כותרות אחרונות
Search

תערוכת "ארבע היסודות" – תציג ב- 11.11.2024- 24.11.2024 בגלריה על האגם ברעננה.

תערוכת ארבע  היסודות הזמנה –  צילום באדיבות: גלינה סאיטוב- בובנאית והאוצרת אלונה שלייפק

 

תערוכת "ארבע היסודות" – תציג ב- 11.11.2024- 24.11.2024  בגלריה על האגם ברעננה.

תערוכת "ארבע היסודות"  תתקיים בחודש נובמבר 2024  בגלריה על האגם ברעננה החל מ-  11.11.2024, במשך כשבועיים עד ה – 24.11.2024. הגלריה תהיה פתוחה בימים א'-ה': 12:00-19:00 , יום שישי: 11:00-16:00 , שבת: 12:00-18:00. כתובת הגלריה: דרך הפארק 10, רעננה. מספר טלפון  09-7610469

הפתיחה החגיגית תיערך ביום ה' ה-  14.11.2024  בשעה 19:00 ובתוכנית האומנותית תופיע להקת "לה דאנסה מורסקה", של הכוריאוגרפית ילנה מלניק, חברה במועדון האבירים "ממלכת ירושלים" שתבצע ריקוד בנושאים: Saltarello, Drumul Draculi, Stella Splendens, Green Sleaves , עיצוב תלבושות הלהקה: טטאינה שולמן.

תערוכת ארבע  היסודות הזמנה –  צילום באדיבות: גלינה סאיטוב – בובנאית והאוצרת אלונה שלייפק

 

* כל עבודות האומנות ניתנות לרכישה

* במהלך התערוכה יתקיימו מפגשי אומנים ושיח גלריה.

* את התערוכה הקימה המפיקה ואוצרת התערוכות, אלונה שלייפק.

* הכניסה לתערוכה הינה ללא עלות והיא מתאימה לכל המשפחה בכל הגילאים-  כולם מוזמנים.

* בתערוכה יציגו כ- 30 אומנים בתחומים הבאים: בובנאים, ציור שמן, אקרילי, אקוורל, ציור בקפה, עיצוב תכשיטים באבני חן, רישום בעיפרון ועט, קרמיקה. 

 

תערוכה ארבע  היסודות – צילום באדיבות: אלנה קורילין גולצמן

 

בין האומנים שיציגו בתערוכה:

ג'ני יוסופוף – ציור בשמן/ אקרילי

גלינה סאיטוב- בובנאית

גלינה צ'רפס – מעצבת תכשיטים עם אבני חן

בוריס ביליס ז"ל- ציור בקפה

לינה כוגנוב- ציור מים / אקרילי

נטלי פינברג- ציור אקרילי

אלכסנדר פיסחוב – ציור אקרלי

נטלי ורובלסקי – ציור אקרלי

שושנה דונאיה – ציור אקרלי

ילנה חוחלוב- ציור בשמן

טטיאנה קוליקוב- ציור בשמן

אלנה קורילין גולצמן- ציור אקרלי

ילנה גינזבורג- ציור באקרלי

ג’וליה דבגני- ציור בשמן

אלה זק- ציור באקרליק

אסתר טמקין- ציור באקרליק

קונסטנטין סבצ’נקו- ציור בשמן

לאה גולד- ציור בשמן ואקרליק

מרק קונין- צבעי מים, צייר רישום בעיפרון ועט  

עירית ברט- קרמיקה

טטיאנה טופוליאנסקי- יצירה באזוב

סטודיו לאומנות של מרינה וורופאיב

 

תערוכה ארבע  היסודות – צילום באדיבות:  גלינה סאיטוב 

 

 שיחה עם אלונה שלייפק, אוצרת התערוכה:

כיצד בחרת את נושא התערוכה של ארבע היסודות?

"בראשית, פרק א'-  בריאת העולם: "בְּרֵאשִׁ֖ית בָּרָ֣א אֱלֹהִ֑ים אֵ֥ת הַשָּׁמַ֖יִם וְאֵ֥ת הָאָֽרֶץ". חשבתי הרבה זמן, איך כדאי להתחיל את השנה החדשה, באיזה נושא תעסוק התערוכה החדשה והגעתי למסקנה שכדאי להתחיל בהתחלה. בבריאת העולם, העולם בו אנו חיים. העולם שלנו נשלט על ידי ארבעה אלמנטים ולזה תוקדש התערוכה הבאה שלנו.

בדרך כלל אני ניגשת לבחירת נושא התערוכה מתוך חשש ויראת כבוד ולבסוף  אני מחליטה לאחר חשיבה ובחינה מעמיקה של כל הנושאים העומדים על הפרק. לבסוף אני מחליטה על פי איך שאני חשה את הנושא ומרגישה אותו קרוב אליי. כך אני יכולה להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר לכל האומנים שישתתפו בתערוכה.  

