כותרות אחרונות
Search

הזמנה לתערוכת "הסודות של הקלפים"- מיסתורין של קלפי הטארוט תציג ב- 5.2.2024 – 17.2.2024 בגלריה על האגם ברעננה.

צילום: יח"צ

 

תערוכת "הסודות של הקלפים"- מיסתורין של קלפי הטארוט  תציג ב- 5.2.2024 – 17.2.2024  בגלריה על האגם ברעננה.

תערוכת "הסודות של הקלפים"- מיסתורין של קלפי הטארוט, תתקיים בפברואר 2024  בגלריה על האגם ברעננה החל מ-  5.2.2024, במשך כשבועיים עד ה – 17.2.2024. הגלריה תהיה פתוחה בימים א'-ה': 12:00-19:00 , יום שישי: 11:00-16:00 , שבת: 12:00-18:00. כתובת הגלריה: דרך הפארק 10, רעננה. 

את התערוכה הקימה המפיקה ואוצרת התערוכות, אלונה שלייפק.

 

הפתיחה החגיגית תיערך ביום ה' ה-  8.2.2024  בשעה 19:00 ובתוכנית האומנותית תופיע להקת "לה דאנסה מורסקה", של הכוריאוגרפית ילנה מלניק, חברה במועדון האבירים "ממלכת ירושלים" שתבצע ריקוד בסגנון תקופת האבירים באירופה של ימי הביניים. עיצוב תלבושות הלהקה: טטאינה שולמן.

 

הכניסה לתערוכה הינה ללא עלות והיא מתאימה לכל המשפחה בכל הגילאים-  כולם מוזמנים.

 

בתערוכה יהיו עמדות עם חפיסות קלפי טארוט וקלפים מטאפוריים והסברים לצידם. כמו כן יתקיימו מפגשי אומנים ושיח גלריה.

 

בתערוכה יציגו כ- 20 אומנים בתחומים הבאים: טכניקה מעורבת עם זכוכית, בובנאים, ציור דיגיטלי, ציור שמן, אקרליק, אקוורל, ציור בקפה, עיצוב תכשיטים באבני חן, ציור והדפסים על בד.

 

בין האומנים שיציגו בתערוכה

ילנה חוחלוב – ציור שמן

אלכסנדר פיסחוב – ציור שמן

עדן אייזנברג – ציור בשמן

גלינה מינץ – טכניקה מעורבת עם זכוכית

ליפצר אניה – טכניקה SUMI-E יפנית וGYOTAKU

בוריס ביליס ז"ל – ציור בקפה

ילנה גינזבורג – אקריליק

אלה זק – אקריליק

נטלי ורובלבסקי – אקריליק

יוליה אניצ`נקו – ציור על בד

טטיאנה טופוליאנסקי – טכניקה מעורבת

לריסה ליינדרס – טכניקה פיוזינג בזכוכית

זויה איינה – ציור

אולסיה קנשבסקי –ציור בעזרת AI

סופה רבינוביץ- ציור שמן

גלינה צרפס – מעצבת תכשיטים

גלינה סאיטוב – בובנאית

ילנה מקנביצקי – אקוורל

ולרה בקולין – ציור ותכשיטים

אירנה טברסקוי- אקרליק

גוליה דבגני- ציורי שמן

 

מציגה בתערוכה – ילנה חוחולוב – מלכת הלבבות – צילום: ילנה חוחולוב

 

לקראת התערוכה שוחחנו עם אלונה שלייפק, אוצרת התערוכה:

 

אז מה הם סודות הקלפים?

"קודם כל צריך להבין שמדובר בכל סוגי הקלפים באשר הם: קלפי טארוט, קלפי משחק, קלפים פסיכותראפויטים,  קלפים מטאפוריים. אבל אם נכנס קצת לעומק, אין מדובר רק בכמה חתיכות נייר עם ציורים.  כי לכל תמונה יש משמעות ספציפית ועמוקה.

