AIG חוגגת 20 שנה בישראל ומכריזה על כוונתה להשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום החדשנות בביטוח
* החברה מתכננת לפנות לסטארטאפים מתחומי ה- Insurtech השונים מתוך כוונה להרחיב את פעילותה בתחומים אלה.
* בנוסף, החברה תשיק השנה מסלול ביטוח דירה ייחודי לשוכרי ומשכירי דירה, המאפשר להם לבטח את הדירה במשותף כך שכל אחד משלם את חלקו בביטוח.
חברת AIG מציינת את שנתה ה- 20 בישראל ומכריזה על כוונתה לאתר חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בחדשנות בביטוח (Insurtech) ולהשקיע בהן. המהלך, המבוצע בשיתוף המטה העולמי ובעידודו, יתמקד במספר תחומים מרכזיים אותם זיהתה AIG כתחומים רלוונטיים, ביניהם: Big Data Analytics, Machine Learning, IoT ועוד. המשותף לנושאים אלו הוא יכולתם לשפר את מוצרי החברה והתאמתם ללקוחות, שיפור תמחור הפוליסות ושיפור של חווית הלקוח.
שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל: "היותנו חברה בינלאומית מאפשרת לנו להעניק לחברות סטארטאפ תמיכה כלכלית ועסקית, לצד תשתית וידע מכל העולם".
שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל מוסיף: "כחברת הביטוח הבינלאומית היחידה שפועלת בישראל, אנחנו יכולים להציע לכל סטארטאפ בתחום ה- Insurtech מעבר לתמיכה הכלכלית גם ידע וניסיון רחבים, מהארץ ומהעולם. שיתוף פעולה שכזה יתן ערך לשני הצדדים".
אורנה קרני, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי ב- AIG הוסיפה כי "בפגישות שערכנו עם עשרות סטרטאפים בחודשים האחרונים למדנו כי מעבר להשקעה פיננסית, אצל חלק ניכר מהיזמים קיים צורך בליווי עסקי משמעותי, המאפשר התאמה לשוק הביטוח ולרגולציה המקומית בישראל".
בחודש מאי הקרוב צפויים להגיע לישראל שורה של בכירים מהמטה בניו יורק שיקיימו סדרת מפגשים עם מנהלי חברות סטרט-אפ ישראלים.
20 שנה של חדשנות
ההחלטה לפיתוח ערוץ השקעות בחברות סטראטאפ ישראליות היא המשך טבעי של תפיסת העולם, המקדמת את ערך החדשנות, אותה מוביל המטה בישראל. כך למשל, לפני שנתיים השיקה החברה את AIG Safe Drive, תכנית ביטוח רכב המאפשרת לכל נהג, באמצעות הטכנולוגיה, לשפר את נהיגתו, ולנהגים טובים – לשלם עד עשרות אחוזים פחות בביטוח המקיף לרכב. המהלך החדשני זוכה להצלחה, וכיום כ- 30% מפוליסות ביטוח הרכב הנמכרות ע"י החברה הן פוליסות AIG Safe Drive.
שי פלדמן, מנכ"ל AIG: "אני גאה על כך שבמשך 20 שנות פעילותנו בישראל, הצלחנו להיות פורצי דרך בענף הביטוח. AIG הייתה הראשונה שהציעה ביטוחים מותאמי סיכון, הראשונה להציע ביטוחי סייבר והראשונה להציע תכנית ביטוח המבוססת טכנולוגיה לניטור מאפייני הנהיגה של הלקוח. לצד זה, דורגנו במקום הראשון ע"י משרד האוצר, 3 שנים ברציפות, במדד השירות של משרד האוצר שכולל מגוון מדדים כגון שביעות רצון לקוחות, מהירות תשלום תביעות, תלונות לקוחות ועוד".
עם פתיחת שנת 20, החברה גם מפרסמת מספר נתונים על פעילות המטה בישראל:
-
ב- 20 שנות פעילותה בישראל, מכרה החברה יותר מ- 3.5 מיליון פוליסות במגוון מוצרי ביטוח (ביטוח רכב, דירה, משכנתא, נסיעות לחו"ל, תאונות אישיות, בריאות וחיים).
-
בממוצע, לכל לקוח של AIG יש יותר מ- 2 פוליסות של החברה.
-
סך הפרמיות שקיבלה החברה במהלך 20 השנים הראשונות לפעילותה הוא מעל 10 מיליארד ₪.
-
בכל יום עבודה ממוצע בשנת 2016 שילמה החברה יותר מ- 2 מיליון ₪ ללקוחותיה שתבעו אותה.
-
בשנת 2016, כשליש מלקוחות החברה בביטוחי הרכב והדירה נהנו משירותים עצמיים דיגיטליים ולא הזדקקו לסיוע של נציג שירות או מכירות.
-
מחצית מלקוחות החברה הם גברים ומחצית הן נשים. גיל הלקוח המבוגר ביותר של החברה – 105 (לקוח בעל ביטוח דירה).
-
כיום עובדים בחברה יותר מ- 900 עובדים, 100 מהם בעלי ותק של יותר מ- 10 שנים. 88% מהקידומים לתפקידים בכירים ותפקידי ניהול הם קידומים מתוך החברה.
-
כ- 70% מההנהלה הבכירה של החברה הן נשים, נתון גבוה וחריג מאד בהשוואה להנהלות בכירות בכלל ושל חברות ביטוח בפרט .