כותרות אחרונות
Search

"שמנא", בית הבית הידוע במושב חגור, מזמין אתכם לחגוג את חגיגות המסיק ולגרש את החושך בחג החנוכה

באנו חושך לגרש…

שמנא, בית הבית הידוע במושב חגור, שבמרכז הארץ, מזמין אתכם לחגוג את חגיגות המסיק ולגרש את החושך בחג החנוכה. וכמו בכל שנה עת מגיע הסתיו ועימו חג המסיק, האהוב כל כך על הילדים ועל הילדים של פעם….. ובבית הבד, "שמנא", במושב חגור, 15 דקות מתל אביב, כבר עובדים במרץ מוסקים זיתים, מזקקים שמן זית וכובשים זיתים ובעיקר מחכים לכם שתבואו…….

פעילות חנוכה תתקיים בין התאריכים  06-14/12/15
משך הפעילות כשעה ורבע ומתאימה לילדים מגיל 3 ומעלה.
מחיר: 40 ש "ח לילד, 30 ש"ח למבוגר
טלפון 03-9033380

בית הבד "שמנא" במושב חגור, מציע למבקרים בו  חוויה ייחודית לכל המשפחה ,בה כולם לוקחים חלק: משתתפים במסיק ידני כשם שמסקו אבותינו, רואים ועוזרים לפרוס יריעות במסיק מודרני באמצעות מנערת  –טרקטור גדול אשר זרוע נשלפת ממנו , מתחברת לעץ מטלטלת אותו והפרי נופל על יריעות שהקבוצה עזרה לפרוס לפני כן.

shamna 1

משתתפים בסדנא לכבישת זיתים שמתחילה בכרם וממשיכה בבית בהתאם למתכון שמקבלים.

התנסות בעצירת שמן בבית בד עתיק /אבני ריחיים.

הסבר על קו הייצור המודרני של שמנא שיובא לארץ מטוסקנה, ועל ייחודו כבית בד ירוק. הסבר מדוע  שמנא הינו בית בד בוטיק (קו הייצור אינו עובד בשבת) .

טעימות של שמני זית טריים והסבר על שמני הזית השונים.

shamna 5

לקראת חג החנוכה תתקיים פעילות מסיק באווירת חג, בתלבושות מיוחדות של יהודה המכבי, אנטיוכוס ומתתיהו, עם סיפורי גבורות המכבים יצאו המשתתפים למסע בזמן 2000 שנה אחרונה, המשלב את סיפור חנוכה עם תקופת המכבים. שם יחוו וילמדו על מסיק הזיתים בתקופת המכבים ובימנו המודרניים. המשתתפים יצרו כדי שמן או חנוכייה עם ענפי זית מחימר ולסיום ידליקו הילדים חנוכייה מיוחדת עם שמן זית למאור וישירו את שירי החג בטקס מרהיב.

*בימים גשומים, כאשר לא ניתן למסוק, יוכלו המשתתפים ליהנות ממדרכים הלבושים בתלבושות מתקופת המכבים אשר יספרו למשתתפים באופן אינטראקטיבי את סיפור החנוכה.

shamna 3

באירועי המסיק השנה צפויות שתי תחרויות מהנות ומאתגרות:

תחרות הזיתים הכבושים הטעימים ביותר – התחרות נושאת פרסים. משפחות עם הזיתים שהכינו באירוע מסיק בשמנא,  יוזמנו להתחרות על התואר"הזיתים הטעימים ביותר לאירועי מסיק 2015."  לתחרות יוקם צוות שופטים מיוחד בו יהיו חברים ילדים ומבוגרים שיטעמו , יבחנו ויחליטו מי יעלה לגמר. התחרות תמשך בכל עונת המסיק וחודש אחריו. בסיומה יוכרזו שלושת המקומות הראשונים שנבחרו.

הפרס לזוכים במקום הראשון פח 5 ליטר שמן זית שמנא.