 

בקלפי משחק יש נסיך, מלכה, מלך, אס. תלתן , יהלום , לב , עלה. 

 

יש כאן למעשה את אבי הטיפוס של בני האדם: המנהיגים: מלך, מלכה, נסיך. אס – הטיפוס החזק, ג'וקר – המרושע, תלתן הטיפוס עם האופי הפתלתל ויהלום – היפה והנוצץ.  לב – הטיפוס הטוב, עלה – הטיפוס החלש.

 

אבל זה נתון לפרשנות וכל אחד רואה בכל קלף משהו אחר, כך שהכל תלוי בדמיון ובפנטזיה שלכם.   כל אחד צריך לשאול מה המשמעות של הציור עבורו, מה המסר שעובר אליו."

 

מה היתה החוויה האישית שלך שהבנת בה את סודות הקלפים?   

"אני זוכרת כשהייתי קטנה מאוד, לסבתא שלי היתה חפיסת סוליטר עם קלפים מרהיבים ביופיים. הנשים היו לבושות בתלבושות מפוארות, עם תסרוקות יוצאות דופן שנראו לי התגלמות היופי והשלמות. דמויות אלגנטיות, עם מודעות לערכם וחשיבות עצמית גבוהה של בלתי מנוצחים. המלכים היו חשובים, קצת נוקשים ומאוד חזקים כי  מלך חייב לשלוט בממלכתו. משום מה תמיד אהבתי אסים עם תלתלים פלרטטניים כאלה בקצוות שקצת התביישו מהליצנים, למרות שסבתא שמה אותם בצד. אף אחד לא הבין מה הקלפים עשו לסבתא שהיא העדיפה לזרוק אותם הצידה.

 

כך מדי ערב, כשהיתה חוזרת מעבודה, היתה מאכילה את כל המשפחה הגדולה שלנו ולאחר מכן מוציאה את קלפי הסוליטר שהיו מורכבים משתי חפיסות קטנות, מערבבת אותם ואני  הייתי מתחילה לדמיין את הסיפור שלהם: המלכות מעל המלכים, הנסיכים מעל הנסיכות, השחור גובל באדום. הייתי צופה בכל האקשן הזה מרותקת. אלו היו ערבים רגועים חמימים, מלאי אהבה ואושר ילדות פשוט.

 

לפעמים, כשסבתא שלי היתה בעבודה, הייתי מוציאה את חפיסות הקלפים בשקט ממקום מחבואם, מעיפה בהם מבט ארוך וממציאה סיפורים שונים עם טירות, דרקונים, נשים הפכו לנסיכות ונסיכים הפכו לאבירים.

 

לכן חשבתי שיתכן והרבה אנשים חוו במשפחתם סיפורים שקשורים לקלפים עם הרבה סודות ותעלומות. קלפי הטארוט אחרי הכל הם בעצם מעין מפות מטאפוריות של החיים שלנו שנותנים תשובות דרך התמונות שלהם.

 

ככה הבנתי שאני רוצה לעשות כזו תערוכה "הסודות של הקלפים- מסתורין של קלפי הטארוט".

 

מציגה בתערוכה – יוליה אניצ`נקו – ציור על בד – צילום: יוליה אניצ`נקו

 

ולמה דווקא קלפי טארוט?

"בגדול זה נושא שמאוד מעניין להיכנס לתוכו ולראות מה הקלפים מספרים לנו.

 

אפשר לדבר על קלפי טארוט במשך שעות ארוכות. אנחנו שואלים את השאלות והקלפים נותנים תשובות. יש קלפים שמראים סיטואציה מסוימת ויש כאלה שמראים אופי של בן אדם. בתערוכה הזאת אני רוצה לתת לאנשים את ההבנה שיש להם חופש להיות כל מה שהם רוצים ולא צריך לקבל אישור על כל דבר. בן אדם יכול לשנות את החיים שלו ולבחור כל דרך שהוא רוצה – הקלפים נותנים את ברכת הדרך.

