבעון האחרון, המשיכה החברה בקידום מוצרי המותג הפרטי מתוך מטרה להציע ללקוח אלטרנטיבה מוזלת ואיכותית למוצרים הממותגים.  החברה ביצעה מספר השקות משמעותיות בקטגוריות שונות ובראשן השקת מוצרי הבשר הטרי האיכותי מסוג ANGUS, אשר הובא ישירות לישראל מארגנטינה וזכה לתשואות יוצאות דופן מלקוחות הרשת.

לצד זאת, פעלה החברה במהלך הרבעון לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, ולהשתתפותם של הספקים והיבואנים הגדולים בהפחתת יוקר מוצרי המזון.

שופרסל ממשיכה לפעול לקידום צמיחה באמצעות חיזוק סניפים קיימים, פיתוח מנועי הצמיחה של הרשת, שיפור השירות וחווית הקנייה, הרחבה של תחום האונליין והדיגיטל ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות מתוך מטרה לתת מענה לצרכי השוק המשתנים והמתחדשים ולאפשר ללקוחותינו ליהנות ממוצרים ומשירותים חדשים ומגוונים.