הפרס לזוכים במקום השני פח 2 ליטר שמן זית שמנא.

הפרס לזוכים במקום השלישי  פח 1 ליטר שמן זית שמנא.

shamna 4

התחרות השנייה היא תחרות ציור בעזרת חומרים מעץ הזית (זיתים עלים ענפים וכו)

כל משפחה מוזמנת לעצב ציור משפחתי. הציורים הזוכים ייזכו את המשפחות בפרס: פח 2 ליטר שמן זית שמנא עם תווית מעוטרת בציור המשפחתי.
פעילות חנוכה תתקיים בתאריכים  06-14/12/15
משך הפעילות כשעה ורבע ומתאימה לילדים מגיל 3 ומעלה.
מחיר: 40 ש "ח לילד, 30 ש"ח למבוגר
בהרשמה  מראש בלבד, להרשמה ופרטים נוספים התקשרו לטלפון 03-9033380

http://www.shamna.co.il

לרשות המבקרים מזנון בו ניתן להזמין ארוחה בסגנון "ארוחת המוסק" וחנות בה ניתן לקנות ממוצרי בית הבד: שמני זית מייצור עצמי שונים וזיתי מאכל וכן יינות, טחינה, גבינות בוטיק, ליקרים מיוחדים, מוצרי קוסמטיקה משמן זית ועוד. .

כדאי לדעת – כל שמן הזית המופק ב'שמנא' הינו בדרגה העליונה: 'כתית מעולה' !

מערך הייצור המשוכלל מאפשר ייצור שמן זית באיכות ובטעמים המשובחים ביותר, הודות לשיטת הייצור סחיטה יחידה המפרידה את השמן מהזית בסחיטה אחת ויחידה (לעומת ייצור תעשייתי המבצע שתי סחיטות ושוטפת השמן במים).

עצירת שמן זית ב'סחיטה יחידה' מעניקה לשמן  יתרונות ייחודים:

  • שמן זית מלא.           

    •   ערכים בריאותיים גבוהים יותר.

  • טעם פירותי עשיר במיוחד.       

    •   יותר פוליפנולים (נוגדי חמצון).

  • ארומה מודגשת.

    •   חיי מדף ארוכים יותר.

  • ערכי תזונה רבים יותר.     

shamna 2

ייצור שמן הזית, בבית הבד "שמנא" הוא בכבישה קרה תוך הקפדה על טמפרטורה שאינה חוצה את רף ה 28 מעלות. ושמן הזית של שמנא ניצב בדרגת האיכות העליונה "כתית מעולה" EXTRA VIRGIN        

איכות השמן נקבעת בבדיקות מעבדה, בהם דרגת האיכות מוגדרת על פי ערכים כימיים קבועים לרמת החומציות של השמן (מידת החומצה האולאית) ועל ידי  טועמים מקצועיים (בדיקה אורגנולפטית) הבוחנים קריטריונים חיוביים (פירותיות, מרירות, חריפות), מול קריטריונים    שליליים בשמן  (מעופש, סרוח, מתכתי, ישן ועוד).

לשמן זית כתית שתי דרגות איכות:

כתית מעולה –EXTRA VIRGIN – שמן בעל חמיצות בשיעור עד 0.8% . זוהי האיכות הגבוהה ביותר ובה ערכים תזונתיים ובריאותיים מרביים.

כתית –VIRGIN או FINE – שמן בעל חומציות בשיעור הנע בין 0.9% ל 2%.

מחירים:

שמן הזית של שמנא  במחירים חגיגיים ומשתלמים

נפח

מחיר רגיל

לחברי מועדון

2 ליטר

120 ש"ח

90 ש“ח

5 ליטר

210 ש"ח

195 ש“ח

18 ליטר

במבצע עד סוף החודש 30/11/15 פח של 18 ליטר במחיר 540 ₪ (30 ₪ לליטר בלבד).