סוזוקי ג'ימני – רכב השטח המיתולוגי – עכשיו בגרסה חדשה וקשוחה מתמיד !
חברת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי בישראל משיקה את הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני רכב השטח המיתולוגי- רכב ייחודי, קטן וקל עם ביצועי שטח המתאימים למקצועני שטח וגם לשימוש יומיומי בנסיעה עירונית.
לסוזוקי ג'ימני החדש מראה מעודכן וקשוח וביצועים שמשמרים ומחזקים את מאפייני הג'ימני כרכב קטן קל וייחודי בעל הנעת 4X4 וטכנולוגיית ALLGRIP PRO.
סוזוקי ג'ימני הדגם הראשון הושק באפריל 1970 ובמהלך קרוב ל-50 שנה נמכרו כ-3 מיליון כלי רכב מסדרות ג'ימני השונות ב-194 מדיניות ברחבי העולם.
חברת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי בישראל גאה להציג את סוזוקי ג'ימני החדש הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני שהינו רכב הדגל של יצרן סוזוקי בתחום נסיעת שטח.
סוזוקי ג'ימני החדש, הינו רכב ייחודי קטן וקל בעל ביצועי שטח העונים על הצרכים של אנשי שטח מקצוענים.
לג'ימני החדש מראה מעודכן וקשוח וביצועים שמשמרים ומחזקים את מאפייני הג'ימני כרכב קטן, קל וייחודי בעל הנעת 4X4. הג'ימני החדש משלב פשטות, יופי תכליתי וטכנולוגיה מתקדמת להנעת 4X4 המתאימה למקצועני שטח וגם לשימוש יומיומי בנסיעה עירונית.
מאפיינים עיקריים של הג'ימני החדש
עיצוב תכליתי |
הג'ימני החדש נראה פשוט ויפה והעיצוב אינו משאיר מקום לספק שמדובר ברכב שטח רציני. המבנה הקובייתי מאפשר יציבות טובה יותר. עיצוב מכסה המנוע מאפשר שדה ראייה משופר. העיצוב החיצוני בלתי-מתפשר ומיועד למקצוענים בשטח. |
עיצוב פנים תכליתי |
עיצוב הפנים של הג'ימני החדש מאפשר להתרכז בנהיגה ומונע הסחות-דעת. העיצוב מסוגנן בגוון שחור פשוט אך יפה ואיכותי. בורר הפקדים מאפשרים תפעול מהיר וקל בכל שימוש. בכל פרט הושקעה מחשבה במטרה מוצהרת לסייע בנהיגת שטח. |
ביצועים ללא פשרות |
הג'ימני החדש ממשיך את מסורת הדורות הקודמים עם ארבעה מאפייני ליבה: שלדת סולם, "שלוש זוויות", סרן קשיח תלת-נקודתי עם מתלי ספירלה, והנעת 4X4 עם תיבת העברה נמוך/גבוה. כרכב המיועד למקצוענים, הג'ימני כולל את טכנולוגיית ALLGRIP PRO המחלקת אוטומטית את כוח ההנעה בין הגלגלים לשיפור אחיזה במגוון מצבי נהיגה בכביש ובשטח |
עיצוב חיצוני תכליתי
המראה החיצוני של הג'ימני החדש מבוסס על היופי שבפשטות, עם עיצוב קשוח התואם את ביצועי השטח. המבנה הריבועי משדר עוצמה כיאה ליכולות השטח והחוזק. הקורה הקדמית ומכסה המנוע השטוח משפרים את הראות מהשמשה הקדמית, כשחלונות הצד הכהים של הנהג והנוסע מגדילים את טווח הראות לצדדים. הסבכה (גריל) הקדמית פשוטה ושחורה, ומדגישה את הפנסים הקדמיים העגולים האופייניים לג'ימני. בנוסף, הגלגלים מסגסוגת, בקוטר 15 אינטש, מוסיפים למראה החסון.
מאפיינים נוספים של העיצוב החיצוני כוללים תעלות גשם בקצות הגג המונעות כניסת מים לתא הנוסעים בזמן פתיחה או סגירה של הדלת. קשתות בולטות סביב הגלגלים ומגנים בסף הדלתות שומרים על גוף הרכב מנתזים, והפנסים האחוריים מרוכזים בפגוש, לעיצוב פשוט יותר ולטווח פתיחה גדול יותר של הדלת האחורית.
צבעים
קיימים שמונה צבעים, לרבות שניים חדשים שנוספו במיוחד לג'ימני החדש: צהוב קינטי בעל נראות גבוהה, הנועד לבלוט בתנאי מזג אוויר קשים ובאתרי עבודה קשוחים, וירוק ג'ונגל, בעל נראות נמוכה המשתלב עם הנוף הטבעי.