 

אם ניקח מספר קלפים לדוגמא: מרכבה, יקום, שמש, ירח, כוכב – אז יש כאן מסר שלם שהתמונה מעבירה לעולם. יש כל מיני חפיסות טארוט. יש דרקונים, פיות, מפלצות ואפילו מצאתי חפיסה מעניינת עם ירח משוגע. יש  טארוט של חתולים, טארוט של היער האפל,  טארוט מצרי , פיות, שדונים, טארוט של שאמנים , דמויות גיאומטריות ואפילו קלפים של אבני חן.

 

אני מאחלת לכם להגיע לתערוכה ולחוות ההרפתקאות יצירתיות נפלאות שימלאו את כל הפנטזיות שלכם."

 

מציגה  בתערוכה לריסה ליינדרס – צילום: לריסה ליינדרס

 

אודות האומנים

גלינה מינץ

מציירת מעל 20 שנה, מציירת באקריליק, אקוורל ופסטל ויוצרת עבודות מזכוכית בשיטת FUSING. למדה רישום אקדמי בנקודת מגוז ומכון אבני. חברה באיגוד אמנים מקצועיים בישראל, חברה של עמותת אמני פתח תקוה.

 

גלינה מינץ: "ביצירותיי השתמשתי בטכניקה מעורבת המשלבת אקריליק, קולאז' וזכוכית. הציור של מגיע מהדמיון , ממודל חיי ומתמונות שצילמתי בעצמי. בעבודותיי אני אוהבת לשלב חומרים שונים וליצור אפקטים בעזרת טקסטורות מעניינות. אני אוהבת לעבוד על קומפוזיציה וצבע, ליצור סיפור מתוך רעיון. בחיפושים אחר השפה האמנותית שלי, הוקסמתי מגוף האדם ומהדרך שהוא נע. אני מרבה לפנות לדימוי הנשי ודרכו אני מנסה להעביר חלק מעצמי.

 

בשנים אחרונות התחלתי להתעניין בציור דקורטיבי. השפה החופשית של הציור דקורטיבי מאפשרת לי להרחיב גבולות ולאלתר עם צורה וחומר. תמיד רציתי לשלב את שני התחומים החביבים עליי, ציור וזכוכית, ביצירה אחת. זכוכית היא גחמנית ומבקשת לתפוס את תשומת לבו של הצופה לחלוטין – להיות במרכז הבמה ובתפקיד הראשי. האתגר שלי היה לגרום לה לשחק לפי הכללים שלי.

 

בתערוכה הזאות אני מציגה את המזלות. קראתי לסדרה "הורוסקופ מוזיקלי".  אם קלפים יכולים לחזות גורל, אז מזלות באסטרולוגיה מייצגים שניים עשר סוגי אישיות שונים. כפי שאמרה הבלרינה הנפלאה מאיה פליסצקאיה: "אופי הוא גורל."

 

פניתי לנושא המזלות גם בעבר. אני אוהבת מאוד הורוסקופים, מעניין אותי להמציא כל פעם סיפור חדש עבור כל מזל. הפעם פניתי למוזיקה כי אני אוהבת לשלב בציוריי אלמנטים של מוזיקה. רוב הרעיונות לציורים שלי נולדים בקונצרטים.  כל המזלות בסדרה שלי מייצגים כלי נגינה כזה או אחר. אני מתפעלת מהיופי שבצורות של כלי נגינה וגוף אדם המתמזגים בזמן יצירת הסאונד."

 

אלכסנדר פיסחוב

מצייר בשמן, בעל תואר שני במוזיקה, מלחין ומנגן בגיטרה, סופר.

 

אלכסנדר פיסחוב: "התחלתי לצייר לפני 14 בזמן שעבדתי בשמירה. התחלתי לצייר בעיפרון ואח"כ המשכתי לצייר בשמן. בתחילה ציירתי פורטרטים של אנשים בעיפרון ואחר כך התחלתי לצייר טבע. אמרתי לעצמי שאם אני יכול לצייר אנשים- אני יכול לצייר גם טבע. 