בזמנו  לקחתי קורס של גרפיקה ממוחשבת והיו לי מורים מדהימים שדגלו בשיטה של חשיבה ולאחר מכן עשייה. בחודשים הראשונים לא נגענו במחשבים ולמדנו לבטא את המחשבות שלנו באמצעות צבע, צורה וסמלים שהיינו צריכים בעצמנו לגזור, לסדר ולהסביר למה בחרנו בדרך מסוימת לבטא את המחשבות שלנו ולא בדרך אחרת.

אני זוכרת שיום לימודים נמשך כל יום  מ 8 בבוקר עד 5 אחה"צ ובמהלך הערב עד השעות הקטנות של הלילה עבדתי. במהלך הלילות הרגשתי כמו שקט על פני תהום, ודמיינתי את הרוח הנושבת מעליה. הבנתי מה זה אור וחושך והרבה מעבר. הכל הורגש, צויר וקיבל ביטוי באמצעות צורות וסמלים. כך שהנושא של ארבעת היסודות לא נולד במקרה."

 

אז מה המסר שאת רוצה להעביר בתערוכה הזאת שמבוססת על ארבע היסודות?

"בתערוכה אנחנו רוצים לספר את הסיפור של כל יסוד, מה התכונות שלו ומה זה מכניס לחיינו. כל יסוד אפשר לקחת אותו לכיוון השלילי וגם החיובי, כמו האופי שלנו. כל אומן מסתכל על הנושא מזווית עינו לפי החיבור האישי שלו ליסוד. הכוונה היא לראות את התחושות של האומן איך הוא מתחבר לנושא הזה.

העולם בנוי מארבע יסודות : אדמה רוח מים ואש שהם ארבע אנרגיות שמהם מורכב כל מה שיש בעולם. אלו הם למעשה ארבע יתדות עליהם נשען העולם. הם קיימים בכל אחד מאתנו ומעצבים את הרגשות, תכונות האופי והאיכויות הפנימיות שלנו.

האש ממוקמת למעלה, הרוח היא מעל המים ושניהם מעל האדמה.

ישנן תיאוריות שונות במהותן סביב בריאת העולם, חלקן דתיות חלקן מדעיות, אבל לכולן יש נושא אחד משותף שכולל את ארבעת האלמנטים של אש, מים, אדמה ורוח והם מהווים את הנצח.

לפי אחת התיאוריות, בעולם שלטו ריקנות וחושך בכל מקום. הכוח העליון שנקרא הבורא החליט לברוא עולם חדש והוא עשה זאת בעזרת ארבע יסודות שמהווים הפכים אחד לשני. הבורא עצמו עמד במרכז והעניק לכל יסוד כוח עצום ותכונות ייחודיות. מים הם מקור החיים שתפקידם להעביר את האנרגיה שלהם לכל היצורים החיים. האש היא מקור האור והחום שתפקידם לשמור על הכל בחיים. האדמה היא הבית של כל היצורים החיים וממנה הם יצמחו ויפרחו. האוויר הוא מקור החיים שנותן נשימה לבני האדם.

כל ארבעת היסודות ירדו לחושך וריק. האש האירה את הכל מסביב, והחושך נסוג. מים נשפכו מלמעלה, ממלאים את כל המדרונות והסדקים. האוויר מילא את החלל מעל שאר היסודות. ביחד הם יצרו עולם שעדיין קיים היום.

לפי תיאוריה אחרת, כשהיה תוהו ובוהו היו שלושה יסודות: אש מים ואוויר ומהם נולדה האדמה שהיא היסוד הרביעי.

יש תיאוריה שיש יסוד חמישי שזה כל היקום. כל החיים שלנו בנויים מארבע יסודות, גם הגוף שלנו בנוי מארבע יסודות. ארבעת העונות זה ארבע היסודות. לאן שלא נסתכל נראה ארבע יסודות."

 

ואיזה מסר את רוצה להעביר להקהל שמגיע לתערוכה? 

"כל תערוכה שאני עושה היום חשוב לי מאוד שכל אחד יתנתק מהמציאות הקשה, להתנתק 24/7 .

יש כאן סוג של חלל. שכל אחד יכנס, יתנתק, מהמציאות הקשה ויקבל השראה מהתערוכה באופן מקסימלי, שיקבל אנרגיות חיוביות להמשיך הלאה. כל מה שיש סביבנו יכול להפוך לדבר רע ודבר טוב- זה תלוי בבן אדם עצמו והכוונות שלו."

 

באופן אישי לאיזה יסוד את מתחברת הכי הרבה?

"מים זה יסוד שמרגיע אותי. מים מחזירים אותי לחיים. כשאני מאבדת את האנרגיות שלי ואני צריכה להוסיף אנרגיות, הכי טוב בשבילי זה יסוד המים, ים, אמבטיה. גם כשאני משקה את הפרחים שלי, עבורי זו תרפיה, טקס שמרגיע אותי. מנגד, במהלך עבודתי, אני מאוד אוהבת לעבוד עם יסוד האש כי כל טקס שעושים מתחיל עם הדלקת נרות. כשמישהו אומר לי שאין לו כוח אחרי שהוא חוזר מהעבודה,  אני אומרת לו תדליק נר. תסתכלו על הלהבה של הנר וממש תרגישו שתוך רבע שעה אתם כבר מרגישים אחרת. האש עושה טיהור ממש טוב.