עיצוב בהתאם למורשת הג'ימני
מאפיינים עיצוביים רבים עברו בירושה מהדגמים אייקונים הקודמים, ויוצרים מראה מובחן אך מוכר של הג'ימני.
פנסים עגולים ואורות מהבהבים נפרדים |
סבכה קדמית עם פתחים אנכיים |
פתחי אוורור אופקיים |
הפנסים האחוריים מרוכזים בפגוש |
עיצוב פנים תכליתי
עיצוב
העיצוב הפנימי, שימושי ולא מתחכם. כל פרט מעוצב בקפידה כדי ליצור תא נוסעים יפה אך פונקציונאלי. הפנים מעוצב בשחור, ללא תוספת של צבעים נוספים או קישוטים במטרה לצמצם הסחות דעת ולאפשר לנהג להתרכז בשליטה על הרכב. הקווים האופקיים מוגדרים על ידי לוח המחוונים, והקווים האנכיים על-ידי לוח השעונים. קונסולה המרכזית מסייעת לנהג לזהות את זווית הרכב בתנאי שטח קשים והרריים.
פונקציונאליות
כל האלמנטים המקיפים את הנהג והנוסע הקדמי מותאמים לשימוש מקצועי. לוח המחוונים והחלקים הסובבים אותו מעוצבים בגימור מט נגד שריטות ונגד כתמים. המתגים ניתנים לתפעול קל המותאם לתנאי שטח, גם בנהיגה עם כפפות. השעונים ממוקמים בתוך מכלול ריבועי והם מוארים תמיד בתנאי כביש ושטח, גם במצבים בהם הרכב עובר בתדירות גבוהה בין אזורי שמש לצל.
תא המטען
ניתן להגדיל את מרחב האחסון האחורי למטען באמצעות קיפול המושבים האחוריים וכך נוצר נפח אחסון של 377 ליטר, גידול של 53 ליטר מול הדגם הקודם. המשטח המתקבל שטוח לכל אורכו, כשהריפודים הצדדיים והמושבים תוכננו בקפידה כדי להגדיל את רוחב תא המטען. גב המושבים האחוריים ורצפת תא המטען מצופים בפלסטיק לניקוי קל. מתחת לכל אחד מחלונות הצד האחוריים קיימות חמש הברגות למיתקונים שונים, וכן קיימות ארבע הברגות לווי קשירה בפינות משטח האחסון כדי לאפשר מגוון שימושים בתא המטען.
ביצועים ללא פשרות
רכב שטח אמיתי צריך להיות קשוח מספיק כדי להתמודד עם התנאים הקשים ביותר. כל מאפייני הג'ימני החדש, כמו שלדת הסולם ומנוע בנפח 1.5 ליטר, בנויים לנהיגה בדרכים קשות. מנגד, לא נעשו פשרות בכל הקשור לנהיגת הכביש, עם עמידות פיתול גבוהה יותר של שלדת הסולם, כך שהנהיגה בכביש נוחה ויציבה יותר. כמו כן, הותקנה מערכת שיכוך חדשה במתלים הקדמיים המצמצמת רטט ותנועות פתאומיות בגלגל ההגה. כל אלו מתאימים את הג'ימני לנסיעה עירונית או להרפתקאות בשטח בעבירות נמוכה.
יכולות בשטח
הג'ימני כולל ארבעה מרכיבים מובהקים של רכב שטח מקצועי: שלדת סולם, סרן קשיח תלת-נקודתי עם קפיצים ספירליים, הינע 4X4 זמני (המאפשר שילוב ידני) ותיבת העברה LOW/HIGH. כחלק מהתכנון עבור משתמשים מקצוענים, הג'ימני החדש כולל את טכנולוגיית ALLGRIP PRO*.
* טכנולוגיית ALLGRIP PRO היא מערכת הנעת 4X4 של סוזוקי המאפשרת ביצועי שטח משופרים.
