Metro – הרשת הקמעונאית הגדולה באירופה מגייסת בישראל סטארט-אפים לאקסלרטור שלה בברלין
צוות בכיר של Metro נחת בישראל. המשימה: לגייס סטארטאפים ויזמים לאקסלרטור הקמעונאי בברלין. המשתתפים צפויים לקבל 120 אלף אירו של מימון, תמיכה של מנטורים גלובליים מהמובילים בתעשייה וחשיפה למשקיעים
משלחת בכירה מרשת הקמעונאות Metro הגרמנית הגיעה השבוע לישראל לסבב פגישות עם סטארטאפים ישראלים. בראש המשלחת עומדת סילביה דודק (Sylvia Dudek) מנהלת תכנית האקסלרטור של Metro הפועלת בשיתוף חברת Techstars. המשימה: איתור חברות סטארטאפ דיגיטליות וטכנולוגיות הפועלות בתחומי הקמעונאות.
קבוצת Metro היא הרשת הקמעונאית הרביעית בגודלה בעולם והגדולה ביותר באירופה. היא מובילה עסקים ב-35 מדינות באירופה ובאסיה בהיקפים של קרוב ל-40 מיליארד אירו. השותפה למיזם, Techstars, היא רשת גלובלית הפועלת להעצמת יזמים ברחבי העולם השואפים להכניס לשוק טכנולוגיות חדשות. הרשת תומכת כיום בעשרות תוכניות אקסלרציה ובאלפי תוכניות לסטארטאפים ברחבי העולם והיא מספקת להם גישה ישירה – לכל החיים – למשקיעים, קרנות ושותפים עסקיים רלבנטיים.
החברות והיזמים שייבחרו לתוכנית האקסלרטור (METRO Accelerator for Retail) יזכו באירוח למשך 3 חודשים בברלין, להשקעה אפשרית בגובה של 120 אלף אירו והנחיה צמודה מהמנטורים של Metro ושל Techstars – מעל 100 אנשי הייטק מובילים בתחומם מהזירה הגלובלית.
״אנו מחפשים את האנשים והחברות הצעירות שמצוידים בפתרונות דיגיטליים ייחודיים וחולמים להיות חלוצים בתחומי הקמעונאות העולמית, את אלה שרוצים לעצב מחדש את התעשייה המסורתית״, אומרת דודק. ״מעבר לכל ההטבות אנו ניתן להם גישה ישירה להון האינטלקטואלי של אחת מרשתות המזון והקמעונאות המובילות בעולם ושל המנהלים הבכירים ביותר שם – כולל אפילו של מנכ״ל הקבוצה אולאף קוך… אנו מצפים לקבל מועמדויות מסטארטאפים שמוכנים להתמודד עם האתגרים הגדולים שעומדים כיום בפני התחום הקמעונאי״.
הגשת המועמדות לתוכנית פתוחה עד פברואר 2018 והתוכנית עצמה תחל לרוץ באפריל 2018. במסגרתה תנתן לנבחרים ההזדמנות להמשיך ולפתח את התכנים והרעיונות במשך 3 חודשים. במהלך יולי 2018 יוצגו המיזמים החדשים במסגרת ׳demo days׳ בפני משקיעים פרטיים ונציגי קרנות הון סיכון, בלונדון ובמינכן.
״רמת הפעילות בישראל ואיכותה מרשימים אותנו״, אומרת דודק. ״מאז התחלנו בפעילות האקסלרטורים יצא לנו לפגוש לא מעט חברות ישראליות צעירות ולכל אורך הדרך גילינו חשיבה ייחודית מחוץ לקופסה, חדשנות ותעוזה״.
לדברי מיקי בלטר, מייסד-שותף ומנכ״ל הסטארטאפ הישראלי Oriient(אוריינט) שלקח חלק במסלול האקסלרטור בשנת 2017, הבחירה בתוכנית של Metro/Techstars היתה עוברם ״נתיב מהיר״ לעולם הקמעונאות הבינלאומי. ״אוריינט בונה שירות GPS לתוך מבנים. בעזרת ה-Indoor GPS של אוריינט קונים בחנויות נהנים מהכוונה למוצרים שהם מחפשים, המבצעים הכי שווים וחווית קנייה שמחוברת לפעילות האונליין שלהם. התוכנית של Metro העניקה לנו רשת מסועפת של קשרים ברמות הבכירות ביותר בתעשייה, אישורי שוק לכך שאנו בכיוון הנכון ומוצר ופתחה לנו עשרות הזדמנויות – חלק מהן כבר הצלחנו להפוך ללקוחות ראשונים במסגרת התוכנית. מיד לאחר התוכנית, גייסנו סיבוב השקעה משמעותי על מנת לאפשר לנו להאיץ את ההתרחבות ולממש את כל הפוטנציאל שנפתח בפנינו.״
לפרטים והרשמה (פתוח להגשה עד 2 בפברואר 2018):
https://www.f6s.com/metroaccelretailbytechstars
מצורף סרטון להמחשה מה קרה בדמו דיי של 2017
https://youtu.be/bryRoguqrVU
אודות האקסלרטור:
https://retail.metroaccelerator.com/