כותרות אחרונות
Search

שר החקלאות אלון שוסטר ביקר בגליל המערבי.

צילום: אופיר שפיגל

 

ביקור שר החקלאות בגליל המערבי.

נציגי החקלאים בגליל במערבי השתתפו בסיור שהתקיים ביום שלישי האחרון בהשתתפות שר החקלאות ח"כ אלון שוסטר, מנכ"ל משרד החקלאות ד"ר נחום איצקוביץ', ראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ, מנכ"לית אשכול גליל מערבי יעל רון, סמנכ"ל התפעול תשלובת מילואות שוקי בשן, ואורחים נוספים.

 

חקלאי הגליל המערבי שוחח עם השר והציגו בפניו את הבעיות הקיימות בחקלאות ובמיוחד בתקופה מאתגרת זו של מגפת הקורונה, הצורך בהגנה על החקלאות הישראלית כמשאב מדיני והגנה מפני יבוא של פירות וירקות, הצורך בשמירת משאבי המים והגנה מפני מזיקים ועוד. השר הקשיב בהבנה ורשם לפניו את הנקודות שהועלו. וכמו כן, בירך את החקלאים על עבודתם המסורה למרות הקשיים.

 

שר החקלאות ח"כ אלון שוסטר: "במטעי הבננות והאבוקדו, במאגרי המים ובלולים, פגשתי את האנשים המספקים מדי יום מזון טרי ואיכותי לאזרחי ישראל בעמל ידיהם. אני רוצה לספר להם גם כאן, שאני עובד עבורם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אנחנו, צוות המשרד שלי ואני, נאבקים עבור ידיים עובדות – ישראליות וזרות – לחקלאים שמשוועים להן; עבור הגברת התחרות מול רשתות השיווק ויצירת חלופות לשיווק ישיר של התוצרת החקלאית בשביל החקלאים; אנחנו מציבים סימן שאלה גדול על הייבוא, ומשתמשים בו ככלי רק כאשר הוא הכרחי באמת; אנחנו מקדמים את יוזמת סימון ארץ המקור – גם בחקיקה ממשלתית, גם בחקיקה פרטית וגם בקמפיין לעידוד של סימון וולנטרי ברשתות השיווק, כי ברור לנו שהצרכן הישראלי רוצה בכך. וזו רשימה חלקית בלבד".

 

צילום: אופיר שפיגל

 

שוקי בשן סמנכ"ל תשלובת מילואות: "שמחנו לארח את שר החקלאות וצוותו ביחד עם הנהלת המועצה באזורנו ומצאנו אוזן קשבת לבעיות החקלאות בישראל. אנו מקווים להמשיך בשיח פורה עם השר למען חיזוק החקלאות בכלל ובאזור הגליל המערבי בפרט. אני מודה לשר ולצוותו על האווירה העניינית וההקשבה, ואני משוכנע כי ביחד נסייע לחיזוק החקלאות".