כותרות אחרונות
Search

"HARMAN" ו- "proteanTecs" ישתפו פעולה בניטור, זיהוי תקלות ותחזוקה מונעת מרחוק במכוניות.

צילום: proteanTecs

 

 

המוסכניק עובר לענן.!

"HARMAN" ו- "proteanTecs" ישתפו פעולה בניטור, זיהוי תקלות ותחזוקה מונעת מרחוק במכוניות.

הפתרון המשולב של החברות יאחד את טכנולוגיית ה-OTA של "HARMAN" שפותחה בישראל עם "טלמטריית שבבים", יאפשרו יחד לנתח בענן את הנתונים שמגיעים מהמכונית, לאבחן תקלות ולבצע פעולות מנע באמצעות עדכני תוכנה.

 

"Harman", חברה בת בבעלות מלאה של "Samsung Electronics", המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים וחברת  "proteanTecs"  הישראלית, המפתחת פתרונות ניטור בריאות מערכות באמצעות דיפ-דאטה (deep data), ישתפו פעולה כדי לקדם גישה חדשה לתחזוקה חזויה ומונעת של תקלות בכלי רכב. הפתרון משלב יכולת של proteanTecs לאסוף נתונים המגיעים ממגוון מערכות אלקטרוניות שמותקנות כיום במכוניות ולזהות אי סדירות והפרעות בתפקוד עם טכנולוגיית עדכוני תוכנה מרחוק (OTA). המידע, ינותח בענן ובתוכנות קצה וישמש לטובת ניטור מתקדם של תקינות מערכות אלקטרוניות, כדי להודיע, לחזות ולמנוע תקלות בכלי רכב.

 

צילום: proteanTecs

 

 

המכוניות של היום כוללות יותר ויותר מיקרו מעבדים ומערכות תוכנה והמורכבות ההולכת וגוברת מציבה אתגרים חדשים. מכוניות מודרניות מכילות יותר מ-100 מיליון שורות של קוד תוכנה והפכו ל"מחשב על גלגלים" המחובר תמיד. מבחינת החומרה, יחידות הבקרה האלקטרוניות במכונית מכילות מערכת-על-שבבים מתקדמים המכילים מיליארדי טרנזיסטורים – נתון שהוכפל מדי שנה בשלושת העשורים האחרונים. מורכבות זו מקשה יותר ויותר על איתור ומניעת כשלים. כלי הרכב מסתמכים כיום על טכנולוגיית OTA עבור עדכונים חשובים במהלך חייהן של המכוניות על הכבישים.

 

צילום: proteanTecs

 

 

הפתרון שמציעות שתי החברות הוא מערכת חדשה בשם Continuous Performance Monitoring – CPM הכוללת את תשתיות התוכנה והענן של Harman (איסוף מידע וניתוח המידע בענן) ואת אפליקציית האנליטיקה של "proteanTecs" שאוספת מידע על תפקוד המערכות האלקטרוניות ברכב. תשתית הענן תנתח את המידע, תבצע הערכה מתי אי הסדירות בתפקוד שהתגלתה תתפתח לכדי תקלה, ותנקוט באמצעים לפתרון הבעיה. במקביל, היא תשדר התראה למרכז השירות של יצרנית הרכב.

 

לדברי מיכל גבע, מנכ"לית "Harman" ישראל ומנהלת קבוצת ה-"OTA" בחברה, הטכנולוגיה של "proteanTecs" הופכת את השבבים לחיישני מערכת חכמים עבור כל יחידת הבקרה האלקטרונית והחיבור לטכנולוגיה של Harman יאפשר איתור תקלות ותיקון הבעיות מרחוק ובלי לקרוא למכונית לחזור למוסך.

 

 

מיכל גבע  מנכ"לית "Harman" ישראל  –  צילום:סמדר כפרי

 

מיכל גבע, מנכ"לית "Harman" ישראל ומנהלת קבוצת ה-"OTA" בחברה, הטכנולוגיה של "proteanTecs": "שיתוף הפעולה הזה שומר על חוויות הצרכנים בחזית, תוך מתן תוצאות עבור יצרן הרכב", אומרת גבע. ״אנו שואפים לזהות פגמים ברכבים מוגדרי תוכנה (Software Defined Vehicle – SDV)  ולאפיין אותם עוד לפני שיהפכו לתקלה".

                               

עוזי ברוך, סמנכ"ל האסטרטגיה של "proteanTecs" – צילום: שרון בוכבינדר

 

עוזי ברוך, סמנכ"ל האסטרטגיה של "proteanTecs":  "מדובר בשיתוף פעולה קריטי עבור תעשיית הרכב, ככל שביצועי החומרה יהיו תלויים בתוכנה, נצטרך להעמיק את ההבנה שלנו בקשר הזה. שילוב פתרונות הניטור שלנו, הכוללים אנליזות של עומס על המערכות וחיזוי אורך חייהן, עם טכנולוגיית ה-OTA של Harman, יבטיחו פונקציונליות, בטיחות, וחוויית משתמש אופטימליים לנהגים."