|
שלדת הסולם מספקת בסיס יציב למתלים בעת נהיגה בשטח ומאפשרת להגן על מרכב הרכב בדרכים משובשות. בג'ימני החדש נוספו קורות חדשות “x-member” ושתי קורות רוחביות, המספקות חיזוק נוסף ומגדילות את חוזק הפיתול של השלדה. |
|
זווית גישה מרשימה של 37 מעלות, זווית בטן (מעבר מכשול) של 28 מעלות וזווית נטישה של 49 מעלות מאפשרות לג'ימני לטפס על מכשולים ושיפועים תלולים מבלי לשפשף את הפגושים או את הגחון. |
|
סרן קשיח מתאים מאד לנסיעה בדרכים משובשות. כאשר אחד הצמיגים נדחף למעלה על-ידי מכשול, הצמיג בצד השני נדחף למטה, ובכך מתקבלת אחיזה טובה יותר בשטחים לא ישרים ובהצלבות. הג'ימני מצויד במתלי סרן קשיח הן מקדימה והן מאחור, מה שמאפשר עבירות גבוהה ביותר בדרכים קשות. |
|
הג'ימני מצויד במערכת 4X4 זמנית עם תיבת העברה גבוה/נמוך, המאפשרת מעבר קל בין מצב נהיגה 2X4 ל-4H (4X4 HIGH) ול-4L (4X4 LOW), באמצעות ידית המחוברת ישירות לתיבת ההעברה. מצב 4X4 נמוך מעביר מומנט גבוה לצמיגים בהילוך נמוך, ומאפשר אחיזה טובה יותר בשיפועים חדים ובתנאי דרך קשים. |
|
|
כאשר שני גלגלים הנמצאים באלכסון זה מזה מאבדים אחיזה, מערכת בקרת האחיזה (LSD) של הג'ימני בולמת את הגלגלים המחליקים במטרה לחלק את המומנט לשני הצדדים האחרים ובכך לאפשר להם אחיזה. מערכת זו מאפשרת לג'ימני לצאת ממשטחים חלקים, ומדרכים משובשות עם שונות גדולה בין צד ימין לשמאל.
מנוע 1.5 ליטר
המנוע הקודם בנפח 1.3 ליטר הוחלף בג'ימני החדש במנוע בנפח 1.5 ליטר. המנוע החדש מספק מומנט גבוה יותר בכל טווח הסל"ד בהשוואה למנוע הקודם. הוא מספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך, המשפר במיוחד את ביצועי הנהיגה בשטח שם יש צורך לעיתים קרובות בסל"ד נמוך. למרות הגדלת נפח המנוע, הגודל הפיזי הכולל שלו קטן מהמנוע הקודם והוא שוקל 15% פחות, מה שתורם לחסכוניות בדלק.
תיבת הילוכים ידנית עם חמישה הילוכים ותיבה האוטומטית עם ארבעה הילוכים
בתיבת ההילוכים הידנית חמישה הילוכים, עם יחסי העברה מיטביים לשיפור צריכת הדלק. מוט ההילוכים עוצב מחדש כדי להפחית רעידות ולספק תחושה טובה וישירה יותר של החלפת ההילוכים. התיבה האוטומטית היא בעלת ארבעה הילוכים, וגם היא עברה תכנון מחודש כדי לצמצם חיכוך ולשפר את צריכת הדלק. אופן העברת ההילוכים שונה כך שכל ההילוכים מסודרים בקו אחד כדי לפשט את ההפעלה.
בטיחות (הערה: מפרט בטיחות של מערכות מקוריות ייקבע סמוך להשקה ויפורסם בהתאם)
Suzuki Safety Support היא טכנולוגיה בטיחותית מונעת של סוזוקי המסייעת לנהג להימנע מתאונות ומאפשרת לבצע נסיעות יומיומיות בראש שקט. המערכת מצוידת בחיישנים לזיהוי מצבי בלימה (DSBS)*. אם המערכת קובעת שקיים סיכון להתנגשות עם רכב או הולך רגל הנמצאים בחזית הרכב, היא מפעילה התראה חזותית וקולית ומפעילה אוטומטית את הבלמים בצורה חלקית או מלאה, בהתאם לסיטואציה. זאת במטרה למנוע התנגשות או להפחית את הנזק. מאפיינים אחרים כוללים התראה על סטייה מנתיב* המסייעת לנהג להישאר ערני, וכן החלפה אוטומטית של אורות גבוהים לאור דרך כשהמערכת מזהה רכב הנוסע מלפנים.
* כל אחת ממערכות אלו פועלת באופן שונה במהירויות רכב שונות ובתנאי דרך שונים.
הג'ימני מצויד גם במערכת לזיהוי תמרורים, כמו הגבלת מהירות או "אין כניסה", ומוצגת בלוח השעונים התרעה המסייעת לנהג לזכור את התמרורים שהרכב עבר. התצוגה מאפשרת הצגה של מספר תמרורים לנוחיות הנהג. הג'ימני היא הדגם הראשון של סוזוקי שבו מותקנת מערכת זאת.
מערכות בטיחות נוספות
· בקרת טיפוס לעליות תלולות· בקרת ירידה במדרון תלול· איתות נוסף לבלימת חירום· בקרת יציבות – ESP [1] |
· TECT [2] – מרכב סופג זעזועים· מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים· שש כריות אוויר SRS· מרכב לצמצום פגיעה בהולכי רגל |