כותרות אחרונות
Search

כיצד לחץ וחרדה משפיעים על עור הפנים ? באדיבות ד"ר להבית אקרמן מומחית ברפואת עור.

 

 

כיצד לחץ וחרדה משפיעים  על עור הפנים ?

טיפים ועצות למיתון התופעות והתסמינים.!

באדיבות ד"ר להבית אקרמן מומחית ברפואת עור.

 

בימים אלו, במציאות משבר הקורונה, רוב האוכלוסייה נקלעת למצב של מתח וחרדה גם מבלי שנרצה ונתכוון לכך. העור הוא אחד האיברים שדרכו ניתן לגלות מה עובר על גופנו מבפנים,   ומתחילים תסמינים ותופעות שלא הכרנו עד כה, על העור.

 

ד"ר להבית אקרמן – מומחית לרפואת עור אומרת: "אחת ממחלות העור הדלקתיות הכרוניות שמתפרצות בזמני לחץ וחרדה היא הסבוריאה. אחוז סבוראיק דרמטיטיס באוכלוסיה הוא 3-5 אחוז ו- 40 אחוז בצעירים!. תופעות הלוואי הבולטות הן פריחה על עור הפנים ובקרקפת, קילוף העור וקשקשת."

 

לדבריה: "ישנן הרבה מאוד סיבות להתפרצות מחלת הסבוריאה, המאופיינת בהפרשה לא תקינה של הסבום. הפרשת הסבום תלויה במצבים שונים כגון: לחץ נפשי, מתח, חרדה ושינויי מזג האוויר (בעיקר בעונות המעבר).

 

דר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור צילום אלון שפרנסקי

 

כעת נשאלת השאלה, כיצד ניתן למתן את תסמיני התופעה?

ד"ר להבית אקרמן ריכזה מספר טיפים ועצות כיצד להתמודד עם זה נכון: 

  1. השינוי מתחיל מבפנים: תזונה מאוזנת – טיפול בעור על ידי תכשירים חיצוניים חשוב בהחלט, אך אינו מספיק. בכל הקשור לסבוריאה, כדאי לצרוך תזונה מאוזנת מכל אבות המזון, בעלי שומן חיוני המספקים חומצות שומן חיוניות  וויטמינים הנחוצים לעור.

 

2.היגיינה בסיסית ,פלוס – במיוחד בזמנים אלו. הגינה חשובה מאז ומתמיד אך בימים אלו ניתן דגש כפול בעקבות וירוס הקרונה. ההיגיינה חשובה על אחת כמה וכמה מאלו הסובלים מהסבוריאה. בכדי למנוע התפרצות של סבוריאה או לפחות להפחית את סימני המחלה, כדאי ורצוי לשמור על היגיינת בסיס יום יומית ולנקות את העור ביסודיות ובפנים בפרט. 

חשוב להקפיד על תכשירי ניקוי עדינים המתאימים לעור רגיש ואלרגי. שלבי הניקוי כוללים: הסרת איפור, ניקוי יסודי באמצעות סבון פנים ומי פנים להשלמת הניקוי, רצוי בוקר וערב. יש לבחור בסבון פנים עדין, לא גרגרים, אשר ינקה את העור ולא יגרום לגירוי יתר שלו . כמו כן יש להשתמש בקרם לחות עדין, דל שומן- שוב שיותאם לעור אדמומי ופגוע. שימוש בקרם לא נכון יכול להחמיר את המצב. מנגד שימוש בתכשיר נכון ירגיע את האודם.

 רכיבים פעילים מומלצים- אלואה ברבננזיס, קלנדולה, לבנדר, אובליפחה- חומרים הללו מכילים מרכיבים אנטיאורסידנטיים (טבעיים), ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן ואמינו חיוניות לעור .

 

  1. לחות מוגברת – מניעה לפני התפרצות הסבוריאה – על מנת להפחית סימפטומים של סבוריאה לפני התפרצותה, יש להקפיד ללחח את העור בתכשירים דלי שומן באופן יומיומי במיוחד בתקופת עונת המעבר. יש למרוח את תכשירי הלחות המכילים רכיבים בעלי תכונות הרגעה, על עור הפנים, הגוף והקרקפת. כאשר העור סובל מקילוף, אודם וקשקשת אנחנו בדילמה במה להשתמש- מצד אחד העור מפריש עודף הפרשות והופך ושומני, ומנגד ישנה קשקשת אשר גורמת "ליובש" ,מצד שלישי כל השטיפות המרובות מייבשות את העור וגורמות לאפקט הפוך. לכן מילות המפתח זה התאמה נכונה.