 

צ'רצ'יל אמר פעם: "אני יכול לצייר מה שאני עושה". ברגע שהבנתי שאני יכול לצייר פורטרטים, הבנתי שאני יכול לציר טבע שאני מאוד אוהב כי טבע כי זה אסתטי, הרמוני ויפה. כשאני יושב לבד, אני מדמיין הרבה דברים ומחבר סיפורים עם הרבה פנטזיות. אז הטבע בשבילי זה הגשמה של כל זה."

 

מציג בתערוכה – אלכסנדר פסחוב – צילום: אלכסנדר פסחוב

 

גלינה סאיטוב

בובנאית.

גלינה סאיטוב: "עבדתי במוסד סיעודי ויצרתי עם המטופלים בובות מפרווה. יום אחד, אחת המטופלות, סירבה להמשיך לעשות בובות מפרווה אלא רצתה לעשות בובות מבד. היה לה קשה לעבוד עם הידיים, אז עבדתי איתה, היא מתחילה לתפור ובוכה שהפנים לא יצאו יפות. לקחתי גרב, עשיתי עיניים, אף פה.. ופתאום יוצא משהו ואז הבנתי שהתחום הזה מעניין אותי ואולי אפשר לעשות משהו רציני יותר. התחלתי לבנות בובות עם גרביון.

 

במקביל עשיתי קורס של בובנאים במוסקווה ולאחר מכן עשיתי עוד קורסים בארץ עד שהגעתי לידע עמוק בתחום.  כל בובה זה משהו אחר ובכדי להגיע להבעות הפנים הנכונות, אני מחפשת להבין איך שרירי הפנים עובדים. בכל בובה אני מאותגרת מחדש  איך להעביר נכון את מצב הרוח שלי אליה. אני לא אוהבת לעשות בובות מכשפות עם אופי רע. אני מעדיפה לעשות בובות עם אופי טוב וחייכניות.

 

כשאני בונה בובה, אני מרגישה אותה. הבובה שעשיתי לתערוכה היא מלכת הקלפים. זה כאילו אני מעבירה חלק מהלב ומההרגשה שלי לאנשים. יש אור בכל בובה שנותנת תקווה."

 

מציגה בתערוכה – גלינה סאיטוב – צילום: גלינה סאיטוב

 

בוריס ביליס ז"ל

עבד עם עץ ,קרמיקה, מתחת , אבן, תכשיטים. גם כתב שירים.

 

יום אחד בוריס ישב במטבח והכין קפה חזק עם ניחוח עוצמתי. לגם מהקפה, והמחשבות נדדו רחוק. הריח של הקפה הטרי עורר בו השראה. כשסיים לשתות ראה בתחתית הכוס עיצוב מיוחד שנוצר ממשקעי הקפה שנראה כמו ציור. הוא נדהם מהמראה והרעיון הזה הכה בו. כך נולדה האמנות בקפה. הוא שפך את שאריות הקפה על דף חלק והיה משלים את הציור עם מקלון עץ מיוחד בשם "וריבסי".

 

בדרך זו נוצרו ציוריו המדהימים שכאילו טומנים בחובם רבדים נסתרים, כך שכל מי שמתבונן בהם נשאב פנימה ומנסה לפתור את התעלומה. כל ציור מספר סיפור שהעניק השראה לאמן."

 

אודות פועלה של המפיקה ואוצרת התערוכה אלונה שלייפק, Alona Magic Art:

אלונה שלייפק הפיקה ואצרה תערוכות שזכו לתהודה רבה בישראל ובעולם: 

תערוכה  "בין שמש לירח. עולם אקלקטי. פסיכדלי" מרכז עמיעד, יפו,  פברואר 2023

תערוכה "דבר אלי בפרחים" גלריה על האגם רעננה נובמבר 2022

תערוכה  "זאת היא אהבה"  גלריה על האגם רעננה מאי 2022

תערוכת המכשפה הירוקה"  גלריה על האגם רעננה, דצמבר 2023