כותרות אחרונות
Search

שיתוף פעולה בין "Universal Robots" ל- "NVIDIA" בתגבור AI מאפשר להאיץ מהירות רובוטים במסלול מוגדר עד פי 80.

בינה מלאכותית לאיסוף אובייקטים – צילום:  UR

 

 

שיתוף פעולה בין "Universal Robots" ל- "NVIDIA" בתגבור AI מאפשר להאיץ מהירות רובוטים במסלול מוגדר עד פי 80.

עם 'בינה מלאכותית פיזית', הבינה המלאכותית (AI) יוצאת מהגבולות הדיגיטליים שלה להפעלת יישומים רובוטיים בעלי תפיסה אנושית, ויוצרת פתרונות שיכולים להתמודד עם וריאציות ללא הוראה מוקדמת או תכנות.

 

חברת הקובוטיקה "Universal Robots – UR" חשפה פתרון בדיקה אוטונומית המופעלת על ידי בינה מלאכותית המציג תכנון נתיב רובוטי מהיר פי 50-80 מהפתרונות של היום. החידוש מתאפשר באמצעות כלי תכנון הנתיבים המואצים של חברת "NVIDIA" עימה היא משתפת UR פעולה מזה זמן. שיתוף הפעולה ההדוק חיבר למיזם גם את חברת "Teradyne Robotics" – חברת האם של UR, תוך שילוב יכולות ה-AI בתוכנת ההפעלה PolyScope X של UR שתשוחרר בקרוב כבסיס לפיתוחים נוספים.

 

אוג'וול קומאר, נשיא Teradyne Robotics: "אנחנו נכנסים לעידן של אוטומציה חכמה שבה רובוטים יכולים ללמוד ולהסתגל לסביבתם בזמן אמת",  "זה פותח אפשרויות חדשות למשימות מורכבות, יצירתיות ושיתופיות, והפיכת רובוטים לשותפים חכמים המשפרים את הפרודוקטיביות והיצירתיות במקום העבודה."

 

"בעוד אנחנו ממשיכים לפתח יכולות פיזיות בינה מלאכותית, מפתחים פונים אלינו גם כפלטפורמת הרובוטיקה המועדפת לפתרונות בינה מלאכותית", אומר קומאר, ומציג כדוגמה מספר פתרונות שותפים מונעי בינה מלאכותית שמוצגים בימים אלה בתערוכות רובוטיקה ברחבי העולם.

 

בינה מלאכותית לאיסוף אובייקטים – צילום:  UR

 

כך לדוגמה היא Photoneo, שחשפה באחרונה פתרון קובוטי נתמך בינה מלאכותית, שמוביל לתוצאות יוצאות דופן של איסוף אובייקטים תלת-ממדיים. ה- Bin Picking Studio שפיתחה החברה, כולל שימוש במצלמת תלת-ממד חדישה, קובוט UR ושני סורקי 3D-hoXi  עצמאיים כדי ׳ללכוד׳ את הסצנה מנקודות מבט מרובות, המאפשרות אוטומציה אמיתית בתנועה – דוגמת איסוף אובייקטים ביישומים דינמיים.

 

שותפה אחרת היא Siemens שהציגה את SIMATIC Robot Pick AI, תוכנת ראייה מבוססת למידה עמוקה מיומנת מראש ליישומי רובוט איסוף חלקים, המשמשת לאיסוף אוטונומי בעיקר ביישומי אחסון ומסחר אלקטרוני. אין צורך להכשיר את המערכת לגבי החלקים הנאספים – ניתן לאסוף כל חלק לא ידוע, מה שאומר שמספר ה-SKUs שנאסף הוא אינסופי.

 

פתרון חדש נוסף שפיתחה חברת ESTIC משלב את הקובוט החדש ה-UR30. תוך שימוש בטכנולוגיית ה-Electrical Pulse של ESTIC, הקובוט מסוגל לבצע הידוק חלק עם עד 140Nm של מומנט הידוק ללא תקלות בחיישני הבטיחות.

 

בינה מלאכותית לריתוך – צילום:  UR

 

עבור יצרנים הנאבקים לרתך חלקים גדולים ומורכבים ללא צורך במיקום ידני מחדש של חלק העבודה, פיתחה THG Automation, רובוט ריתוך כשהקובוט והציר החיצוני – כמו מיקום סיבובי – נעים בסנכרון. היכולת החדשה  מאפשרת לקובוטים לרתך יותר חלקים בכל הפעלה להגברת היעילות.

 

לדברי חיים זכרמן, מנהל חטיבת הרובוטיקה ב-SU-PAD, נציגת UR בישראל, ה- UR Marketplace – זירת המפתחים של החברה כבר כולל 329 שותפים עם 489 פתרונות UR+ שנבדקו ואושרו לאינטגרציה חלקה עם קובוטים של UR, כשלא מעטים מהם מתוגברי AI.

 

סרטון:

פתרון ההאצה בשת״פ עם NVIDIA