כותרות אחרונות
Search

שיתוף פעולה אקדמי בין ארה"ב לישראל בטיפול בנפגעי טראומה.

נשיא ישיבה יוניברסיטי, דר ארי ברמן – צילום: באדיבות ישיבה יוניברסיטי

 

שיתוף פעולה אקדמי בין ארה"ב לישראל בטיפול בנפגעי טראומה.

בימים אלה הסתיים קורס ראשון מסוגו, המשותף ל "ישיבה יוניברסיטי" והאוניברסיטה העברית בירושלים, להתמודדות עם נפגעי ונפגעות טראומה  עקב אסון ה-7 לאוקטובר ואסון מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001.

 

בקורס ללימודי מוסמך בשתי האוניברסיטאות השתתפו 9 סטודנטים מהתוכנית לתואר שני בעבודה סוציאלית בישיבה יוניברסיטי  Wurzweiler School of Social Work)) ו-10 סטודנטים וסטודנטיות מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

הסטודנטים ביקרו במשפחות וקהילות שנפגעו עקב אסון ה-7 באוקטובר ולאחר מכן ביקרו שבוע בניו יורק כדי להבין כיצד התמודדו המשפחות והקהילה עם אסון מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001.

 

משתתפי הקורס. צילום: באדיבות ישיבה יוניברסיטי והאוניברסיטה העברית בירושלים

 

הקורס הקנה לסטודנטים ידע מעשי בטיפולי טראומה בארה"ב ובישראל, ופרספקטיבה רחבה ומשלימה על תיאוריה ופרקטיקה בתחום הטראומה. כמו כן, הקורס הקנה לסטודנטים טכניקות ייחודיות להתמודדות עם טראומה.

 

כל סטודנט הגיש בסוף הקורס עבודה השוואתית לגבי הטיפול והגישות לטראומה בישראל ובניו יורק.

 

קורס בינלאומי זה מתמקד בטראומה בהקשרים שונים שבתוכם היא מתרחשת, כולל טראומה צבאית, מערכות יחסים קרובות, וטראומה שמתפתחת בשלבים שונים בחיים. הוא מתמקד גם בהיבטים בין-דוריים ובין-תרבותיים של טראומה והתוצאות של טראומה בהקשרים אלו.

 

נשיא ישיבה יוניברסיטי, דר ארי ברמן – צילום: באדיבות ישיבה יוניברסיטי

 

ישיבה יוניברסיטי נוסדה בשנת 1886 ומדורגת בחזית המוסדות האקדמיים המובילים בארה"ב. באוניברסיטה לומדים כ-7,400 סטודנטים בארבעה קמפוסים לתארים ראשון, שני ולימודי דוקטורט.

 

על פי מגזין פורצ'ן הנודע, הפקולטה ללימודי סייבר מדורגת במקום השני בקרב האוניברסיטאות בארה"ב.ישיבה יוניברסיטי ידועה גם בזכות קבוצת הכדורסל שלה. לפני תחילת כל משחק מושמעת התקווה. באוניברסיטה מגוון רחב של פקולטות נחשבות, כגון: בינה מלאכותית, ביוטכנולוגיה, רפואה, מדעי המחשב, משפט מנהל עסקים, פסיכולוגיה, חינוך ויהדות, ועוד…