רוח זה קטורת וריחות נעמים."

 

תערוכה ארבע  היסודות – צילום באדיבות: טטיאנה קוליקוב 

 

אודות האומנים

אלנה קורילנגוצמן

אני מציירת בשמן, ציור ריאליסטי. למדתי ציור און ליין במוסקבה בתקופת הקורונה.

במקצועי אני עובדת כאחות בקופת חולים אבל מילדות אני מציירת לעצמי. בזמן הקורונה היתה ללי אפשרות ללמוד באוניברסיטה בסנט פטרסבורג וגם און ליין במוסקבה ודרכם למדתי ציור ריאליסטי.

אני אוהבת לצייר נופי ים וגם כל מה שקשור לירח, כוכבים במיוחד בשביל התערוכה הזאת יצרת ציורים שמדברים על הירח הכוכבים, אגמי מים  בלילה..

4 היסודות האלה זה לא רק מה שאנחנו רואים, אלא גם מה שאנחנו מדמיינים לעצמנו. ביקום שלנו קיימים כוכבים שאפשר להתחבר אליהם. היקום כולו מורכב מיסודות של מים ואש וכל הציורים שציירתי, נוצרו במטרה להביא לידי ביטוי את היקום. זה מה שאני רוצה להראות בציורים שלי.

השיטה שבה אני מציירת היא ציור בשלושה שלבים. הצבעים שאני משתמשת הם זוהרים מאוד.

רציתי לצאת מהקופסא ולתת יותר אנרגיה לציור ותשומת לב לדברים, שמשהו יבלוט בתמונה."

 

גלינה צ'רפס

"אני מעצבת מתכשיטים מאבנים טבעיות: עמבר, אגת, אמטיסט, ג'ספר, פנינים ועוד. תלוי מה אני רוצה להעביר, לא רק מבחינת יופי, אלא גם מבחינת אנרגיה. לכל אבן יש את התדר שלה. תדר זה אנרגיה. יש אבנים שיכולים לעזור בלהיות קלילים, להוריד את הכובד שיש בחיים. לכל יסוד יש את האבנים שלו ששייכות לו ויכולות לסייע באנרגיות טובות. לקוחות בשיחה מספרים לי מה הם הכי רוצים לשפר או להוציא מהחיים ואני מעצבת לפי זה, בין אם מדובר במשיכה של זוגיות טובה לחייהם, יחס טוב בין בני משפחה, ילדים, זוגיות, פרנסה, בריאות טובה. כמעט ואין דבר שאי אפשר לשפר בעזרת אבנים.

התחלתי לעצב לפני 10 שנים. עשיתי הרבה קורסים רוחניים ובתוך הקורסים למדתי להשתמש באנרגיה של אבנים. התחלתי להרגיש איך זה עובד. אחר כך למדתי עיצוב  תכשיטים. כל תכשיט שאני מעצבת הוא ייחודי.

אני רוצה להעביר לאנשים להרגיש מה שאני מרגישה, יש כאן מעין שיחה ביני לבין אנשים דרך התכשיטים שלי."

 

עירית ברט

"אני עובדת בחימר, פיסול קרמיק. תמיד יצרתי בקרמיקה וכשפרשתי לפנסיה פתחתי את הסטודיו שלי. החומרים שאני משתמשת: גלזורות, צבעי פלא. אני דור שביעי בארץ, מחוברת לאדמה לארץ ישראל, ותורת ישראל וזאת ההשראה שלי. מאוד חשוב לי החיבור לארץ ישראל ולארץ ישראל. אני לוקחת נוף ישראלי והופכת לתמונה מחימר. גם מה שנמצא בטבע. כל מה שמסביבי אני אוהבת ליצור, עדניות מפרחים, פירות מחימר בכל הצבעים והצורות גם מסכות מאפריקה. בתערוכת 4 היסודות אני מביאה משהו מעצמי. אני מזל סרטן אוהבת את המים. אז התחברתי לדגים ועשיתי סדרה של צלחות בצורת דג בכל מיני צורות וכל מיני צבעים."

 

אודות המפיקה ואוצרת התערוכה אלונה שלייפק, Alona Magic Art :  אלונה שלייפק הפיקה ואצרה תערוכות שזכו לתהודה רבה בישראל ובעולם: 

תערוכה "דבר אלי בפרחים" גלריה על האגם רעננה נובמבר 2022

תערוכה  "בין שמש לירח. עולם אקלקטי. פסיכדלי" מרכז עמיעד, יפו,  פברואר 2023

תערוכות: "המכשפה הירוקה",  "עץ החיים", "סודות הקלפים" ,  גלריה על האגם רעננה, דצמבר 2023